Autoglas
MUNCHEN 2021.

Prvi pokušaj postavljanja na noge velikog sajma vozila
Objavljeno 14. rujna, 2021.
Automobilska industrija sve je više primamljivija meta ekoloških političara

Prošli tjedan obilježen je početkom njemačke bijenalne automobilske izložbe Internationale Automobil Austellung - ili Međunarodnog sajma automobila, koji je i ovog puta otvorila kancelarka Angela Merkel. Ovo su joj posljednji tjedni na toj funkciji jer nakon rujanskih izbora odlazi u i više nego zasluženu mirovinu, a ostat će zapamćena i kao "automobilska kancelarka" zbog svojih napora da zaštiti njemačke proizvođače automobila od strožih EU ekoloških regulativa. Ovo je prilika za državu da paradira trajnom snagom vlastite automobilske industrije, uz dobrodošlicu najvećim markama iz cijelog svijeta. No ovogodišnji događaj, koji se nakon desetljeća dominacije Frankfurta održava u bavarskom gradu Münchenu, obećava kako će biti bitno drukčiji; i to ne samo zato što se događa dok pandemija još uvijek bjesni, a automobilska industrija biva sve primamljivija meta političara koji žele pokazati svoje ekološke vjerodajnice.



Na ovogodišnjem showu nije riječ samo o automobilima. Organizator, Njemačko udruženje automobilske industrije, inzistira na tome da se umjesto toga fokus stavlja na "klimatski neutralnu mobilnost". Stoga je München otvorio ceste i javne prostore kako bi posjetiteljima omogućio isprobavanje novih koncepata u održivom prometu. Tako su biciklističke marke poput Specializeda, Scotta i Canyona zauzele svoje mjesto u izložbenim dvoranama, rame uz rame s renomiranim proizvođačima automobila. Kad je početkom prošle godine svijet zahvatila pandemija, veliki međunarodni sajmovi poput Mobile World Kongresa u Barceloni ili pak Međunarodnog sajma automobila u Ženevi otkazani su u ekspresnom roku. Takvi događaji, koji obično okupljaju tisuće ljudi iz cijelog svijeta, jednostavno su bili neodrživi u razdoblju zatvaranja, zatvorenih granica i ograničenja zbog karantene.

München je prvi pokušaj ponovnog postavljanja na noge velikog sajma automobila u Europi. Zapravo, to je prvi veliki međunarodni događaj u Njemačkoj otkad je zemlja ublažila mjere zaštite od pandemije. Ali put do uspjeha neće biti lak, prvenstveno zato što je i prije pandemije budućnost tradicionalnog načina izlaganja automobila već visjela na koncu.



Mato Pavličević
// autosajam //
NAKON FRANKFURTA DOŠAO MUNCHEN
Posljednja IAA održana je 2019. godine. Tada je to bio Sajam automobila u Frankfurtu, događaj koji se održavao u velikim razmjerima. Nesretni COVID sve je pretumbao. Kako bi se smanjio rizik od infekcije, dnevni broj posjetitelja ograničen je na 80.000, a gosti moraju prije ulaska pokazati dokaz o cijepljenju, oporavku ili nedavnom negativnom testu.