Autoglas
AUDI

Novi Q2, svježina za novi zalet uspješnice
Objavljeno 23. veljače, 2021.
Audi Q2 donosi tek decentne promjene u donosu na original te je tehnološki i dizajnerski usklađeniji s ostalim modelima iz game

Nakon nešto više od četiri godine dobili smo priliku ponovno sjesti za Audijev najmanji SUV, model Q2 - koji je odnedavno prošao kuru zatezanja bora. Kako je to već uobičajeno u automobilskoj industriji, svaki model negdje na pola svoga životnog ciklusa prolazi takozvani facelift tretman koji postojećem modelu daje novi ‘životni impuls‘.


Kako je proces proizvodnje određenog modela izuzetno kompleksan i financijski zahtjevan zadatak, kod većine automobila riječ je o samo manjim kozmetičkim i tehničkim nadogradnjama. Iako imamo situacije kada su kod nekih modela ove promjene radikalne, Audi Q2 donosi tek decentne promjene u donosu na original te je sada tehnološki i dizajnerski usklađeniji s ostalim modelima iz Audijeve game.

Nova svjetla

Iako će laici teško primijetiti razlike između starog i ažuriranog Q2, poznavateljima nikako neće promaknuti novi svjetlosni potpis sprijeda. Audi Q2 tako stiže s novim LED dnevnim svjetlima u obliku isprekidanih crta, ili isprekidane linije kakve su karakteristične i na drugim modelima. Stražnji kraj je više-manje isti.


Testni Audi Q2 35TFSI Advanced Plus stigao je i s opcionalnim LED Martix svjetlima koja zaista fantastično odrađuju svoj posao u automatskoj regulaciji dugih svjetala bez zasljepljivanja drugih vozača.


Prednji kraj otkriva još ponešto izmijenjenu rešetku hladnjaka, a isto vrijedi i za stražnji kraj koji također donosi blage vizualne promjene. Iako su izmijene na Q2 zaista male, dovoljne su za osvježenje i novi životni ciklus koji Q2 već živi. Kad smo već kod izgleda, svi modeli iz Audija atraktivni su, a Q2 nikako nije izuzetak te predstavlja jedan od najpoželjnijih modela u klasi. Otvaranjem vrata dočekuje nas jednako osvježen interijer. Interijer također donosi minimalne promijene, a znalci će odmah uočiti novu ručicu mjenjača, a one značajne ipak su tehnološke. Naime, Q2 je kao i do sada moguće uzeti sa virtualnim kokpitom ispred vozača ili klasičnim instrumentima, a sve skupa je ažurirano na najnovije inačice softvera. Zanimljivo je kako na Q2 prisutan novi trend otključavanja određenih opcija i mogućnosti infotainment sustava. Primjerice, iako smo u testnom modelu imali tipku za navigaciju, ona nije dostupna. Ako ju želimo, možemo ju aktivirati uz određenu naknadu.


Materijali u unutrašnjosti i dalje su na visokoj premium razini, a u odnosu na prethodnika djeluju još nijansu bolje. U pogledu kvalitete teško mu je naći ikakvu manu. Položaj za upravljačem daje vam superioran osjećaj, što je i inače odlika SUV vozila. U Q2 se lako ulazi i izlazi, a zbog povišenog položaja sjedenja preglednost je više no zadovoljavajuća. Sprijeda će se udobno smjestiti svi vozači i suvozači, dok će stražnja klupa za visoke biti ugodna samo za kraća putovanja. Prtljažnik je zadržao jednak volumen i praktičnost.

1.5 TSI kao odličan odabir

Audi Q2 i dalje je dostupan s cijelom paletom motora, a naš testni oznake 35 TFSI stigao je s 1,5-litrenim turbobenzinskim motorom sa 150 KS. Ovaj već dobro poznat i etabliran motor kod Audijevih, ali i drugih modela Volkswagen grupacije diči se odličnim performansama i niskom potrošnjom. Ako se pitate koliko niskom, pa tolikom da joj mogu zavidjeti i brojni dizelaši. Konkretno na našem testu potrošnja se kretala oko šest litara, s tim da smo automobil povremeno vozili zaista dinamično. Ako ste i malo pažljivi s količinom pritiskanja papučice gasa, nemojte se iznenaditi i potrošnji u rangu do famoznih pet litara.

Zavoji se savladavaju bez mnogo muke, a ovjes dopušta više dinamike u vožnji, pa je upravo ovaj motor prava mjera za one koji žele uzbuđenje za upravljačem. Uz izvrstan i precizan ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, zabave zaista neće nedostajati. Prepreka do spomenute zabave za upravljačem i premium statusa koju pruža Audi Q2 35 TFSI Advanced Plus iznosi točno 268.838,47 kuna. Upravo toliko iznosi naš testni model sa svim dodacima i opremom koju donosi paket Advanced Plus. Iako se čini mnogo za najmanji SUV iz Ingolstadt, testna vožnja odagnat će svaku sumnju u to.


Marin Režić
// PROLJETNA KUPNJA //
SPORTSKI JE IZDUŽEN, ALI I SNAŽAN
Audi Q2 robusni je svestrani automobil za svakodnevnu uporabu i slobodno vrijeme, čiji karakter se odražava u izgledu karoserije: istovremeno je sportski, izdužen i snažan, a kutovi i rubovi ovom kompaktnom SUV modelu pružaju samouvjereni izgled. Kao rezultat revizije Q2 je postao nekoliko milimetara duži te sada po dužini mjeri 4,21 metar, dok su širina od 1,79 metara i visina od 1,54 metra ostali jednaki. Koeficijent otpora zraka od 0,31 (sa sportskim ovjesom) u ovom segmentu predstavlja top vrijednost.

Dizajneri su sada primijenili motiv poligona, koji već karakterizira prednji kraj i bočnu liniju, i na stražnji kraj. Branik ima integrirani umetak difuzora s velikim peterostranim poligonima. Prednji kraj je također modificiran, tako što su površine ispod prednjih svjetala sada izvučene na izraženiji način.
ZASLON STRUKTURIRAN U VIŠE RAZINA
Ponuda u smislu uporabe i zaslona strukturirana je u nekoliko razina. Kreće se od analogne ploče s instrumentima i MMI radioplus sustavom s DAB+ prijamnikom do Audijevog virtualnog kokpita s 12,3-inčnim zaslonom i MMI navigation plus sustav s 8,3-inčnim zaslonom. Njime se upravlja preko MMI kontrolera na središnjem tunelu, ili preko glasovnih naredbi s prirodnim jezikom. Moduli kao što su Audi phone box u dvije izvedbe – sa i bez funkcije punjenja – zaokružuju hardverski program. Bang & Olufsen Premium audiosustav, koji uključuje 14 zvučnika s izlaznom snagom do 705 W.
Možda ste propustili...

PROTOTIP NOVOG SPORTSKOG SUV-a

Stiže Maseratijev SUV Grecale

KATASTROFALNA 2020. OSTAVILA JE POSLJEDICE

Osam milijardi eura gubitka Renaulta