Autoglas
KIA EV6

Električni crossover koji privlači poglede
Objavljeno 23. studenog, 2021.
EV6 nudi standardan i dug domet te superbrzo punjenje, a vozaču i putnicima pruža dobro i svestrano iskustvo vožnje

Nedugo nakon svjetske i europske premijere, Kijin obiteljski EV stigao je i na hrvatsko tržište i bit će konkurent Nissanu Ariyi, Škodi Enyaqu, Fordu Mustangu Mach-e i Volkswagenu ID.4. U ponudi je smješten iznad drugog Kijina električnog SUV-a, e-Niro. Od njega košta dosta više, ali plijeni pozornost smjelim izgledom, većim dimenzijama i najsuvremenijom tehnologijom.



Osebujno lice, široki bokovi i kosi krov daju mu originalnost. Ako izgled EV6 nije za vas, onda bi njezin bliski rođak Hyundai Ioniq 5 mogao privući više pozornosti svojom retrocool izvedbom. A što Kiju čini tako pametnom da to cijelo vrijeme naglašavaju? Postoje dvije stvari koje ju ističu pokraj alternativa slične cijene. Prva je njezina impresivna maksimalna brzina punjenja od 350 kW. Ako možete pronaći punjač koji to može isporučiti, to znači da može dodati domet od 100 kilometara za samo nešto više od četiri minute.

Izvor struje


Druga pametna značajka je ono što se naziva sustav vehicle-to-load (V2L). To znači da automobil može napajati kućanske aparate kao što su kuhalo za vodu ili mikrovalna pećnica ili iz svog priključka za punjenje čak puniti drugi EV. To može biti jako korisno u slučaju nestanka struje ili na vikendici.

Interijer nije toliko dramatičan za sjedenje kao što je eksterijer za gledanje, ali je moderan i uredno dizajniran. Dvostruki 12,3-inčni zasloni dominiraju nadzornom pločom, izgledaju otmjeno, ali su i prilično jednostavni za upravljanje. Sama ploča također ima lijepe teksture i ambijentalno osvjetljenje, dok uredan dizajn središnje konzole čini ovaj izgled i osjećaj zanimljivijim od unutrašnjosti većine konkurenata. Paketi opreme su Air, Water i GT-Line. Prostran je – sprijeda ima puno mjesta, a i putnici straga imaju dovoljno prostora za noge, a pod je potpuno ravan tako da odrasla osoba može koristiti srednje sjedalo bez previše prigovora. Prtljažnik s 520 litara nije velik kao kod Škode Enyaq, ali ne može se reći ni da je skučen. Kao i Tesla, ima i sprijeda mali prtljažnik, od 52 litre, odnosno 20 l kod AWD verzije.

Baterije


Kod pogona se nudi nekoliko električnih konfiguracija, kao i baterije standardnog (58,0 kWh) i dugog dometa (77,4 kWh). Uz obje baterije dostupan je i pogon na stražnje kotače ili sva četiri kotača, odnosno s jednim ili dva elektromotora. Jači model ima na raspolaganju 235 KS i 605 Nm te može prijeći 371 km s jednim punjenjem baterije. Uz bateriju od 77,4 kWh dolazi više snage, ali i jednak moment; 2WD razvija 229 KS i 350 Nm, a 4WD 325 KS i 605 Nm. Doseg im je 528, odnosno 480 kilometara.

Verzije sa slabijom baterijom mogu koristiti brze punjače do 180 kW, s jačom standardno imaju punjenje od 400/800 volti s kojim na brzim punjačima od 350 kW dobiju 100 km dosega za samo 4,5 minuta. Za 10 - 80 % napunjenosti treba 18 minuta. I koliko ovo zadovoljstvo košta? Cjenik počinje s modelom EV6 Air 58 kWh za 409.900 kuna, a verzije s baterijom od 74,4 kWh kreću se od 559.999 kuna. Dok ne dođu poticaji, Kia daje mastan popust, od 80.000 kn za kupnju gotovinom, odnosno 89.000 kn za kupnju preko financijskog leasinga.



Milan Bugarić
Električna raketa
EV6 GT doći će isključivo uz snažniju bateriju, a s 585 KS i 740 nm; do stotke ubrza za 3,5 sekundi i pojuri do brzine od 260 km/h. Dodatni sportski elementi verzije GT, među ostalima, bit će 21-inčni aluminijski naplatci, profilirana sportska sjedala i prilagodljivi ovjes. U vožnji, bez obzira na snagu, treba imati u vidu da je automobil s dva putnika težak oko dvije tone. Karoserija je dosta stabilna u zavojima, pa vožnja nije tako meka kao kod nekih drugih električnih konkurenata. To u biti i nije loše.

520

litara je obujam

prtljažnika Kije EV6

4

minute punjenja na punjaču od 350 kW dovoljno je za 100 km dosega

EV6 može napajati kućanske aparate kao što su kuhalo za vodu ili mikrovalna pećnica