Autoglas
VOZILI SMO: HYUNDAI BAYON

Neobični crossover je novi ulazni SUV model
Objavljeno 1. lipnja, 2021.
Pozicioniran u rastući B-segment, bit će ulazni model Hyundaijeve SUV linija za Europu, a uskoro i za azijsko/tihooceansko tržište

Crossoveri u "džepnom" formatu sve su traženiji, toliko da ih Hyundai u B-segmentu sad nudi dva. Osim redizajnirane Kone sad je tu i Bayon, kompaktni crossover koji je malo praktičniji i prikladniji za obiteljsku upotrebu, no smješten u niži raspon cijena i snage.



Ime Bayon nadahnuto je gradom Bayonne na jugozapadu Francuske. Kako je Hyundai Bayon prvenstveno europski proizvod, Hyundai ga je odlučio nazvati po nekom europskom gradu. Smješten između atlantske obale i planina Pireneja, francuski je grad izvrsno mjesto za one koji uživaju u aktivnostima poput jedrenja i planinarenja, uklapajući se time u karakter ovog novog modela. Pozicioniran u rastući B-segment, bit će ulazni model u Hyundaijevoj SUV liniji za Europu, a uskoro i za azijsko/tihooceansko tržište, gdje ovaj segment tek treba zabilježiti dodatni rast. Hrvatska premijera održana je u Istri, gdje smo po njezinim uvijek predivnim cestama i krajolicima odvezli prve kilometre ovim zanimljivim automobilom. Stvoren je na osnovi nedavnog predstavljenog subkompakta i20, dugačak je 418 cm (3 manje od Kone) i ističe se vrlo hrabrim linijama. Velika prednja rešetka i uska svjetla postala su zaštitni znak Hyundaijevih SUV-ova.


Straga je svoj


To znači da Bayon sprijeda dijeli neke dizajnerske ideje s većim modelima Kona i Tucson, što uopće nije loše. Straga je, reći ćemo, svoj, sa svjetlima čiji je oblik bumeranga poveznica s i20. S 4180 mm duljine, mm širine i 1490 mm visine (ili 1500 mm s kotačima od 17 inča), njegove dimenzije trebaju postići ravnotežu između kompaktnosti i praktičnosti. Međuosovinski razmak od 2580 mm je za 20 mm kraći od onog kod Kone, koja je do dolaska Bayona bila početni model iz SUV/Crossover ponude Hyundaija i identičan onome na i20.

Zapravo, najviše toga dijeli s novim i20, s kojim dijeli platformu, motore, cockpit i još dosta toga. Ipak, nije tek i20 "na štiklama", iako je razmak od tla za tu klasu sasvim solidnih 17 cm. Ipak je 4 cm viši od i20, pa je pristup osjetno lakši, kao što biste i očekivali, iako je prostor straga malo ograničeniji, no prostraniji nego u koni. Iznutra Bayon dokazuje da početna razina nije nužno druga riječ za jeftino. Iako se osnovni modeli kotrljaju na čeličnim kotačima s plastičnim poklopcima (specifikacije kakve uglavnom traže rent-a-car tvrtke), skuplje razine opreme imaju značajke iz velikih automobila poput digitalne instrumentne ploče i 10,25-inčnog dodirnog zaslona infotainmenta.


Pogoni



Poznavatelji Hyundaijeve ponude odmah će primijetiti kako s i20 dijeli većinu interijera; prednju armaturu i obloge vrata. Uz solidnih 411 litara prtljažnika, ističe se velikom količinom prostora za pohranu, unatoč kompaktnoj veličini. Dodatnu prednost donosi inteligentni poklopac prtljažnika koji se može pospremiti iza naslona stražnjeg sjedala. Na popisu dodatne opreme nalaze se i LED ambijentalna rasvjeta, mogućnost bežičnog punjenja mobitela i Bose ozvučenje. Europski kupci imat će na raspolaganju nekoliko opcija motora.

Ulazni modeli dolaze s 1,2-litrenim četverocilindrašem Kappa koji na prednje kotače šalje 84 konjske snage preko ručnog mjenjača s pet brzina. Slijedi 1,0-litreni turbopunjeni trocilindraš sa 100 konjskih snaga koji se nudi s 48-voltnim blagim hibridnim sustavom ili bez njega. "Nehibridna" verzija serijski dolazi uz klasični 6-stupanjski mjenjač, dok je automatik sa sedam brzina (7DCT) na popisu doplata. Na vrhu ponude je verzija od 120 konja s blagom hibridnom tehnologijom. Kupci blagih hibridnih verzija, s turbomotorima, serijski dobiju 6-stupanjski inteligentni ručni mjenjač (6iMT), dok je i ovdje odlični Hyundaijev automatik sa sedam brzina (7DCT) na popisu doplata.

Tri su paketa opreme, Comfort, Style i Premium, od kojih već bazni nudi svu silu opreme za komfor i sigurnost. Style je, recimo, bogatiji za digitalnu instrumentnu ploču, stražnju kameru, bolji radiouređaj i pokoju vizualnu sitnicu, dok Premium ima automatsku klimu, adaptivni tempomat, "pametna" LED svjetla i drugo. Cijene se kreću od 114.900 kn koliko stoji Bayon s 84 KS i opremom Comfort, 1.0 T-GDI sa 100 KS i također opremom Comfort kreće od 123.760 kn, a cijene za model sa 120 KS u trenutku zaključenja ovog teksta još nisu bile dostupne.

 

Mato Pavličević

// VOZILI SMO //
PAKETI: COMFORT, STYLE I PREMIUM
Paket opreme Confort dolazi uz središnje daljinsko zaključavanje s alarmom, tu je i audio-radiouređaj + RDS + DAB s komandama na upravljaču, Bluetooth, USB, tempomat, klima-uređaj, električno podešavanje prednjih i stražnjih stakala, kožom presvučen upravljač podesiv po visini i dubini, 15-inčni čelični naplatci s gumama 185/65R15. Style paket opreme donosi 10,25-inčnu digitalnu instrumentnu ploču, stražnje parking senzore s kamerom za vožnju unatrag, 8-inčni središnji zaslon, bežični punjač za pametne telefone, ambijentalno osvjetljenje, 16-colne aluminijske naplatke... Premium paket opreme povrh donosi i prednje parking senzore, USB punjač u prednjem i stražnjem dijelu vozila, grijana prednja sjedala... Tu je i elektrokromatski središnji retrovizor, središnji naslon za ruku, prednja LED svjetla koja prate zavoj te stražnja LED svjetla.
SVE PREDNOSTI MJENJAČA 6iMT
Što je zapravo mjenjač 6iMT? On radi poput uobičajenog ručnog mjenjača, ali odvajanje diska kvačila od zamašnjaka odvija se zahvaljujući električnom aktuatoru kojim upravlja upravljačka jedinica, a ne mehanički. Ručica mjenjača je na svom mjestu, ali nema pedale kvačila. Tako, tijekom usporavanja, sustav može isključiti mjenjač, ​​istodobno isključujući motor: automobil se dugo vozi, kao da je u neutralnom položaju, u korist potrošnje. Zatim samo ponovno pritisnete papučicu gasa kako bi se 1.0 ponovno pokrenuo. Dolazi s tri načina rada za optimizaciju odziva motora i performansi upravljanja, na temelju uvjeta vožnje.