Osijek
PUNOM PAROM NA GRADILIŠTU

Radove na novoj donjogradskoj šetnici ne prekida ni snijeg
Objavljeno 27. siječnja, 2021.
CIGIĆ: Trenutačno se intenzivno radi na dovozu pijeska i njegovoj ugradnji do srednje nožice

Ni snježni pokrivač koji posljednjih dana svako malo prekrije Osijek ne zaustavlja radove na donjogradskoj šetnici. Nakon dugog razdoblja visokog vodostaja Drave, zbog čega se na gradilištu duž Donjodravske obale malo što moglo raditi, na ovoj je lokaciji od prosinca svakodnevno vrlo živo.

Sve vrvi od radnika i strojeva. Buduća je šetnica zaposjela riječno korito u punom profilu, interes građana za radove sve je veći, a kako i ne bi kada se nakon dugo vremena otkako su radovi počeli može konačno vizualizirati kako će izgledati posljednja dionica čuvene osječke promenade.

Utrka s vodostajem
Podsjetimo, Hrvatske vode prije nešto više od godinu dana potpisale su ugovor s novim izvođačima radova - Hidrogradnjom d.o.o., Osijek-Koteksom d.d. i Vukom d.d. Oni su nastavili ondje gdje je godinu prije stala posrnula Vodogradnja, tvrtka koja se prvotno obvezala novu šetnicu Osječanima "isporučiti" u prosincu 2019. godine.

Novi izvođači danas poručuju da radovi dobro napreduju.

"Trenutačno se na ovome gradilištu, koje predstavlja treću poddionicu šetnice, intenzivno radi na dovozu pijeska i njegovoj ugradnji do srednje nožice, a onda krećemo s postavljanjem blokova do srednje nožice. Takva je dinamika radova da pobjegnemo što više od razine rijeke Drave, kako bi nam vodostaj stvarao što manje problema. Radovi su u punom jeku, jer nastojimo što bolje iskoristiti aktualno povoljan vodostaj“, kaže direktor Hidrogradnje Nenad Cigić. Ovaj, 27 milijuna kuna težak projekt, trebao bi u konačnici bitno promijeniti vizuru Donjeg grada i Drave. Projekt obuhvaća uređenje prostora od Trga Nikole Tesle do vojarne Vrbik, koji bi u duljini od 840 metara trebao sadržavati pješačku i biciklističku stazu s drvoredom i odmorištima. Posla je mnogo. Naime, rušenjem većeg dijela obaloutvrde gradi se nova koja u korito vodotoka Drave ulazi čak 12 metara. Time se stvara prostor za prostranu šetnicu sa svim popratnim urbanim i hortikulturnim sadržajima te kompletno infrastrukturno uređenje dugo zanemarivane ulice Donjodravska obala, koja se proteže uz šetnicu. Prostor Donjodravske obale, istočno od Trga Nikole Tesle, karakterizira "niska" izgradnja između uličnih koridora koji se spuštaju prema rijeci, odnosno Cvjetkove ulice, Primorske, Banove, Lađarske, Ciglarske i Ulice Vrbik. Pomicanjem obaloutvrde u Dravu taj će se prostor u konačnici urediti te će sadržavati pješačku stazu i dvosmjernu kolnu prometnicu, a od Banove ulice do Ulice Vrbik bit će dovoljno mjesta i za parkiralište i/ili zeleni pojas s drvoredom ili bez njega. Uz napomenu kako su ti radovi projekt Grada Osijeka koji će se izvoditi usporedno s projektom uređenja šetnice. Sama će se šetnica naslanjati na Donjodravsku obalu, a sadržavat će biciklističku stazu i zeleni pojas koji uključuje drvored i odmorište s klupama.

Viši standard
Sve to preduvjet je za revitalizaciju i podizanje urbanog standarda tog (donjo)gradskog prostora i stvarni izlazak Donjeg grada na rijeku Dravu. Šetnica i Donjodravska obala u konačnici će biti razdvojene zaštitnim protupoplavnim armiranobetonskim zidom koji će nadvisivati promenadu za 80 centimetara. Povezivanje tih dvaju dijelova bit će omogućeno s pomoću sedam otvora u tome zidu širine dva metra, koji će se pak nalaziti na sjecištima pravca šetnice s Cvjetkovom ulicom, Primorskom, Banovom, Lađarskom, Ciglarskom i Ulicom Vrbik. Podno Trga Nikole Tesle trebao bi se nalaziti i amfiteatar te pristanište.

Ivana Solar
LUKOBRAN PODNO TRANZITA U PROLJEĆE
Iz Hidrogradnje ističu i kako nema stajanja ni kada su u pitanju radovi na drugoj poddionici šetnice (Stara luka - Tranzit). “Ondje smo završili ispunjavanje lukobrana do visine kamene nožice. To se sada lijepo vidi. U procesu je slijeganje mase koje će trajati približno tri mjeseca, i onda krećemo s podizanjem lukobrana“, najavljuje Nenad Cigić.
27
Ovaj, 27 milijuna kuna težak projekt, trebao bi u konačnici bitno promijeniti vizuru Donjeg grada i Drave. Projekt obuhvaća uređenje prostora od Trga Nikole Tesle do vojarne Vrbik, koji bi u duljini od 840 metara trebao sadržavati pješačku i biciklističku stazu.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike