Autoglas
MUENCHEN 2021.

Salon automobila koji to zapravo više i nije
Objavljeno 14. rujna, 2021.
Zanimljivo, biciklističke marke poput Specializeda, Scotta i Canyona zauzele su mjesto u izložbenim dvoranama, uz Mercedes, Hyundai...

Kako je izgledao Muenchen motor show bez automobila s ICE motorima? Svaki od tri velika njemačka proizvođača imao je veliki paviljon za sebe. Daljnje prostrane dvorane smjestile su tvrtke iz cijelog svijeta – sve s raskošnim i vrlo skupim izložbenim prostorima. No, iskreno, za svakoga tko je ondje bio, taj je događaj bio jednostavno prevelik. Primjerice, trebalo je 20 minuta da stignete s jednoga kraja na drugi, uvijek je bilo vruće, zagušljivo i vrlo bučno – ostavljajući posjetitelje ne samo pune dojmova nego i s glavoboljom i žuljevima na nogama. No, još važnije, postalo je jednostavo preskupo.



Veliki štand na bilo kojem od međunarodnih sajmova automobila košta milijune – a mnogi od velikih proizvođača odlučili su da to ne vrijedi tog novca. Izostanak velikih imena postao je stvarnost i u Frankfurtu i na salonu automobila u Parizu. Nakon 2019. i događaja koji su neugodno poremetili klimatski aktivisti, organizatori su odlučili da je vrijeme za promjene. Napustili su Frankfurt, koji je vodio priču još od 1950-ih, i krenuli u novi početak u novom gradu. Odabran je Muenchen, ali onda je došao COVID. Pandemija je automobilskoj industriji, koja se već borila s velikim promjenama, donijela pustoš.

Forsanje struje


Vlade ograničavaju emisije iz ispuha na gotovo nerazumno niske razine te postavljaju ambiciozne rokove za ukidanje prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila, čime proizvođače požuruju s razvojem električnih vozila. Istodobno se provodi pritisak kako bi automobili postali sve povezaniji i sve automatiziraniji. A sve to ima visoku cijenu. Kao posljedica pandemije, proizvođači su se suočili i s rastućim troškovima. U početku su bili prisiljeni zatvoriti tvornice i prodajna mjesta; a tada su im prekidi u opskrbnom lancu još više otežali oporavak.

Tako događajem dominiraju tri velike njemačke marke, Volkswagen, Daimler-Benz i BMW. Pridružili su im se Ford, Renault, Hyundai, kineski proizvođač Great Wall i Volvova podmarka za luksuzna električna vozila Polestar. No organizatori inzistiraju na tvrdnji kako to nije problem. Fokus izložbe dramatično se promijenio, od snova petrolheada o najnovijem, najatraktivnijem i najbržem stroju (naravno, s hrpom cilindara i kubika) na četiri kotača do nečega osmišljenoga kako bi obuhvatilo sve aspekte mobilnosti – gdje su pozvane i tehnološke tvrtke, startupi i proizvođači bicikala.

Mercedes


Mercedes je na BMW-ovu terenu napravio pravi show. Mercedes-EQ predstavlja EQE, temeljen na električnoj arhitekturi posebno razvijenoj za električna vozila. Sportska poslovna limuzina nudi sve bitne funkcije EQS-a u nešto kompaktnijem formatu. Tijekom predstavljanja u ponudi će biti dvije inačice: EQE 350 sa 215 kW i još jedan model. Varijante izvedbe sa do 500 kW u fazi su planiranja.

Prvi hibridni model Mercedes-AMG, Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE, kombinira 4-litreni V8 biturbo i električni motor za sistemsku snagu od 620 kW (843 KS) i okretni moment veći od 1400 Nm. S novim EQS 53 4MATIC + Mercedes-AMG kreće u potpuno električnu budućnost Driving Performancea. Prvi baterijski električni model serije AMG temelji se na Mercedes-EQ arhitekturi za luksuzna vozila i vozila više klase, a razvija do 761 KS i 1020 Nm uz zastrašujuće performanse. Mercedes je premijerno predstavio i električne modele EQT i EQB.

Dvije električne studije privlačile su pozornost na središnjem prostoru štanda. S konceptnim EQS-om Mercedes-Maybach daje konkretan pogled na prvi potpuno električni serijski model te tradicionalne luksuzne marke. Gotovo serijski model obilježavaju tipične Maybachove identifikacijske značajke, poput dvobojne karoserije, a u interijeru je stvorena ugodna atmosfera, kao na ekskluzivnoj jahti. Konceptni EQG kombinira nepogrešivo osebujan izgled G-klase s odabranim dizajnerskim elementima kao kontrastnim obilježjima, tipičnim za potpuno električne modele iz Mercedesa.

Jamče se terenske karakteristike kao u standardnom modelu, pa tako EQG nudi obećavajući pogled na to što će Mercedes-Benz G-klasa s električnim pogonom na baterije moći postići. Tu je i jedan novitet u serijskoj ponudi. Inspirirana Audijevim allroadom A4, C-klasa All-Terrain briše granicu između obiteljski orijentiranog karavana i crossovera.


Mato Pavličević
// SLJEDNIK FRANKFURTA //
NOVITETI KOD SMARTA I FORDA
Smart s modelom Concept #1 daje konkretan pregled prvog serijskog vozila nove potpuno električne generacije. No Smart više nije malen; umjesto gradskog električnog dvosjeda u budućnosti će to biti 4,29 metara dug SUV. Temeljit će se na Geelyjevoj SEA platformi, a više podataka znat će se naknadno, kako se bude bližila serijska proizvodnja u 2022.

Ford je Europi predstavio Mustang Mach-E, električni crossover s pet vrata, koji karakterizira ista želja za slobodom i voznim performansama kao i legendarni automobil lansiran 1964. S motorom od 487 KS i 860 Nm, do 100 km/h ubrzava za 3,7 sekundi. S kapacitetom baterije od 98,7 kWh, nudi domet od 500 kilometara. On postavlja i nove standarde: velik doseg, opcija brzog punjenja, Ford Power-up, pogon na sve kotače, povezivost, prostor za pet odraslih osoba i drugo.

ŠTEDNJA - MNOGI SE NISU USUDILI DOĆI
Muenchenski sajam pokušaj je ponovnog osmišljavanja samog sajma automobila, u vrijeme kada se mnogi u industriji pitaju jesu li takvi događaji luksuz koji si više ne mogu priuštiti. Kao rezultat skresanih budžeta, u Muenchenu su mnogi od najvećih svjetskih proizvođača automobila odsutni. Nije došao Tesla, pa se organizatori nadaju da će ove godine više od 70 izlagača bicikala zadovoljiti publiku i privući novu. Nema ni General Motorsa, Toyote, Kije, Stellantisa (Peugeot, Citroen, Opel, Fiat i Alfa Romeo), Nissana, Mitsubishija, Škode, Honde, Subarua, Mitsubishija, Mazde…