Novosti
PROSVJEDI I APELI URODILI PLODOM

Na cesti Vukovar - Ilok više neće biti teških kamiona
Objavljeno 8. svibnja, 2021.
U iločkom kraju zadovoljni su zbog zabrane prometa za kamione teže od 7,5 tona

Stanovnici iločkog kraja bili su spremni subotnji dan provesti u prosvjedu i blokadi državne ceste D2 na dionici Vukovar - Ilok - granica Hrvatske sa Srbijom, i to u selu Opatovcu, a onda je stigla dobra vijest - službeno je potpisana odluka o zabrani prometovanja kamiona težih od 7,5 tona tom prometnicom na krajnjem istoku Slavonije.

Dnevno i 800 kamiona
Naime, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković stavio je svoj potpis na pravilnik o određivanju javnih cesta kojima se mora odvijati tranzitni promet teretnih vozila kroz Republiku Hrvatsku, a to u praksi znači konačno premještanje teškog kamionskog prometa s državne ceste Vukovar - Ilok i njegovo preusmjeravanje na autocestu A3, Zagreb - Lipovac.

U Iloku i okolnim selima nisu u petak krili zadovoljstvo zbog takve vijesti, na koju su čekali godinama. Ponovili su pritom kako je prošle godine pokraj njihovih kuća protutnjalo više od 161.000 teških kamiona, pri čemu je dnevno taj broj varirao između 400 i 800.

- Rekli su mi da će sada zabraniti vožnju kamiona, ali nakon svega što sam pretrpjela, ne znam što bih rekla, vidjet ćemo, valjda će tako i biti, pa da napokon i mi u Šarengradu imamo malo mira - tako je na vijest o konačnom "stop kamionima" reagirala 88-godišnja Anica Madžarčević, u čiju su kuću, uz glavnu šarengradsku cestu, proteklih godina kamioni nekoliko puta udarili i - nastavili dalje. Kaže i kako zbog toga, u strahu, spava u stražnjem dijelu kuće, dalje od državne ceste kroz Šarengrad, koja povezuje Vukovar i Ilok, sve do granice Hrvatska - Srbija.

- Ne možemo opisati koliko nas to veseli! Više neće biti buke, prašine, straha od kamiona - komentirala je Lidija Bukal, a i mnogi drugi mještani Šarengrada pozdravili su "dugo čekanu odluku" jer to za stanovnike cijelog tog kraja podrazumijeva i, kako su rekli, povratak u normalan život.

- Zbog kolona kamiona nismo mogli traktorima do svojih polja, a da ne pričamo o strahu za djecu, koju se nismo usuđivali pustiti da sama uopće iziđu iz dvorišta. Prozori su nam morali uvijek biti zatvoreni zbog buke i prašine, mnogima su zidovi popucali, samo čekamo da se kuće počnu rušiti. A o uništenoj cesti ne treba ni govoriti, pa to svi vide - govore u iločkom prigradskom naselju Šarengrad, gdje cestu koja prolazi njihovim krajem, zbog brojnih zakrpa na asfaltu, već odavno opisuju kao "50 nijansi sive".

Ministrov potpis došao je, prema svemu sudeći, u posljednji trenutak, jer sve je bilo pripremljeno za trajne prosvjede u Opatovcu, čiji je početak bio najavljen za subotu, 8. svibnja, simbolično u 12.05. Tamošnji stanovnici kazuju kako su planirani i prije nekoliko dana javno najavljeni prosvjed uredno prijavili policiji, pripremili su i desetak poljoprivrednih strojeva kojima bi blokirali cestu, a u skladu s epidemiološkim mjerama zbog COVID-19 predviđali su 25 prosvjednika na cesti, i još toliko u blizini. Bili su, kažu, spremni ostati na cesti koliko god treba.

Incidenti
- Već smo organizirali i kuhanje graha za ljude koji će prosvjedovati, jer mi više drugog izlaza nismo imali. A svemu je cilj normalan život ljudi koji još žive u iločkom kraju, prije nego što se svi odluče iseliti - kažu u Šarengradu i Opatovcu, iločkim prigradskim naseljima, u kojima, dodaju, ni kavu ne mogu popiti a da im zbog vibracija od kamiona "ne pleše u šalici". Još su jednom podsjetili i na nerijetke prometne nesreće zbog (preko)brojnog kamionskog prometa, prolaske kamiona kroz crveno svjetlo na semaforu, bilo je i incidenata u kojima je morala intervenirati policija...

- Bili smo strpljivi, čekali smo da se odradi kompletna zakonska procedura oko pravilnika koji je nakon javne rasprave bio usvojen. No prošli su rokovi a do nas nisu stizale informacije, i stoga je bila donesena odluka o novom prosvjedu, koji je, dakako, nakon vijesti o potpisanom pravilniku, u petak otkazan - rekao je Pero Ćorić, predsjednik Vijeća Mjesnog odbora Šarengrad. Podsjetio je i kako su dopisi mjerodavnima pisani nekoliko posljednjih godina, a od veljače 2021. trajali su prosvjedi kojima se tražilo da se "odmah i sad" zabrani promet za teške kamione državnom cestom Vukovar - Ilok. Spominju i saznanja o "pritiscima međudržavnih špeditera" da se zabrana prolongira.

Sanja Butigan
NAJAVLJENA OBNOVA CESTA DO OPATOVCA
Prema riječima Pere Ćorića, pravilnik je potpisan u četvrtak, a očekuje se da zabrana za kamione stupi na snagu osam dana od objave u Narodnim novinama. Zabrana se, pak, odnosi na 60-ak kilometara dugu dionicu državne ceste D2 od Osijeka preko Vukovara do Iloka. Ćorić pritom navodi i informaciju da bi do kraja 2021. trebala počrti obnova ceste od Vukovara do Opatovca i sanacija (novije) ceste od Opatovca do Iloka, što bi, prema sadašnjim saznanjima, ukupno stajalo oko 122 milijuna kuna i trajalo dvije-tri godine. U iločkom kraju tvrde i da su počele tehničke pripreme za premještanje teškog kamionskog prometa na autocestu Zagreb - Lipovac, pa je i broj kamona kraj njihovih kuća manji, no upozoravaju i da Opatovac, Šarengrad i Mohovo u ovom trenutku - nemaju pješačke prijelaze, biciklističke staze...
“Ne možemo opisati koliko nas to veseli! Više neće biti buke, prašine, straha od kamiona”
Možda ste propustili...