Autoglas
ZEPPELIN NAJVEĆE POLUKRUTO VOZILO NA SVIJETU

Lebdi na 3000 metara i pojuri do 125 km/h
Objavljeno 27. srpnja, 2021.
Za let Zeppelinom NT N07-101 nigdje se ne može kupiti karta, no suradnik Glasa Slavonije uspio se nekako - prošvercati

Goodyear Blimp, kako smo već pisali, zaustavio se prošlog tjedna u susjednoj Sloveniji, u Zračnoj luci Lesce, u sklopu europske turneje koja je krenula punom parom još početkom lipnja. Ovaj impresivni cepelin prvi je put oduševio još prošli tjedan prilikom prvog nadlijetanja susjedne Slovenije. Dug je čak 75 metara (gotovo tri četvrtine duljine nogometnog igrališta), širok 19,5 i visok gotovo 18 metara.



Vanjski omotač, u prepoznatljivoj plavoj i žutoj boji tvrtke Goodyear, napravljen je od jednakoga materijala kao zračni madrac za plažu ili igračke na napuhavanje za djecu, a za njegov trbušast oblik odgovoran je unutarnji tlak helija. Volumen mu je 8425 mᶟ, a unutar njega je dodatna polutvrda struktura sastavljena od aluminijskog okvira i ugljičnih vlakana na koju su pričvršćena tri motora.

Dva pilota


Svaki motor razvija po 200 KS (ukupno 600 KS) i omogućuju brzinu do 125 kilometara na sat. Pilotska i putnička kabina, poznata i kao gondola, napravljena je od ugljičnih vlakana i visi blizu prednjega dijela omotača. Pristup kabini omogućen je po laganim aluminijskim stepenicama koje pod stražnja vrata pričvršćuje član zemaljske posade. U njoj ima mjesta za dva pilota i za 12 do 14 putnika. Opremljena je digitalnim pilotskim instrumentima, staklenom pilotskom kabinom i elegantnim interijerom s avionskim sjedalima.

Posebnost je Goodyear Blimpa da se može, dok lebdi na mjestu, okrenuti oko vlastite osi i okomito uzlijetati ili slijetati. Bez problema može letjeti na nadmorskoj visini od 3000 metara, lebdjeti iznad određene točke i preletjeti čak 1000 kilometara. Događanje u zračnoj luci Lesce bilo je bogato i zanimljivo jer je Goodyear Blimp putnicima ponudio cjelovito iskustvo panoramskog leta iznad Bledskog jezera, Kranja i Škofje Loke na visini od 300 metara.

U zraku do 22 sata


U udobnom i tihom okruženju njime su se u zrak vinuli poslovni partneri tvrtke Goodyear, ždrijebom izvučeni zaposlenici tvrtke Goodyear i pobjednici različitih nagradnih natječaja koje je organizirao Goodyear Slovenija. Letom su bili oduševljeni i hrvatski novinari iz automobilskog sektora koji su također bili među pozvanima. Zbog velikoga dometa i male buke (u usporedbi na primjer s helikopterima), ova je letjelica izvrsna platforma za zračne snimke na velikim sportskim i drugim događanjima, jer može ostati u zraku do 22 sata! Za siguran put Goodyear Blimpa po europskom nebu brinu se iskusni piloti Katharine Board i Fritz Günther, koji su cepelinima već upravljali u Sjevernoj Americi, Aziji i Europi, a Günther i u Africi.

Ove godine Goodyear Blimp već je snimao natjecanja u motosportu u Njemačkoj, Ujedinjenom Kraljevstvu i Italiji, a do kraja ljeta poletjet će i iznad natjecanja u Danskoj. Turneju će završiti u velikom stilu jer će na prvu obljetnicu prošlogodišnjeg povratka u Europu krenuti u Francusku i ovjekovječiti Svjetsko prvenstvo u utrkama izdržljivosti, 24 sata Le Mansa, za Eurosportov opsežni televizijski prijenos uživo.

Mato Pavličević
BOGATA POVIJEST
Prvi prototip Goodyear Blimpa, s oznakom B1, letio je nebom iznad Chicaga u Sjedinjenim Američkim Državama još davne 1917. godine. Goodyear Blimp prvi je put korišten u Sjedinjenim Američkim Državama kao zračna platforma za televizijski prijenos uživo 1955. godine, a njegov prvi dolazak u Europu zbio se 1972. godine. S više od 100 godina tradicije postao je svjetski poznata ikona i nezamjenjiv sudionik na sportskim i kulturnim događanjima, a sudjelovao je čak i na dva britanska kraljevska vjenčanja.

1917.

godine prvi prototip Goodyear Blimpa se vinuo u rak

14

putnika može se smjestiti u kabinu cepelina

Sum eos autem quam intet, vene niet id quas aut inctati orehent accuptati dolupta elignatus, soluptur,