Autoglas
VOLVO XC40 I XC60 RECHARGE

Budućnost kakvom je vide Šveđani - hibridi
Objavljeno 12. listopada, 2021.
Kupci automobila Volvo moraju odgovoriti na temeljno pitanje - žele li svoj novi automobil s kabelom ili bez njega

Na dobroj staroj Ličkoj magistrali, cesti D1, isprobali smo dva najzanimljivija i najtraženija priključna hibrida iz ponude Volva, XC40 i XC60 Recharge. Oba modela, kao i cijela automobilska linija Recharge, stoga su opipljive točke u ambicioznom akcijskom planu tvrtke, koji predstavlja konkretne akcije u skladu s pariškim klimatskim sporazumom i podupire ambiciju da postanu klimatski neutralna do 2040. Plug-in, odnosno priključni hibrid, odlično je rješenje za svakodnevnu uporabu u gradskoj i prigradskoj vožnji, kao i za one koji moraju biti mobilni u danas sve zatvorenijim centrima velikih gradova. Zahvaljujući pretprogramiranim načinima vožnje možete birati kako ćete ga voziti; samo na struju ili uključiti hibridni mod.



Isprobali smo snažnije verzije obaju modela. Manji, XC40, postavljen na platformi Volvo/Geely CMA, ima na izbor dvije verzije, obje pokretane 1,5-litrenim 3-cilindričnim turbobenzinskim motorom, kojem se na stražnjoj osovini pridružio elektromotor sa 82 KS i 160 Nm. Mjenjač je 7-stupanjski, automatski, s dvostrukim kvačilom.

Mala potrošnja


Slabija verzija, T4, tako razvija sistemskih 211 KS i 405 Nm (benzinac je ovdje sa 129 KS), a u jačem izdanju, T5, benzinski motor od 180 KS zajedno s elektromotorom razvija sistemskih 262 KS i 425 Nm. Oba imaju litij-ionsku bateriju od 17,6 kWh, s kojom je deklarirana električna autonomija od 46 km. Deklarirana potrošnja je 2,1 l/100 km prema WLTP-u, ali budući da smo mi išli ipak malo dalje, izabrali smo hibridni način rada, u kojem nam je na 300-tinjak prijeđenih kilometara prosjek potrošnje bio ispod pet litara. Odlično za tu snagu. Obje verzije nude se uz raskošni paket opreme Inscription Expression, a uz snažniju se može dobiti i sportski paket, R-Design. Tako T4 do registracije stoji 321.224 kune, snažniji model T5 328.874 kune, a T5 R-Design 351.824 kune.

Pršte od snage


Veći model, XC60, vozi na većoj platformi SPA i također je kao priključni hibrid dostupan u dvije verzije, koje za bazu imaju četverocilindarski 2,0-litreni turbobenzinac potpomognut elektromotorom na stražnoj osovini od 88 KS i 240 Nm. Ovdje je mjenjač automatski s osam stupnjeva. Litij-ionska baterija u većem je modelu nešto manja jer je postavljena u tunel kardana i kapaciteta je 11,6 kWh. Tako slabiji model, T6, s ICE motorom od 253 KS uz elektromotor razvija sistemskih 340 KS i 590 Nm, što mu omogućuje ubrzanje do stotke za samo 5,9 sekundi. Jači, T8, ima dodatni kompresor i razvija 303 benzinska "konja". No sistemska snaga je 390 KS i kamionskih 640 Nm. To će vas do stotke lansirati za 5,5 sekundi, uz međuubrzanja kao da su vas ispalili iz praćke. Pritom je prema WLTP standardu potrošnja 2,4 l/100 km. Ako ga ne napunite, nego vozite kao klasičan hibrid, potrošnja je između pet i šest litara benzina. Cijene se kreću od 481.874 kune, koliko stoji model T6 Recharge Inscription Expression. Osim toga, za ograničenu količinu vozila s isporukom do kraja 2021. godine ponuda uključuje pametnu stanicu za punjenje i instalaciju za jednu kunu te tri godine duže jamstvo. Brzog punjena kod većine plug-in hibrida nema.

Mato Pavličević
Brojne aplikacije
Kod oba modela, XC40 i XC60, infotainment sustav Android-info potpuno je integriran s digitalnom platformom usluga Volvo On Call. Preko nje vozači plug-in hibridnih modela mogu, ako ne pune kod kuće, pronaći najbliži punjač, pratiti koliko vremena troše na vožnju električnom energijom, upravljati punjenjem baterije i još dosta toga. Google Assistant omogućuje glasovnu kontrolu bez upotrebe ruku, kao i upravljanje iz vozila kompatibilnim pametnim kućnim uređajima. Pristup aplikacijama omogućuje Google Play.

7

stupnjeva ima mjenjač - automatski, s dvostrukim kvačilom - kod XC40

390

KS sistemska je snaga kod najjačeg Volva, XC60

Obje verzije

Volva provozali

smo na

zahtjevnoj Ličkoj

magistrali

Možda ste propustili...

JURNJAVA : USKORO KREĆE VRHUNSKO OKTANSKO LUDILO

Počele testne vožnje za WRC Croatia Rally

OPENING OF THE SEASON

Nabrijani auti u Crikvenici