Osijek
ZRAČNA LUKA U PANDEMIJI

Minus ove godine neće biti veći od 500 tisuća kuna
Objavljeno 21. studenog, 2020.
Razvojnim sporazumom predviđena rekonstrukcija i proširenje ZL Osijek teška 395 milijuna kuna

Posljedice dugotrajne pandemije COVID-19, lockdown, smanjena pokretljivost ljudi i strah najteže su se u cijelom svijetu odrazili na avioindustriju i poslovanje zračnih luka diljem planeta. Tako je i sa svim hrvatskim zračnim lukama, posebice sa Zračnom lukom Osijek, čiji operativni pokazatelji u prvih devet mjeseci ove turbulentne i neizvjesne godine kažu da je 53 posto zrakoplovnih operacija manje, a putnika čak 86 posto manje nego lani u istom razdoblju.

Dakako da se takav promet odrazio na prihode, koji su manji tri milijuna kuna, ali i na rashode, koji su manji 1,5 milijuna kuna, kaže direktor osječke Zračne luke Davor Forgić.

- Na godišnjoj ćemo razini ostvariti negativan financijski rezultat usprkos svim poduzetim mjerama i aktivnostima u očuvanju poslovanja društva, ali ne veći od 500 tisuća kuna. Likvidnost je očuvana, a o tome najbolje svjedoči i Certifikat bonitetne izvrsnosti rejtinga AAA - objašnjava Forgić.

Hrvatska je Vlada na svojoj sjednici 30. travnja ove godine usvojila Prijedlog odluke o obvezi obavljanja domaćeg linijskog zračnog prijevoza za razdoblje od 25. listopada 2020. do 26. listopada 2024. Dio PSO programa ovog četverogodišnjeg razdoblja za Osijek sljedeće su linije: Osijek - Dubrovnik - Osijek, Osijek - Split - Osijek, Osijek - Zagreb - Osijek, Osijek - Pula - Split - Pula - Osijek i Osijek - Zadar - Osijek.

- To znači da bi se ukinula dosadašnja linija između Osijeka i Rijeke, koja je nastavljala prema Splitu i Dubrovniku i natrag. No kreće se s direktnom linijom za Zadar. Nažalost, natječaj za izbor prijevoznika još nije raspisan, međutim, svakako se očekuje povećanje broja tjednih polazaka, zrakoplovima s većim brojem sjedala - optimističan je Forgić.

Iz Osijeka se ove zimske sezone letenja, kao uostalom i cijele godine, može redovitim linijama u Zagreb, Pulu i dalje u Split te u Rijeku i dalje u Split i Dubrovnik.

Unatoč ovakvom stanju i nekim predviđanjima kako će za potpuni oporavak svjetske avioindustrije trebati i do pet godina, u fokusu djelovanja poslovodstva Zračne luke Osijek projekti su razvoja putničkog prometa.

- Na tome se blisko surađuje s resornim ministarstvom, Osječko-baranjskom županijom i Gradom Osijekom. Osim toga, radi se i na projektu koji je odobren na Savjetu za Slavoniju, Baranju i Srijem u listopadu ove godine, čime je odobrena rekonstrukcija i proširenje Zračne luke Osijek u vrijednosti od 395 milijuna kuna - zaključuje Forgić.

Tomislav Prusina
plan
IZRAVNA LINIJA PREMA ZADRU
Grad potpuno ukinuo subvencije
U proteklih je devet mjeseci, na godišnjoj razini, Zračna luka Osijek ostvarila negativan financijski rezultat u iznosu od 48.361 kune, a lani je u istom razdoblju pozitivan rezultat iznosio 1.457.351 kunu.

- Takva razlika u rezultatu nakon proteklih devet mjeseci prije svega je nastala zbog izostanka letova na redovitim linijama u trajanju od gotovo puna tri mjeseca, s pojavom epidemije COVID-19, zbog loše popunjenosti na redovitim domaćim linijama i obavljena samo četiri leta na međunarodnim redovitim linijama. No razlog tomu svakako je i negativna razlika u subvencijama od ukupno 1.050.000 kuna, jer je Grad Osijek subvencije potpuno ukinuo, a Osječko-baranjska županija smanjila ih za 300.000 kuna u odnosu prema prošloj godini - kaže Forgić.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike