Novosti
PODUZETNIČKA PRIČA PAVICE VARGA

Ljubav prema tradiciji pretvorila je u brend
Objavljeno 30. studenog, 2020.
Više od svega želi brendirati svoju torbu “Srećica” kao slavonski suvenir

Bocanjevčanka s valpovačkom adresom Pavica Varga u sredini u kojoj živi jako je dobro poznata po svojoj životnoj energiji, ali i kao osoba koja je svoju kreativnost i ljubav prema tradiciji i zdravoj hrani pretočila u sve poznatiji brend, koji je nazvala: Okusi sreće by Pavica.

Lijepa sjećanja
Ova majka dvoje djece otkriva nam da svaki svoj slobodni trenutak koristi za nove ideje, nove tehnike i nova rješenja na obiteljskom imanju u etnoselu Bocanjevci, gdje je i rođena. Tamo, naime, osim voća starih sorti uzgaja povrće i ljekovito bilje. Tu su još nasadi lješnjaka, pčele te livada s raznolikim vrstama cvijeća, koje joj služi u promociji njezinih proizvoda. Uz branje i sušenje ljekovitog bilja, ne zanemaruje ni svoje omiljene fizičke aktivnosti: trčanje te šetnju i vožnju biciklom, kao i slikanje poljskog cvijeća i poljskih plodova.

"Brend Okusi sreće by Pavica nastao je sjećanjem na sretno djetinjstvo i puninu okusa bakinih aromatičnih čajeva te mirisnih sušenih jabuka, koji su pratili moje odrastanje u malom slavonskom etnoselu Bocanjevci, što me potaknulo da svoju ljubav i sjećanje vratim u sadašnje vrijeme, njegujući tako tradiciju Slavonije i Šokadije, kroz ekologiju i zdrav način prehrane. Razvoj brenda počeo je prikupljanjem i sušenjem ljekovitog bilja na izvoran način. Bilje pakiram u ekovrećice i zatim ga stavljam u šlingano platno od domaćeg tkala lana i konoplje. Tako sam počela sušiti i jabuke, na inovativan način, kako bih sačuvala punoću okusa i hrskavost te nutritivnu vrijednost spoja tradicije i prirode, a proizvod pakiram u ekovrećice i staklenke. Dakle, sve je potpuno prirodno, zdravo i autentično", rado priča Pavica o svojim najdražim proizvodima, koji su isprva bili za vlastite potrebe, ali kad su ih zapazili prijatelji i znanci, ugodno su se iznenadili i pokazali veliku zainteresiranost, što je Pavicu potaknulo na daljnju kreativnost i aktivnosti te pojačalo pozitivne reakcije i Pavičin elan, potkrijepljen potporom obitelji. U kreiranju proizvoda Pavica rabi i promovira domaća tkala iz ormara naših baka; lan i konoplju, koji su specifični za Šokce i Šokadiju. S obzirom na to da je dio materijala iz ormara još njezine bake, proizvod je u konačnici neprocjenjiv, jer sadržava trag i obilježje jednog vremena i življenja. Ulaže puno vremena i truda u svaki proizvod, a najviše ljubavi, jer joj je cilj iz "staroga" stvoriti novu vrijednost. Snažno vjeruje da treba čuvati naše tradicionalne predmete i načine rada, poput ručnog rada, koji se ne cijeni dovoljno.

Za torbu do 6 sati
"Za izradu jedne moje jedinstvene ručno rađene šoping-torbe ‘Srećica‘, od ideje, pripreme, kroja, slaganja, šivanja i glačanja do pakiranja u posebnu kutiju s podrijetlom torbe, potrebno je: 1,40 metara domaćeg materijala, 80 ili 40 centimetara čipke, 20 centimetara kariranog materijala i pet-šest sati rada. Prvo predstavljanje mojih proizvoda bilo je 2019. na Gastro sajmu u etnoselu Bocanjevci, zatim je slijedila Orijentalna večera u Osijeku, Ljeto valpovačko, a istaknula bih Međunarodni sajam inovativnosti u Zagrebu Budi uzor/Inova u organizaciji Tera Tehnopolisa iz Osijeka, gdje sam dobila i prve nagrade. ‘Srećica‘ je dobila zlatnu medalju, a snack od jabuka srebrnu medalju za inovativnost", priča Pavica otkrivajući nam da su kupci njezinih proizvoda u prvom redu ljudi koji cijene domaće i koji se brinu o svom zdravlju, vole tradiciju, a samim time i podržavaju lokalno. Osobito je pak ponosna na činjenicu da njezine proizvode karakterizira izvornost i autentičnost, da su oni sto posto domaći, neprskani i da se odlikuju punoćom mirisa i okusa, jer se u proizvodnji minimalno obrađuju, bez dodatka šećera i aditiva. Također, upotrebljava samo ekološki prihvatljive i održive materijale, lan, konoplju i rogoz, što se može vidjeti na primjeru "Srećice" i cekera.

Ne skriva da su današnja vremena iznimno teška za poslovanje, no ona i dalje planira ulagati. Tako je kreirala novi ceker od rogoza i nazvala ga "Iz prirode za prirodu", koji je spoj Podravine i slavonske šlinge. "Ovom proizvodu dala sam novu vrijednost - naše ga drage dame mogu koristiti kao modni dodatak za sve prigode te kao poklon, a prijavila sam ga i na virtualni Međunarodni sajam ‘Budi uzor/Inova‘ u organizaciji Tera Tehnopolisa. Sa svojim proizvodima želim biti prisutna u našim lokalnim trgovinama zdrave hrane te sudjelovati na sajmovima i manifestacijama u Hrvatskoj i inozemstvu", drži poduzetnica, koja se neprestano educira, a više od svega voljela bi brendirati "Srećicu" kao slavonski suvenir, jer je ona istinski spoj tradicije, prirode, ljubavi i zdravlja.

Lidija Aničić
NUŽNA POTPORA
Pavica Varga smatra kako budućnost poduzetnica u Slavoniji ovisi u velikoj mjeri o potpori i razumijevanju onih koji raspolažu financijskim i drugim sredstvima, a međusobnim podupiranjem poduzetnica osnažuje se lokalna zajednica i Slavoniji vraća brend koji zaslužuje. Upravo tako i mnogi njezini proizvodi pridonose promicanju kulture i tradicije i daju onu toplinu i emociju koju je čovjek izgubio kroz ova burna i nametnuta vremena.
Možda ste propustili...

POZIV ETIČKOG POVJERENSTVA SUDIONICIMA IZBORNE KAMPANJE

Vodite računa o interesima djece

PREDSJEDNIK HDZ-a ANDREJ PLENKOVIĆ

Program za umirovljenike