Autoglas
VOZILI SMO: ENYAQ IV

Je li pred nama najbolja Škoda svih vremena?
Objavljeno 27. svibnja, 2021.
Škodi električna mobilnost nije novost, od njezina prvog BEV-a Laurin & Klement E iz 1908. pa do najnovijeg uratka - Enyaqa iV

Ovo je vjerojatno najvažniji automobil u našoj 126-godišnjoj povijesti - mrtvo ozbiljno tvrde u PR odjelu Škode misleći na Enyaq iV. I u pravu su, upravo prolazimo kroz najdublje promjene automobilske industrije otkad je automobil izumljen. Sada pouzdano znamo da ćemo se u sljedećih nekoliko desetljeća svi voziti čisto električnim automobilima jer su proizvođači automobila brzo okrenuli leđa benzinu i dizelu kako bi bili sigurni pred sobom i drugima da nisu zaostali.

Neki su reagirali brže od drugih. Grupa Volkswagen, čija je i Škoda, uložila je više milijardi eura kako bi osigurala da njezine marke ostanu vodeći proizvođači tijekom ovog seizmičkog pomaka, ali i šire, pogotovo nakon dieselgatea. Škodina električna postava nosi oznaku "iV". Tu pripadaju Octavia iV i Superb iV plug-in hibridi, dok je maleni Citigo-e iV (koji je sada ukinut) čisto električni. Ali, Enyaq iV je prva serijska Škoda zasnovana na VW-ovoj MEB platformi, koja je posebno dizajnirana za električne automobile, a također je koriste modeli VW ID.3 i ID.4.

Veliki SUV krasi svježi izgled i atraktivan dizajn, pa oštri nabori poklopca motora i neravne linije oko farova i prednjih usisnika zraka daju nosu moderan izgled, dok je crna maska ​​rešetke uredno teksturirana.

Prilagodljivost
Baterije se trebaju hladiti, ali ovdje se zrak ne zahvaća - to je čvrsta ploča; više hommage rešetkama na tradicionalnim automobilima s ICE motorima.

Bez sumnje, izgled Enyaqa nije previše "električan" za konzervativnije kupce automobila koji se tek trebaju odlučiti na električni iskorak. Postoji pet opcija za dizajn interijera, od kojih svaka ima prepoznatljiv osjećaj za vrijeme boravka, ali razlika u cijeni je minimalna jer se mijenjaju presvlake i obloge umjesto dodavanja tehnologije, koje umjesto toga spajate s pomoću raznih paketa opcija. Nažalost, toplinska pumpa je na popisu dodatne opreme.

Enyaq je iste dužine kao Octavia karavan, no prednja i stražnja osovina još su razmaknutije, što znači povećan prostor za putnike. Bilo da putujete sprijeda ili straga, prostor je izvrstan, a čak će i visoki putnici u drugom redu imati dovoljno prostora za koljena, uz ugrađene rolete za prozore, utičnice i vlastitu postavku kontrole klime.

Sigurnost
Kabina je pametno dizajnirana, koristi privlačnu mješavinu materijala, a kvaliteta izrade je izvrsna. Do pomične rolete, prtljažnik mjeri 585 litara, što je dosta manje od klasičnog Kodiaqa. No dok Enyaq gubi na prtljažniku, pobjeđuje na mogućnostima za pohranu u glavnoj kabini zahvaljujući nedostatku središnjeg tunela. Ispod središnje konzole nalazi se prostor za odlaganje od 11,4 litra, uz duboku 6,2-litrenu kutiju ispod naslona za ruke i uobičajene brojne veće i manje police i pretince.

Enyaq s kojim smo se družili imao je interijer naziva Lodge. Dizajn interijera prati trend minimalizma VW Grupe, s puno uklonjenih prekidača, zamijenjenih središnjim dodirnim zaslonom infotainmenta. S 13 inča je veći i od nekih laptopa, masivan je i kristalno čist. Omogućuje vrlo jednostavno i intuitivno snalaženje u izbornicima i pregledavanje sve sile informacija. Treba također reći da se i Android Auto i Apple CarPlay mogu bežično pokretati preko pametnih telefona. Tu je i podloga za bežično punjenje pametnog telefona. Nekima će nedostajati fizičke komande za kontrolu temperature i glasnoće radija, ali najvažnije funkcije Škoda je zadržala na tipkama ispod zaslona i na upravljaču.

Dobio je maksimalnu ocjenu sigurnosti od pet zvjezdica od Euro NCAP-a, s najboljim rezultatom ikad za zaštitu putnika. Automobil ima do devet zračnih jastuka, uključujući jedan koji se standardno otvara između suvozača. Sustav Travel Assist pruža podršku pri vožnji autocestom, dok izuzetno moderni sustavi potpora upozoravaju na moguće sudare u brojnim situacijama. Kasnije ove godine vidjet ćemo fastback i RS verzije Enyaqa, a do 2025. u prodajnim salonima trebalo bi biti dostupno 10 plug-in Škoda, uključujući šest čisto električnih modela. Cijene se kreću od 275.209 kn koliko košta Enyaq s 50 kWh baterijom i motorom od 109 kW. Ovaj SUV ima odgovornu zadaću probiti led i uvjeriti kupce da Škoda na pravi način radi električne automobile.

Mato Pavličević
// vozili smo //
BATERIJA DOSEGA DO 510 KILOMETARA
S dosegom do 510 kilometara prema standardu WLTP, pogodan je i za dulje putovanje bez zaustavljanja na punionici struje. Baterija se, ovisno o kapacitetu, sastoji od više modula u kojima se nalaze po 24 litij‑ionske baterijske ćelije. One imaju mogućnost brzog punjenja zahvaljujući snazi punjenja od čak 125 kW, pa se najveća baterija može napuniti od 5 do 80 posto svog kapaciteta za 38 minuta. Na kućnim ŠKODA iV wallbox punjačima na izmjeničnu struju teče energija sa snagom punjenja od 11 kW i jednostavno puni automobil preko noći. Postupak punjenja traje od šest do osam sati, ovisno o veličini baterije. Punjenje na javnoj AC stanici s istom maksimalnom snagom traje otprilike jednako dugo. U tu je svrhu serijski opremljen kabelom za punjenje Mode 3. Punjenje je dodatno moguće na uobičajenoj kućnoj utičnici od 230 V sa snagom punjenja od 2,3 kW.
LAURA - GLASOVNI ASISTENT ENYAQA
Potpuno digitalna ploča s instrumentima ispred vozača neuobičajeno je mala, ali namjerno - dizajnirana je da sadrži samo bitne informacije. Tu je i glasovno aktivirani AI asistent. Većina proizvođača automobila koji usvajaju ovu tehnologiju odabiru neutralnu frazu za buđenje poput “U redu, ID” (VW) ili “Hej, BMW”, ali Škoda je odlučila krenuti drugim pravcem i svom sustavu dati žensko ime: Laura. Da biste je probudili, kažete: “Okay, Laura”, a zatim zahtijevate da izvrši vaše naloge. Laura je pametna: brzo će zagrijati vaše sjedalo ili provjeriti tlak u gumama ili pak pronaći željenu radiopostaju.