Autoglas
HIBRID NASTAO U SURADNJI SUZUKIJA I TOYOTE

Swace, novi Suzukijev karavan, ima budućnost
Objavljeno 6. travnja, 2021.
Swaceove glavne značajke - atletski dizajn i vrhunska udobnost vožnje, a naoružan je i naprednom hibridnom tehnologijom

Suradnje velikih proizvođača automobila sve su češće, a u to su se upustili i "japanci" Suzuki i Toyota. Nakon modela Across, koji je baziran na Toyoti RAV4, u hrvatske autosalone stigao je i Suzuki Swace, koji je gotovo preslikana Toyota Corolla Touring Sports. A u sve kvalitete Swacea i zavidne vozne karakteristike uvjerili smo se na višednevnom testu.


Swace je prvi Suzukijev karavan, čije su glavne značajke atletski dizajn i vrhunska udobnost vožnje, o naoružan je i naprednom hibridnom tehnologijom. Hibridni sklop ovog karavana kombinacija je 1,8-litrenog 4-cilindarskog atmosferskog benzinca snage 98 KS i elektromotora od 53 kW (72 KS), ukupne izlazne snage 122 KS koja se prenosi na prednje kotače preko CVT automatskog bestupanjskog mjenjača.

Brži u stvarnosti

U odnosu na Corollu, najočitija promjena na Suzuki Swaceu napravljena je na prednjem dijelu vozila koji se ističe širokim stavom i elegantnim karoserijskim linijama. Prednjim dijelom dominiraju oštra LED svjetla te velika šesterokutna rešetka, a kako bi se dobila sličnost s ostalim Suzuki modelima.


Kombinacija elektromotora i 4-cilindarskog benzinca obujma 1798 ccm optimalno pokreće Swace u svim kombinacijama, bilo da je riječ isključivo o benzinskom motoru, elektromotoru ili oboje. S hibridnim sustavom Swace ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,1 sekundu i postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h prema tvorničkim podatcima. Međutim, u stvarnosti karavan se čini puno bržim i startnijim nego što to piše u papirima, bez obzira na težinu veću od 1,4 tone.


Zahvaljujući elektromotoru snage 53 kW i velikom kapacitetu baterije, Swace može voziti i u električnom modu. U EV načinu vožnje vozilo koristi isključivo elektromotor pokretan strujom iz baterije. Taj način rada može se koristiti za vožnju na kratkim udaljenostima bez brige o buci ili emisiji štetnih plinova, posebno u stambenim područjima rano ujutro i kasno u noć, ili u garažama i na zatvorenim parkiralištima.

Puno prostora

Funkcija odabira načina vožnje omogućuje vozaču da prilagodi performanse vozila u skladu s uvjetima vožnje. Swace je opremljen s tri načina rada: Normal, ECO i Sport.


Uz izdašnu udaljenost od 928 mm između prednjih i stražnjih sjedala, udobnost stražnjeg dijela putničkog prostora i prostor za noge jedni su od najboljih u klasi. Veliki prtljažni prostor, obujma čak 596 litara, jedan je od glavnih aduta Suzukijeva karavana. Za dodatnu svestranost tapecirana podloga prtljažnika može se postaviti u niži položaj za pohranu viših predmeta. Prtljažni odjeljak lako se može proširiti u potpuno ravan prostor s pomoću ručice za preklapanje stražnjih sjedala tako da se dobije maksimalnih 1606 litara obujma.

Potreba za privatnošću prtljažnog prostora rješava se odvojivim toniranim poklopcem koji se može povući jednim dodirom, a prtljažnik je za dodatnu praktičnost opremljen automatskim svjetlima i 12 V utičnicom. Na testu smo imali inačicu Swacea s 1,8-litrenim hibridnim sustavom, CVT automatskim mjenjačem i prednjim pogonom, te najbogatijim paketom opreme GLX, čija je cijena 213,226,98 kuna.


Milan Bugarić
MULTIMEDIJA
U unutrašnjosti dominira 8-inčni multimedijski audiosustav s AM/FM/DAB radiom, Bluetooth funkcijom i kontrolama na upravljaču za lakše korištenje. Sustav je kompatibilan s Apple CarPlay aplikacijom za iPhone, kao i Android Auto i MirrorLink aplikacijama. U prednjoj konzoli dostupna je Qi podloga za bežično punjenje pametnih telefona te dva USB ulaza i AUX ulaz nadomak vozača i suvozača. Osjećaju prostranosti doprinosi široka ploča s instrumentima dizajnirana s neprekidnim linijama koje se protežu do samih obloga vrata.
11,1

sekundu treba Swaceu od starta do 100 kilometara na sat
72

KS snaga je elektromotora koji je odličan u suradnji s benzincem
Zahvaljujući elektromotoru snage 53 kW Swace se može voziti i u električnom modu