Osijek
KREŠIMIR TRTANJ (45), PILOT

Ulice Juga 2 nisam želio zamijeniti ni Dubaijem
Objavljeno 28. rujna, 2021.
Radim posao iz snova. Loša mu je strana ta što sam često odvojen od obitelji

Malo tko zna da Osijek ima svog predstavnika u našoj najvećoj zrakoplovnoj kompaniji te da je ta osoba ujedno i nedavno izabrani predsjednik Vijeća Gradske četvrti "Jug 2". Naime, 45-godišnji Osječanin Krešimir Trtanj jedini je Osječanin pilot u Croatia Airlinesu, a odnedavno je preuzeo i vođenje četvrti u kojoj živi i koja mu je, kaže, najljepša na svijetu.



Dječački san


Kada to kaže, Trtanj ne govori slikovito, nego iz istinskog iskustva, s obzirom na to da je tijekom svog 20-godišnjega rada u Croatia Airlinesu obišao cijelu Europu, sjevernu Afriku, Rusiju i Bliski istok, no gradova kao što je Osijek ili četvrti kao što je Jug 2, tvrdi, nema nigdje.

- Želio sam biti društveno koristan i ovo je bila idealna prilika da neke stvari u četvrti gdje živim promijenim nabolje, odnosno da nastavim ondje gdje je stao moj prethodnik Igor Pandžić, sadašnji pročelnik Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo, promet i mjesnu samoupravu u Gradu Osijeku. On je izvrsno obavljao svoj posao, pa ja želim nastaviti tim putem i riješiti neke, rekao bih, crne točke u našoj četvrti - kaže Trtanj, inače stanar Voćarske ulice, koja graniči s donjogradskom četvrti. Pa iako nije Jugovac od rođenja, Trtanj ponosno kaže da je njegova baka stanovnica Juga 2 još od 1950., a nakon života u Retfali i on je odlučio sa suprugom i djetetom nastaniti se u toj četvrti.

Trtanj je jedan od rijetkih koji su ostvarili dječački san - da postane pilot. Naime, nakon što je stekao zvanje dipl. ing. aeronautike - pilot, Trtanj se zaposlio u Croatia Airlinesu i svoje snove o avijaciji pretočio u stvarnost. I danas, nakon gotovo četvrt stoljeća rada, uživa u svome poslu i ponosno kaže da, iako nije posjetio sva mjesta na zemaljskoj lopti, gledajući broj sati letova, obišao ju je 150 puta, odnosno oko 25 puta "otišao do Mjeseca i natrag".

- Iako ne vozimo prekooceanske letove, primjerice, do Amerike, Japana ili Australije, mogu reći da nema što nisam vidio za sve ove godine rada. Inače, smjena mi uvijek počinje u Zagrebu, no nerijetko letimo i s morskih aerodroma. Raspored letova varira, pa sam tako, recimo, ove nedjelje iz Zagreba odletio u Pariz pa iz Pariza u Dubrovnik i natrag u Pariz pa u Zagreb. No, kad god imam slobodan dan, u Osijeku sam. Veseli me što uskoro letim u Madeiru, portugalsku regiju, gdje ću ostati pet dana - kaže Trtanj. Sretan je što nerijetko ima mogućnost obići gradove u kojima se nađe. Tako je boravio na Tenerifima, u Egiptu i brojnim drugim destinacijama koje, kaže, da se na bavi ovim poslom, zacijelo ne bi imao prilike vidjeti. To je ujedno, prema njegovu mišljenju, i najljepši dio njegova poziva, koji jednostavno obožava, unatoč činjenici što se na letovima, kako kaže, znaju dogoditi brojne nepredviđene situacije. Srećom, dodaje, tu su redovite simulatorske vježbe.

Iskustvo i koncentracija


- Uz redovite provjere prolazimo i edukaciju na potpuno pokretljivom simulatoru koji simulira požare motora, otkazivanje hidraulike, elektronike, navigacijskog sustava i ostale kvarove. No ne sjedam u avion s mišlju da će se nešto loše dogoditi, odnosno da će nam neka banalna situacija onemogućiti let. Ali itekako ih ima, pa smo tako dva puta otkazivali polijetanje jer je pčela ušla u Pitotovu cijev i blokirala mjerenje brzine tijekom leta. Automatski je morao biti odgođen let, a i inače svaki se stroj kvari, pa se tako dogodi i u avionu - znalački govori Trtanj. Srećom, avion ima više istovjetnih sustava koji preuzimaju funkciju onoga koji otkaže. No, primjerice, ako su u pitanju vremenske neprilike, Trtanj kaže da to zna i može biti vrlo neugodno. Najgora je, objašnjava, bura oko Dubrovnika, gdje se nerijetko stvaraju turbulencije, a opasna je i sarajevska južina, zbog koje dolazi do vrtloga. Tada, priča naš sugovornik, izlazi na vidjelo pilotovo iskustvo i koncentracija, ali i kopilota, jer su obojica vrhunski educirana i osposobljena za obavljanje svojih dužnosti.

- Uvijek se uspijemo izvući iz situacija koje znaju biti neugodne i za putnike i za nas osoblje. No na to ne možemo utjecati, nego uživamo u svome poslu. Naravno, loša je strana ta što sam često i dosta odvojen od obitelji i grada koji najviše volim i uvijek mu se vraćam. Mogu neskromno reći da sam imao prilike preseliti se u bogati Dubai i u Kinu, ali nisam želio ostaviti moj Osijek ni zbog bliže destinacije, primjerice, zbog preseljenja u Zagreb. Koliko god dugo i posvuda letio, ja se vraćam mome Osijeku i mom dragom Jugu 2 - poručuje Trtanj.



Marija Mihelić
25

puta Trtanj je poletio do Mjeseca i natrag, gledajući duljinu letova za 20 godina pilotskog staža

PRVI POTEZI
Pojačati sigurnost u prometu oko OŠ “Tin Ujević”, ali i na dijelu Divaltove od kružnoga toka do kraja ulice te urediti Bajer na Jugu 2 prvi su planovi, ali i konkretni potezi koje će Trtanj poduzeti na mjestu predsjednika Vijeća te četvrti.

- Želim da Bajer bude poput zagrebačkog Bundeka, mjesto za rekreaciju i uživanje svih generacija. Vjerujem da će uz angažman i Hrvatskih voda u dogledno vrijeme Bajer biti prava oaza - naglašava Krešimir Trtanj.

PRIČA S OSMIJEHOM

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

PREDSTAVILI SU SE USPJEŠNI

Zahvaljujući sredstvima iz EU fondova Osijek i županija se mijenjaju

2

GRAD RJEŠAVA PROBLEM SLOBODNIH MJESTA ZA AUTOMOBILE

Grade se parkirališta na "Vijencu"

3

PRIJEDLOG KOREKCIJE

Komunalna naknada
ide gore za 15 lipa