Autoglas
NJEMAČKI PRIJEPOR

Prelazak na e-mobilnost gasi više od 180.000 radnih mjesta
Objavljeno 11. svibnja, 2021.
Do 2025. će se 75.000 radnika u njemačkoj automobilskoj industriji umiroviti

Prelazak s motora s unutarnjim izgaranjem na one s baterijom smanjit će broj radnih mjesta u ključnom njemačkom automobilskom sektoru za trećinu. Rezultati studije instituta IFO govore kako će zbog smanjenja obujma proizvodnje teško stradati srednje velike tvrtke koje prave proizvode izravno ili neizravno vezane uz motore s unutarnjim izgaranjem.


Prema istraživanju provedenom u ime njemačke Udruge automobilske industrije (VDA) broj ugašenih radnih mjesta bit će veći od broja zaposlenih koji će iz te industrije otići u mirovinu. Do 2025. će se oko 75.000 proizvodnih radnika u njemačkoj automobilskoj industriji umiroviti, od kojih oko 39.000 trenutačno radi izravno u proizvodnji vozila, a ostali su u proizvodnji dijelova. Međutim, ako do 2025. proizvodnja automobila s pogonom na unutarnje izgaranje (ICE motori) opadne u mjeri koja se predviđa trenutačnim propisima o emisijama, tada će prelazak na električne motore pogoditi najmanje 178.000 radnika koji izravno ili neizravno ovise o proizvodnji benzinskih i dizelskih motora. Od toga broja, njih 137.000 je izravno zaposleno u automobilskoj industriji.


Njemačka automobilska industrija već je krenula u istraživanje i razvoj, gradi nove kapacitete za elektrifikaciju, zajedno s digitalizacijom, što je pomoglo sačuvati zaposlenost. Sektor trenutačno zapošljava oko 613 tisuća radnika, navodi Ifo. "Na kocki je između 29 i 36 posto radnih mjesta", pokazalo je istraživanje instituta, koje je naručila VDA.

U Njemačkoj je ukupno najmanje 215.000 radnika koji proizvode dijelove za ICE motore, od kojih je izravno u autoindustriji zaposleno njih 165.000. Oliver Falck, direktor IFO-ova centra za industrijsku organizaciju i nove tehnologije, kaže kako im podaci o kretanjima u proizvodnji već danas pokazuju da su za električne automobile potrebni sasvim drukčiji dijelovi od onih za ICE motore. On dodaje kako promjena broja zaposlenih neće biti potpuno ublažena umirovljenjem generacije baby boomersa (rođeni između 1946. i 1964.), nego da će broj ugašenih radnih mjesta biti veći od broja zaposlenih koji će iz te industrije otići u mirovinu.


Milan Bugarić
// PROIZVODNJA //
VELIKI IZAZOV NAM SLIJEDI
Vrijednost grupa proizvoda namijenjenih automobilima s motorima s unutarnjim izgaranjem, a na koje izravno utječe tranzicija na elektromobilnost, već je između 2015. i 2019. pala za više od 22 milijarde eura, ili za 13 posto. Broj zaposlenih smanjen je za samo oko dva posto, odnosno za 8000 radnika. Prelazak na elektromobilnost bit će veliki izazov.