Autoglas
PRAKTIČAN SPORTSKI TERENAC

Kia Sorento Phev, plug-in hibridni SUV sa 7 sjedala
Objavljeno 16. veljače, 2021.

Kia je nedavno pokazala shematski prikaz inteligentne ugradnje plug-in hibridne tehnologije novog Sorenta PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle). Slika prikazuje kako plug-in hibridni Sorento usprkos hibridnom pogonu nudi tri reda sjedala i prostor za prtljagu za sedam osoba. Kada na proljeće stigne na europske ceste, Sorento će biti jedan od najpraktičnijih plug-in hibridnih sportskih terenaca na tržištu. Slika pokazuje kako su veliki baterijski sklop, spremnik za gorivo, motor i elektromotor postavljeni u vozilu kako bi omogućili što više prostora za prtljagu i do sedam putnika.

Ispod pokrova motora plug-in hibridnog Sorenta nalazi se snažan 1,6-litreni T-GDI turbo benzinski motor sa 180 KS i okretnim momentom od 265 Nm. Tu je i elektromotor snage 67 kW i okretnim momentom od 304 Nm. Ukupna snaga iznosi 265 KS, a okretni moment 350 Nm – to znači da se radi o najsnažnijem Sorentu ikad u Europi. Elektromotor smješten je između motora i mjenjača, što omogućava urednu ugradnju turbo benzinskog motora ispod pokrova motora. Takav raspored Sorentu pruža djelovanje isključivo na struju ili kombinaciju elektromotora i motora s unutarnjim izgaranjem, što omogućava snagu prednjem paru kotača ili za sva četiri, ovisno o opremi vozila i uvjetima vožnje. Litij-ionski polimerni baterijski sklop kapaciteta 13,8 kWh nalazi se ispod prednjih sjedala. Baterijski sklop postavljen je između dna kabine i pokrova podvozja. U slučaju pogona na sva četiri kotača, baterijski sklop leži preko vrha kardanskog vratila u obliku sedla. To znači da baterijski sklop ne zadire u Sorentovu kabinu ili prtljažni prostor kao kod nekih konkurenata, gdje baterija često zauzima dragocjeni prtljažni prostor. Baterijski sklop ima neovisan sustav vodenog hlađenja koje je zaduženo za optimalno djelovanje i učinkovito podešavanje temperature.

Baterijski sklop i spremnik za gorivo smješteni ispod putničkog dijela za maksimalno iskorištenje kabine i nizak centar gravitacije.

Nisko postavljena baterija između osovina na sredini karoserije održava nizak centar gravitacije i raspodjeljuje težinu. Ugradnja teške baterije što bliže središnjem dijelu vozila pridonosi uravnoteženosti dinamičnog Sorenta na cesti. Spremnik za gorivo obujma od 67 litara nalazi se na dnu ispod drugog reda sjedala, dok je 3,3-kilovatni punjač smješten ispod prtljažnog dna.

Milan Bugarić