Autoglas
HRVATSKA PREMIJERA

Potpuno električni BMW-ov SAV stigao na hrvatske ceste
Objavljeno 2. studenog, 2021.
Sa slabijom verzijom bez dopunjavanja baterije možete doći iz Zagreba u Osijek

Netom predstavljeni bavarski električni SAV (Sports Activity Vehicle) od početka je razvijen kao elektromobil, što je konstruktorima omogućilo da bude u potpunosti prilagođen toj tehnologiji. Ovaj model ključan je za BMW-ovu strategiju kružnog gospodarstva koja se usredotočuje na očuvanje prirodnih resursa, korištenje čiste energije i recikliranje. Time se postiže maksimalna razina održivosti i smanjuje utjecaj na okoliš, emitirajući 45 % manje emisija stakleničkih plinova tijekom cijelog životnog ciklusa vozila.



Prirodni i reciklirani materijali su i u kabini, a interijer je potpuno novo koncipiran, a opet prepoznatljivo BMW-ov. Originalni elementi, poput ravne prednje konzole s velikim zakrivljenim digitalnim zaslonom, ili pak tankih sjedala, podsjećaju na dijelove namještaja. Ugradnja baterije u pod i izostanak središnjeg tunela za kardan povećavaju prostranost. Osim visokokvalitetnog izbora boja i materijala, putnicima su na raspolaganju zvučnici u naslonima sjedala i najveći panoramski stakleni krov ikad ugrađen u neki BMW.

Za razliku od drugih BMW-a, na instrumentnoj ploči nema tipki, samo vrlo tanak otvor za zrak. Nestala je i uobičajena ručica mjenjača. Umjesto toga, tu je mali preklopni prekidač, poput onog na novom Golfu. Potpuno nova verzija BMW-ovog iDrivea koja kombinira 12,3-inčni zaslon za vozača s masivnim 14,9-inčnim središnjim zaslonom osjetljivim na dodir. Koliko veliki dodirni zasloni izgledaju atraktivno toliko su i nespretni za rukovanje i izazivaju distrakciju, pa je dobro vidjeti da je BMW odlučio zadržati svoj rotacijski kontroler na središnjoj konzoli.


Za početak postoje dvije izvedbe, obje s pogonom na sva četiri kotača. Slabija verzija je BMW iX xDrive40 s 326 KS i 630 Nm, dok snažniji model BMW iX xDrive50 razvija 523 KS i 765 Nm. Slabiji model dolazi s baterijom od 71 kWh s kojom prema WLTP testovima može prijeći do 425 km, dok model 50 ima veću bateriju od 105 kWh koja osigurava doseg do 630 km. Najavljen je i top-model, BMW iX M60 s okruglo 600 KS, ali doći će nešto kasnije. Cijene se kreću od 633.993 kn za iX xDrive40, dok snažniji model iX xDrive50 stoji 840.065 kn do registracije.


Mato PAVLIČEVIĆ
VIŠE OPCIJA PUNJENJA
Opcije punjenja počinju od kućne 3,7 kWh utičnice. Modeli 40 kompatibilni su s brzim punjačima od 150 kW, dok se 50 mogu spojiti na punjače od 195 kW. Oba auta mogu se napuniti od 10 % do 80 % za oko 35 minuta, kada su spojeni na najbrže punjače. Na javnom punjaču velike snage model 50 dobije do 150 km dometa u 10 minuta, a model 40 nešto više od 95 km.

Možda ste propustili...