Unatoč trenutnom pesimizmu, većina ugostitelja planira veća ulaganja u prilagodbu poslovanja
Objavljeno 25. studenog, 2020.
Kod više od polovine gostiju primjećuje se držanje distance, a 56 % ugostitelja uočilo je da se manje čitaju dostupne tiskovine
Kafići, barovi i restorani otvoreni su već nekoliko mjeseci, od proljetnog lockdowna, no pandemija koronavirusa, nažalost, ne posustaje te i dalje vrijede preporuke i restriktivne mjere, koje izravno utječu na ugostiteljski sektor. To ostavlja vidljiv trag na njegovo poslovanje, ali i mijenja navike i ponašanje gostiju.
Kako bi saznao kako ugostitelji percepiraju trenutno stanje u svom sektoru te kakva su njihova očekivanja u nadolazećem razdoblju, Heinken Hrvatska je u suradnji s agencijom IPSOS proveo istraživanje na slučajnom uzorku članova Nacionalne udruge ugostitelja Hrvatske.
Kako su naveli u priopćenju, ispitanici, vlasnici kafića, restorana i noćnih klubova iz svih krajeva Hrvatske u online istraživanju odgovarali su na pitanja izravno vezana uz poslovanje u "novom normalnom". Usto, osvrnuli su se na promjene u navikama gostiju koje su primijetili, kao i na svoje planove za sljedećih šest mjeseci.
Rezultati odgovora na pitanja u vezi s poslovanjem u ugostiteljskom sektoru u sljedećih šest mjeseci pokazuju da je 63 % ispitanika izrazito pesimistično. Više od polovine ispitanika oporavak ugostiteljstva očekuje tek za nekoliko godina (54 %), a četvrtina (25 %) očekuje daljnju eskalaciju širenja virusa i novi lockdown, nalik na proljetni.
Osim toga, istraživanje je pokazalo da u sljedećih šest mjeseci 17 % ispitanika planira zatvoriti svoj ugostiteljski objekt, a 24 % njih planira to učiniti privremeno – tijekom jeseni i zime.
Oni koji planiraju nastaviti poslovanje u hladnijem dijelu godine, spremni su na dodatna ulaganja kako bi zaštitili goste i zaposlenike. Više od 60 % ugostitelja planira gostima i zaposlenicima osigurati dodatna zaštitna sredstva u nadolazećem razdoblju, 59 % će dodatnim natpisima u objektima podsjećati na mjere i odgovorno ponašanje, 45 % njih dodatno će educirati zaposlenike, a čak trećina (33 %) uložit će u grijanje terasa kako bi gosti mogli i tijekom hladnijih mjeseci boraviti vani.
Zbog teških uvjeta poslovanja mnogi su ugostitelji bili prisiljeni smanjiti broj zaposlenika. Petina ih je morala otpustiti veći dio radne snage (20 %), ali ohrabruje činjenica da je 42 % vlasnika ugostiteljskih objekata ipak uspjelo zadržati isti broj radnika kao prije početka pandemije, a 2 % ispitanika čak i zaposliti nove ljude. Ugostitelji su odgovarali i na pitanja o promjenama ponašanja gostiju te 82 % ispitanika primjećuje da u zatvorene objekte dolazi manje gostiju, da preferiraju terase (77 %) i da se kraće zadržavaju (59 %). Znatnije promjene u spolnoj strukturi gostiju koji dolaze u njihove objekte nisu primijetili, no 34 % ispitanika primjećuje da u njihove objekte dolazi više mlađih gostiju. Kod više od polovine gostiju (52 %) primjećuje se držanje distance, a 56 % ugostitelja uočilo je da gosti manje čitaju dostupne tiskovine. Vidljiv je i znatan pad u konzumaciji pića, jer je manji broj gostiju koji posjećuje ugostiteljske objekte.
Zdenka Rupčić
Podići svijest o ponašanju da bi kafići i restorani ostali otvoreni
Iz Heinekena Hrvatska podsjećaju da su početkom jeseni na domaćem tržištu pokrenuli globalnu kampanju “Back to the Bars”, čiji je cilj podići svijest o potrebi odgovornog ponašanja kako bi omiljena mjesta okupljanja – kafići, barovi i restorani, ostala otvorena. “Usto, redovito pomažemo svojim partnerima i na razne druge načine, uključujući edukaciju prodajnih predstavnika kako bi se mogli prilagoditi novim uvjetima rada na terenu i svojim znanjem pomoći ugostiteljima. Na svojoj web-stranici donosimo korisne savjete, preporuke i informacije važne ugostiteljima u vrijeme pandemije”, istaknuli su.