Objavljeno 25. studenog, 2021.
Unikom će održavati 185 km prometnica i 53 km biciklističkih staza u gradu
Prvi pravi jutarnji mrazovi, a u izostanku snježnih padalina, aktivirali su djelovanje zimske službe Grada Osijeka. Oni se, naime, ne bore samo protiv snježnih padalina nego djeluju i u sprječavanju poledice. Održavanje prohodnosti javnih površina u uvjetima zimskih nepogoda u Osijeku je povjereno komunalnoj tvrtki Unikom. Prije desetak dana oni su predstavili svoje "snage", službama je na raspolaganju 14 specijaliziranih vozila (kamiona s ralicama i posipačima) i tisuću tona soli za posipanje. Njihovo postupanje može se podijeliti u dva segmenta - održavanje gradskih prometnica te održavanje pješačkih i biciklističkih staza.
185 km ceste
- Unikom će održavati 185 km prometnica, 53 km biciklističkih staza i 150 tisuća četvornih metara pješačkih površina, za što je u proračunu osigurano tri milijuna kuna. Istodobno će GPP održavati 29 kilometara tramvajske pruge, 81 peron tramvajskih stajališta te 177 autobusnih stajališta. Za taj posao osigurano je dodatnih pola milijuna kuna - izvijestio je za tog predstavljena gradonačelnik Ivan Radić.
Na razini gradske administracije usvojen je i izvedbeni program održavanja gradskih cesta, sve one pripadaju u kategoriju nerazvrstanih cesta, a prema prioritetima čišćenja razvrstane su u pet kategorija. Najprije se čiste one koje povezuju državne ceste i županijske ceste radi održavanja kontinuiteta prohodnosti cjelokupne cestovne mreže. Ipak, pojednostavljeno, prioritetno se čiste one prometnice kojima prometuju vozila gradskog prijevoza, prilazi zdravstvenim i drugim ustanovama i institucijama, obrazovnim ustanovama te željezničkom i autobusnom kolodvoru. Putnim pravcima manjih prioriteta premrežen je cijeli grad. Prema ranijim izjavama, Unikomova vozila tu kilometražu svladaju za tri-četiri sata i u tom vremenu potroše 30-ak tona soli. I još nešto - pod osiguranjem prohodnosti podrazumijeva se da je cesta iz I. i II. razine prednosti prohodna ako visina snijega na kolniku ne prelazi 10 cm i ako je promet moguć s vozilima koja imaju zimsku opremu.
Operativnim planom radova propisano je postupanje u zimskom razdoblju na održavanju pješačkih i biciklističkih staza. No, da ne bi bilo zabune, ovdje se govori o pješačkim površinama koje nisu uz stambene i poslovne prostore, dakle ne isključuje se obveza (su)vlasnika/korisnika stambenih i poslovnih prostora da očiste snijeg na javnim površinama ispred svojih kuća i prostora kojima se koriste.Prioritet u čišćenju pješačkih staza ima 39 lokacija. Primjerice, Trg Ante Starčevića i Trg slobode, prostor ispred konkatedrale, ulazi u KBC, pješačka staza kod autobusnog kolodvora, dionica Europske avenije uz parkove na potezu od Vijenca I. Mažuranića do Hadrijanove, Gacka... Tu su i pješački nathodnici (i prilazi njima) u Gornjem i Donjem gradu te Stadionsko naselje preko južne obilaznice. Ti pravci moraju biti očišćeni u roku od 8 do 10 sati nakon početka padalina, i to u širini ralične daske na vozilu kojim se iziđe na teren.
U drugom krugu su pješačke površine naselja (Sjenjak, Tvrđa, svi "vijenci"); ulazi u Tvrđu; na Jugu II Umaška - staze uz cestu, ulaz u Kaštelansku te centar Juga; potom lijeva i desna strana do nadvožnjaka u Kralja Petra Svačića. Te dionice moraju biti očišćene 20 sati nakon početka padalina...
Prema potrebi
U trećoj skupini su pješačke površine poput promenade (s obje strane), pješački most i pješačke staze na Mostu dr. Franje Tuđmana, ali i Crkvena na potezu uz Donjogradsko groblje... Također, u ovoj su skupini sve biciklističke staze. Te dionice moraju biti očišćene u roku od 21 do 26 sati nakon početka padalina. U treću skupinu uvrštene su i biciklističke staze na ukupno 28 lokacija. U četvrtu skupinu održavanja uključuju se sve ostale pješačke površine na području grada koje se održavaju u zimskim uvjetima u slučaju posebno iskazane potrebe, ali i sukladno s raspoloživim financijskim sredstvima prema nalogu nadzorne službe Grada Osijeka.
Za održavanje svih tih prioritetnih površina Unikomu je na raspolaganju sedam vozila s pripadajućom opremom. Za posipanje na svim tim pravcima uobičajena potrošnja soli je između 6 i 8 tona. Za razliku od održavanja cesta, za čišćenje pješačkih površina nije organizirano stalno dežurstvo, nego se radnici i mehanizacija okupljaju prema potrebi.
Dario Kuštro
STUPNJEVI PRIPRAVNOSTI
Pravilnikom su uvedeni i stupnjevi pripravnosti, prvi stupanj je počeo 15. studenoga. Drugi stupanj pripravnosti uvodi se kada temperatura zraka oscilira oko 0 Celzijevih stupnjeva, uz mogućnost pojave poledice. Treći stupanj pripravnosti zimske službe uvodi se kada se očekuje dugotrajnije padanje snijega koje zahtijeva posebne radove uklanjanja snijega s kolnika. U Pravilniku postoji i četvrti stupanj kada se u pravilu cesta zatvara za sav promet radi sigurnosti sudionika u prometu. Ovaj stupanj pripravnosti nije obuhvaćen proračunom zimske službe.
GPP će održavati 29 km tramvajske pruge, 81 peron tramvajskih stajališta te 177 autobusnih stajališta