Magazin
KRATKO I JASNO: TIHANA VELJAČIĆ

Potrebna je promjena u svijesti potrošača
Objavljeno 24. srpnja, 2021.
SUOSNIVAČICA THE GREEN HUB-a I POKRETAČICA INICIJATIVE DITCH PLASTIC CROATIA

U sklopu #StartDialog ciklusa online panela, u organizaciji platforme THE GREEN HUB, održana je rasprava pod nazivom “Izazovi održivog poslovanja u proizvodnim kompanijama”, pod moderatorskim vodstvom direktorice agencije Dialog komunikacije Marine Čulić Fischer.



Ivana Petričević (Fortenova grupa/Jamnica plus), u diskusiji je posebno iskaknula:

- Grupa pića, koja je dio Fortenova grupe, a čine ju proizvodne kompanije Jamnica plus, Sarajevski kiseljak i Mg Mivela, godinama prilagođava svoje proizvodne procese i dizajn proizvoda kako bi pridonijela smanjenju plastične ambalaže te istovremeno smanjila emisiju CO2 u okoliš. Jedan od najnovijih iskoraka kompanije na tom području uvođenje je 100 % reciklirane boce za prirodnu mineralnu vodu Jana te uvođenje PET boca smanjene težine za ostale brendove. U idućem razdoblju Grupa pića planira uvoditi recikliranu ambalažu i kod ostalih brendova - ne samo u Hrvatskoj nego i u čitavoj regiji u kojoj posluje te rade na razvoju čepa koji je spojen s bocom. Ovo je jedan od primjera kako pametni dizajn proizvoda može napraviti mnogo za zaustavljanje onečišćenja okoliša plastikom.

Matija Hlebar (Podravka) također je sudjelovao u online panelu:

- Cilj Podravke je pronaći vrste višeslojne ambalaže koje se mogu lako i jednostavno prikupljati, sortirati i reciklirati te na tome zajednički radi sa svojim strateškim dobavljačima. Također, Podravka ubrzano priprema postavljanje sunčanih elektrana na krovove svojih tvornica (dječje hrane i kremnih namaza, juha i Vegete, mesa), s ciljem povećanja korištenja energije iz obnovljivih izvora, smanjenja emisija stakleničkih plinova i doprinosa ublažavanju klimatskih promjena.

Vesna Petrović iz tvrtke Folder istaknula je sljedeće:

- Posebno treba naglasiti važnost prelaska s dosadašnje linearne na kružnu ekonomiju, u kojoj je gospodarenje otpadom direktno povezano s proizvodnjom te kao primjer dobre prakse ponovne uporabe možemo navesti suradnju kompanije Labud i trgovine Žabac u kojoj se deterdženti ovog proizvođača mogu kupiti u rinfuzi u povratnoj ambalaži.

Tihana Veljačić, suosnivačica platforme THE GREEN HUB i pokretačica inicijative Ditch Plastic Croatia:

- Kada pričamo o budućnosti kružne ekonomije u Hrvatskoj, potrebna je promjena u svijesti potrošača i odmak od “throwaway” kulture. Kada se to dogodi, i kompanije će se morati prilagoditi novim zahtjevima i potrebama potrošača. To je ujedno izvrsna prilika za tržišne lidere da se nametnu kao predvodnici pozitivnih promjena i motiviraju druge tvrtke na djelovanje u smjeru održivosti. Osnova svega je edukacija potrošača, promjena navika i prepoznavanje kompanija koje ulažu napore kako bi svoje poslovne i proizvodne procese učinile održivijima i manje štetnima za okoliš i zajednicu u kojoj djeluju. (D.J.)
Možda ste propustili...

DR. SC. MAJA VEHOVEC REDOVITA PROFESORICA NA EKONOMSKOM FAKULTETU U RIJECI

Napadi na HNB su bez prave analize

HRVOJE TRAVNIKAR, DIREKTOR PRO GRUPE ZA KREDITNO POSREDOVANJE

Nije bilo nikakvog koordiniranog plana banaka za zaradu na klijentima

ŠIME ERLIĆ DRŽAVNI TAJNIK U MINISTARSTVU REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EU-a

Prednost pri dodjeli sredstava imat će zeleni, istraživački i inovativni projekti

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

RAZGOVOR: ANA RIMAC SMILJANIĆ/SANDRA PEPUR/JOSIP VISKOVIĆ

Posljedice potpisivanja
na brzinu ili jednog klika
mogu biti vrlo skupe

2

REPORTAŽA: KAKO SAM OSVAJAO MONT BLANC

Život je kratak,
trčanje ga čini dužim

3

HRVATSKA NARODNA BANKA

Omogućiti bolju zaštitu potrošaća