Osijek
POJEDNOSTAVLJEN BIROKRATSKI PROCES

e-Pristojba: Svaka peta uplata s hrvatskoga je istoka
Objavljeno 15. listopada, 2021.

Svaku petu transakciju putem sustava e-Pristojba, kao dijela platforme e-Građani, učinili su korisnici s područja ili Osječko-baranjske ili Vukovarsko-srijemske županije, pa je stoga to bilo zadovoljstvo više za predstavljanje ovog projekta u četvrtak, u Osijeku. Sustav e-Pristojba omogućava različite opcije plaćanja pristojbi i naknada za usluge koje pružaju javnopravna tijela elektroničkim ili klasičnim putem.



Već nekoliko godina postoji platforma e-Građani, servis je to Vlade RH kojim se pruža usluga građanima i poslovnim subjektima elektroničkim putem. Danas imamo više od 1,5 milijuna hrvatskih građana koji su korisnici ovog portala i 95 usluga koje se mogu koristiti putem te platfome.

- E-Pristojba jedan je od segmenta kojima se u cijelosti može izvršiti elektronička usluga, drago mi je da je naročito prepoznata u Osječko-baranjskoj županiji. Pozivam i sve one koji još nisu e-Građani da to postanu, jer će na taj način olakšati sebi komunikaciju s državom, uštedjet će vrijeme i ostvariti određene uštede - rekao je Bernard Gršić, državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva.

Do sada je kroz platformu e-Pristojbe oko 200 tisuća građana zatražilo i platilo svoju uslugu, a to je nešto više od 350 tisuća transakcija u ukupnoj vrijednosti oko 13 milijuna kuna. Od svih ukupnih transakcija Osječko-baranjska županija, koju slijedi Vukovarsko-srijemska, obavila je 20 posto kroz sustav e-Pristojbe.

- Financijska je agencija pružila potporu Središnjem državnom uredu pri uspostavi još jedne digitalizacije nacionalne infrastrukture. Sada imamo jedinstvene platforme za praćenje, plaćanje, evidenciju i nadzor svih pristojbi i naknada za usluge javnopravnih tijela. Poenta je priče da se platforma s e-plaćanjem i e-uslugama povezala sa svim uslugama koji se nalaze na e-Građanu. Korisnik, kada dođe na taj sustav i zatraži uslugu, u jednom će procesu uslugu zahtijevati, platiti na način koji njemu najbolje odgovara i uslugu - dobiti, objasnila je Andreja Kajtaz, direktorica Sektora komercijalnih digitalnih rješenja Financijske agencije.

Za župana Ivana Anušića nema dvojbe da je svaka digitalizacija koja olakša komunikaciju s državnim i županijskim tijelima - dobrodošla.

- To je budućnost, pa tako i obveza za našu Županiju koja želi biti moderna, brza, efikasna. Digitalizacija je bila posebno važna u zadnjih godinu i pol dana, za pandemije, kada smo bili prisiljeni komunicirati "na daljinu", a onda i sve učestalije koristi sustave e-komunikacije - rekao je župan Ivan Anušić, koji je bio domaćin ovog predstavljanja. Naposljetku, Dragan Vulin, zamjenik gradonačelnika, drži kako je digitalizacija neizbježna, ali nešto dobro i pozitivno.

- Digitalizacija nam omogućuje brži i bolji razvoj društva, ali i kvalitetniju uslugu svim građanima da mogu na jeftiniji način negoli dosad pristupiti svim uslugama i servisima države - naglasio je Vulin, najavljujući razvoj ovog sustava i na razini Grada Osijeka.



Dario Kuštro
PRIJAVA VJENČANJA, IZDAVANJE VOZAČKE...
Sustav e-Pristojbe implementiran je na platformu e-Građani, a time je olakšan proces plaćanja pristojbi i naknada za, primjerice, usluge prijava vjenčanja, izdavanje vozačke dozvole te izdavanje putovnice. Pojednostavljen je birokratski proces te za stranke skraćeno vrijeme čekanja.

Riječ je o projektu Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva, partner je FINA. Projekt je vrijedan 50,5 milijuna kuna, a u cijelosti je financiran iz Europskog socijalnog fonda.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike