Autoglas
OPELOV SUV

Dotjerani je Crossland atraktivniji i bolji u vožnji
Objavljeno 9. veljače, 2021.
Crossland je dobio čast da prvi na cestu donese novo Opelovo lice - Vizor

Prvi Opelov predstavnik u sve većoj klasi SUV i crossover vozila 2017. postao je Crossland X, koji je odmah kliknuo s kupcima zbog spretne kombinacije kompaktnih vanjskih dimenzija, iznenađujuće prostranog i praktičnog interijera, solidne opreme i generalno gledano odličnog omjera uloženo - dobiveno. Do kraja je prošle godine s više od 300.000 prodanih primjeraka u tom razdoblju zauzeo poziciju drugog najprodavanijeg Opela, nakon, naravno, Corse.

Nakon gotovo četiri godine vrijeme je za dotjerivanje, pa je Crossland dobio čast da prvi na cestu donese novo Opelovo lice, takozvani Vizor. Kao i kod kacige s punim licem, zaštitni vizir prekriva novodizajnirani nos vozila integrirajući u jedan element masku vozila, LED farove i nanovo dizajnirani amblem munje Opel Blitz. Preoblikovani prednji odbojnik s okomito dizajniranim elementima na rubovima dodao mu je široki stav i dinamični karakter. Prilagodljiva potpuno LED prednja svjetla dopunjena su svjetlima za zavoj i pomoći pri korištenju dugih svjetala te automatskim podešavanjem.

Prilagodljiv
Naziv modela ovdje se prvi put pojavljuje u reljefnom obliku, na sredini vrata prtljažnika. Ujedno je iz imena ispao nastavak X. Modernizirana su i svjetla, koja su dobila crnu pozadinu. Iznutra, osim dezena presvlaka i uvođenja paketa presvlaka od alkantare, uglavnom ništa nije dirano jer Crossland, za razliku od dobrog dijela konkurencije, ima spretan omjer klasičnih prekidača i funkcija kojima se upravlja preko dodirnog ekrana. Kupci Opela to vole i cijene, kao i kožni volan u svim razinama opreme – Edition, Elegance, GS Line i Ultimate.

Ovisno o paketu, tri su opcije multimedijskih sustava: Radio BT, Multimedia Radio i na vrhu ponude Multimedia Navi Pro, s dodirnim zaslonom u boji dijagonale 20,3 cm. Svi sustavi kompatibilni su i s platformama Apple CarPlay i Android Auto. Prilagodljivost je najvidljivija na stražnjoj klupi i u prtljažniku. Klupa je klizna, može se pomicati naprijed-natrag za 15 centimetara, djeljiva je u omjeru 60: 40 i u sredini ima otvor za skije. Ovisno o položaju stražnje klupe, prtljažnik ima od 410 - 520 litara, a s preklopljenim se naslonima utovarni volumen poveća na 1255 litara.

Sigurnost
Novost u ponudi je verzija GS Line+, s izraženim sportskim karakterom. Njega čine crni 17-inčni laki naplatci, crni krov s donje strane obrubljen crvenom trakom, LED stražnja svjetla i krovni nosači, ergonomsko vozačko i suvozačko sjedalo s AGR-ovim (Aktion Gesunder Rücken e.V.) certifikatom i ekstenzijom sjedalne površine te sjajno uklopljeni crveni detalji u kokpitu. Ponudu motora zapravo čine dva agregata, jedan benzinski i jedan dizelski, u više verzija snage. Benzinska osnova je 1,2-litreni trocilindraš, koji je u uvodnom modelu atmosferski, sa 83 KS/118 Nm i ručnim 5-stupanjskim mjenjačem. Sredinu ponude čini verzija s turbom koja razvija 110 KS i 205 Nm i dolazi s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Vrh benzinske ponude čini izvedba sa 130 KS i 230 Nm, a dostupna je s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem ili također 6-stupanjskim automatikom. Turbodizeli su 1,5-litreni, sa 110 KS i 250 Nm, odnosno 130 KS i 300 Nm. Slabiji model je na dispoziciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a snažniji dolazi isključivo s automatikom sa šest stupnjeva.

Za sigurnost brine se i sva sila modernih sustava asistencije poput head-up displeja, upozorenja na mogući frontalni sudar s automatskim kočenjem u nuždi i prepoznavanjem pješaka, a tu su i upozorenja na napuštanje voznog traka, umor vozača i na objekt u mrtvom kutu. Oni koji su često u gradskoj gužvi cijenit će panoramsku stražnju kameru s kutom od 180 stupnjeva i automatski pomoćnik za parkiranje.

Ponuda novog Crosslanda u Hrvatskoj počinje modelom Edition 1.2 sa 82 KS, koji je solidno opremljen (klima, mali paket asistencije, touchscreen od 7 inča, djeljiva stražnja klupa i jamstvo 2+2), a nudi se po početnoj cijeni od 133.300 kuna. No, kao što smo to kod Opela naučili, i kod lansiranja ovog modela složen je poseban promotivni model Edition 1.2 110, s turbomotorom i 27 KS/87 Nm više od baznog. Od opreme tu su još automatska dvozonska klima, metalik boja, pomoć pri parkiranju, stražnja kamera i svjetla za maglu, za vrlo konkurentnih 126.900 kuna do registracije.

Quattroruote.hr
NJEMAČKI TVRD, ALI NE I NEUDOBAN
Na podvozju su napravljena brojna poboljšanja; iznova su ugođeni amortizeri prednjeg ovjesa McPherson, kao i stražnja torzijska polukruta osovina. U kombinaciji s poboljšanom preciznošću upravljanja i osjećajem centriranosti, podvozje novog Crosslanda nudi optimalnu ravnotežu između udobnosti i agilnosti, kao i veću stabilnost pri brzinama prikladnima za autoceste. Možemo reći da je sad njemački tvrd, ali ne i neudoban. Za još bolje prianjanje i stabilnost na svim vrstama podloge može se naručiti prilagodljiv sustav kontrole držanja podloge IntelliGrip. Okrugli regulator smješten je između prednjih sjedala i nudi pet pretprogramiranih načina rada: Normal, Snow, Mud, Sand i ESP Off. Ako baš želite na off-road, veselit će vas Hill Descent Assist – pomoć pri spuštanju niz brdo.
Posebni promotivni model Edition 1.2 stiže za vrlo konkurentnih 126.900 kuna do registracije