Kultura
VIOLINISTIČKI VIKEND U OSIJEKU

Nikada veći broj slušatelja koncerata
Objavljeno 17. studenog, 2020.
Na 26. memorijalu "Franjo Krežma" recital je održao Zvonimir Krpan, netom diplomirani violinist, uz Petru Gilming na klaviru
Piše: Ana PETROVIĆ

Protekloga vikenda ljubitelji violinističke literature u Osijeku došli su na svoje je je održan 26. memorijal "Franjo Krežma", tradicionalni trodnevni festival gudača.


Memorijal je bio organiziran u već prokušanom formatu - u tri koncertne večeri imali smo priliku uživati u koncertima učenika osnovnih i srednjih glazbenih škola, studenata glazbenih akademija te recitalu mladog umjetnika, koji je ove godine održao osječki violinist Zvonimir Krpan.


Program je bio bogat, sastavljen od kanoniziranih uspješnica violinističke literature. Ove godine obilježavamo 250 godina od rođenja Ludwiga van Beethovena, što je bilo vidljivo i u programu: Proljetnu sonatu za klavir i violinu u F-duru imali smo priliku čuti čak četiri puta.

Velika djela

Čak i u prvoj večeri, u kojoj su se predstavili učenici osnovnih i srednjih glazbenih škola, program je bio orijentiran na velika ciklička djela: Tirsa Habuda (6.o.) izvela je prvi stavak Mozartova Koncerta za violinu i orkestar u D-duru, Alex Čapo prvi stavak 1. koncerta za violinu i orkestar u g-molu Maxa Brucha te Peppi csardas Zlatka Dvoržaka. Gustav Kujundžić također je, uz 1. stavak već spomenute Proljetne sonate, izveo Ples za violinu solo Miroslava Miletića. Uz učenike Glazbene škole Franje Kuhača, u prvom se dijelu predstavila i izvrsna Monika Beus iz Glazbene škole Pavla Markovca iz Zagreba izvevši Varijacije na originalnu temu, op. 16 Henryka Wieniavskog. I u drugom se dijelu koncerta predstavilo dvoje Osječana, sada uspješnih studenata prve godine studija. Tin Reba izveo je 2. stavak Bruchova 1. koncerta za violinu i orkestar u g-molu te Scherzo iz F-A-E sonate Johannesa Brahmsa, a Mia Štimac prvi stavak 3. koncerta za violinu i orkestar u h-molu Camillea Saint-Saënsa te Romanzu Andaluzu iz Španjolskih plesova Pabla de Sarasatea. Koncert je završila još jedna gošća iz GŠ Pavla Markovca, sada studentica prve godine studija, Ana Labazan Brajša, izvevši 1. stavak Proljetne, te 16. capriccio Niccolòa Paganinija, a koncert je završila Saint-Saënsovom Introdukcijom i Rondom Capricciosom.


U drugoj večeri predstavilo se troje studenata: Matej Mihaljević, student treće godine violine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi doc. art. Marca Grazianija, Andrej Balaž, student prve godine Akademije za umetnost u Novom Sadu u klasi red. prof. art. Florijana Balaža i Zala Eva Kocijančić, studentica treće godine Akademije za glasbo u Ljubljani.


Matej Mihaljević izveo je prvi stavak 3. sonate za klavir i violinu u d-molu i Tzigane Mauricea Ravela, Andrej Balaž Meditaciju iz Taide Julesa Masseneta, Banjo and Fiddle Williama Krolla, Baladu Ante Grgina te Saint-Saënsovu Introdukciju i Rondo Capriccioso. Zala Eva Kocijančić izvela je kompletnu Proljetnu sonatu i Tzigane. Svo troje studenata suvereno je izvelo svoj program, Matej Mihaljević mirno i nepretenciozno i bez pretjerivanja u Tzigane, a Andrej Balaž imao je zanimljivih agogičkih rješenja u Rondu Capricciosu. Zala Eva Kocijančić pokazala je izvrsnu suradnju s klavirom, te da je Beethoven svoju Proljetnu napisao za klavir i violinu kao ravnopravne instrumente.

Jedina Krežmina skladba


Završna večer pripala je Zvonimiru Krpanu, netom diplomiranom violinistu, kojeg je na klaviru pratila izvrsna Petra Gilming. Na programu se našla cijela Proljetna sonata i nezaobilazni Tzigane, ali i Meditacija Borisa Papandopula i Sonata za violinu i klavir u A-duru Csara Francka. Zvonimir Krpan pripremio je i jedinu izvedbu neke Krežmine skladbe na ovogodišnjem Memorijalu: Scherzino za violinu i klavir. Taj mladi umjetnik učinio je da koncert sastavljen od velikih i dugačkih djela prođe u trenu pokazavši zavidnu razinu interpretacije te već prepoznatljivo, umjereno i filigranski izrađeno fraziranje, izbjegavši zamku preinterpretiranja tih poznatih i često izvođenih djela.


Narcisa Vekić
POKAZALI SU SNAGU KONTINUITETA
Festival je održan uz stroge epidemiološke mjere i pred smanjenim brojem slušatelja u dvorani, no uz livestream na stranicama festivala, pa možemo reći kako je unatoč manjem broju stolaca u publici Memorijal zapravo bio dostupan širem krugu slušatelja. U cjelini pokazao snagu kontinuiteta u ovim, za kulturu izrazito teškim, okolnostima; građanima Osijeka (a i cijelog svijeta preko livestreama) kvalitetna glazba ostala je dostupna. Nadamo se da će na budućim Memorijalima u publici ipak biti više od 50 osoba, jer će zanimanja svakako biti.
Možda ste propustili...

U ETNOLOŠKOM CENTRU BARANJSKE BAŠTINE

Izložba “Tisućljeća među rijekama"

2. MEĐUNARODNO NATJECANJE “DAMIR SEKOŠAN”

Gosti iz Italije, Srbije i Hrvatske odabrali najbolje glazbene talente

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

U NASTAVKU USPJEŠNOG ART TJEDNA

Izložba u povodu 25 godina postojanja vinkovačkog HDLU-a

2

U MRAMORNOJ DVORANI GRADSKOG MUZEJA VUKOVAR

Koncertni ciklus Eltz: Duo Eolian

3

2. MEĐUNARODNO NATJECANJE “DAMIR SEKOŠAN”

Gosti iz Italije, Srbije i Hrvatske odabrali najbolje glazbene talente