Osijek
POČINJE DRUGI KRUG ZIMSKOG SEZONSKOG SNIŽENJA

Cijene niže 50 %, osjetno više kupaca
Objavljeno 23. siječnja, 2021.

Vikend će za mnoge Osječane zacijelo proći u znaku povoljnih kupnji. Od 20. siječnja trgovine su oglasile drugi krug zimskog sezonskog sniženja, a povoljnija je epidemiološka situacija kupce opustila dovoljno da se odvaže otići u trgovine mimo nabave namirnica.

U osječkim trgovačkim centrima tako je već u petak sve bilo u znaku sniženja. Zimska odjeća i obuća te popularni artikli za snježne i skijaške aktivnosti dosegnuli su cijenu u prosjeku 50 posto nižu u odnosu prema početnoj. Znalci ističu - upravo je sada najbolje vrijeme za kupnju jer je omjer ponude i popusta najpovoljniji za potrošače s obzirom na to da je snižene robe još uvijek dovoljno da se u trgovine privuku lovci na popuste u većem broju.

Tako, Sport Vision sada na blagajni nudi dodatnih 20 posto popusta na sve artikle čija je cijena već snižena, pa je tu moguće, primjerice, kupiti kvalitetne kožne tenisice čija je cijena jesenas bila 750 - već za 300 kuna, a dječje tople majice s kapljučom koje su prije stajale 199 - za 80 kuna. U Hervisu se, pak, na sniženju od 50 posto mogu kupiti tople čizme poznatog brenda Salomon, a ondje su znatno snižene i sprave za vježbanje. U Sportini je na sniženju od 50 posto sav Only jeans te muški Jack&Jones, a u sOliveru je moguće kupiti povoljne ženske kapute i zimske jakne. Zimske se majice za odrasle u većini trgovina mogu kupiti već za pedesetak kuna, a dječje, primjerice u Mani, i za samo 19 kuna. Dio trgovaca pojačao je svoje "dva para obuće kupiš, jedan dobiješ besplatno" dodatnim popustima ili pak akcijama "1+1 gratis".

Stručnjaci za potrošačka prava ističu kako kupci tijekom sezonskih sniženja najviše problema imaju s povratom robe s greškom kupljene na sniženju. Naime, valja znati da pri kupnji na sniženjima trgovac ne smije odbiti reklamaciju proizvoda koji ima materijalni nedostatak. U slučaju da se nedostatak na proizvodu kupljenom na sniženju utvrdi u roku od šest mjeseci od preuzimanja kupljenoga proizvoda, smatra se da je takav nedostatak postojao već pri samoj kupnji. Drugim riječima, trgovac koji tvrdi suprotno, to će morati i dokazati te ujedno snositi troškove vještačenja. Uz napomenu da ako je od dana prodaje proizvoda proteklo više od šest mjeseci, a trgovac ne prizna postojanje nedostatka na proizvodu, to će se dokazivati vještačenjem koje plaća trgovac ili potrošač, ovisno o rezultatu vještačenja. U slučaju da je potrošač zatražio zaštitu svojih prava od tržišne inspekcije, vještaka će odrediti inspektor.

No, također, s druge strane, valja imati na umu i kako robu kupljenu na sniženju nije moguće zamijeniti ili ostvariti pravo na povrat novca samo zato što smo kupili pogrešnu veličinu.

Ivana Solar
POŠTUJU MJERE
Kupce se podsjeća kako je zbog aktualnih epidmioloških mjera prilikom kupovine nužna zaštitina maska i dezinfekcija, kao i da je u svim trgovinama i dalje ograničen broj kupaca koji istodobno mogu biti u prodajnom prostoru. To pak uzrokuje čekanje u redovima, posebice ispred manjih butika. Trgovci izvještavaju kako se kupci od početka sniženja ovih mjera i pridržavaju.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike