Kultura
ZA SVAKI DIO PROGRAMA TRAŽILA SE ULAZNICA VIŠE

Kreativnu riznicu online pratilo više od 72.000 ljudi
Objavljeno 27. listopada, 2020.
Internetski život tek počinje, statistika posjećenosti stalno se mijenja

Pitanje je bilo može li se popularizacijski simpozij, kakav je Kreativna riznica, organizirati bez posjetitelja i izlagača. Kada su u ožujku 2020. obustavljena okupljanja, svega mjesec dana uoči najavljene Kreativne riznice, činilo se da ne postoji način na koji ju možemo održati. Već u ožujku razdijelili smo Riznicu na veći broj termina te smo u travnju proveli online Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije u kojem je sudjelovalo 20 timova iz Hrvatske i inozemstva. Šest mjeseci kasnije Riznica je nastavljena i provedena. Ispostavilo se da smo izgradili novi model popularizacijskog simpozija s minimalnim brojem posjetitelja, ali s opsežnim pripremama izlagača, u suradnji s organizatorima i detaljnim podizanjem sadržaja na internet - komentirala nam je članica Programskog odbora prof. dr. sc. Jasna Horvat te koje su to najveće brige brinule organizatore uoči i tijekom netom završenog 6. simpozija i što su mislili da će biti najveće prepreke, a možda su se pokazale prednostima.



Potaknuti iskustvom

Najveća prednost ovogodišnje Riznice njezin je život na "dugi rok", jer su sadržaji javno dostupni te predviđaju njihovu uporabu u studijama slučaja i drugim oblicima poučavanja na daljinu. Posjetitelji su imali mogućnost pratiti ih uživo na društvenim mrežama, ali oglašavanjem sadržaja na mrežnoj stranici i YouTube kanalu, Riznica krovne teme Kreativna sila ne prestaje trajati. Na tračnicama su ih održavale i povratne informacije sudionika - kao da jednim glasom progovara cijeli Programski i Organizacijski odbor, s predragocjenim volonterima koji su im i ove godine bili pogonsko gorivo.


- Divljenje je budila spremnost na sudjelovanje. Pritom mislim na sve oblike suradnje - od volontiranja na daljinu, ili uživo, pa do spremnosti izlagača da se dodatno potrude oko materijala. Surađivali smo s 54 izlagača koji su ostvarili 32 izložena sadržaja. Za svaki dio programa tražila se ulaznica više. Gala Vodikova svečanost proizvodila je probleme, jer smo imali svega 35 ulaznica i stotine poziva zainteresiranih na koja smo morali dati negativan odgovor. Na ovogodišnju gala Vodikovu svečanost posebno smo ponosni, jer smo dosegnuli razinu kojoj godinama težimo - dodaje neumorna predsjednica Programskog odbora izv. prof. dr. sc. Josipa Mijoč.


Gala Vodikova svečanost - sa svojim laureatom, dr. sc. Aleksandrom Durmanom, uspjela je opravdati svoj pridjev gala. Bilo je svečano u svakom detalju izvedbe.


- Uspjeli smo održati hepening Ars Meandrum i oživjeti legendu o zagrljaju iz kojega je stvorena antička Mursa. U doba zabrane prilaženja jednih drugima, poema o Osijeku - gradu zagrljaju, učinila je da se osjećamo potrebnima i voljenima. Imali smo svega 35 ulaznica i stotine poziva zainteresiranih na koja smo morali dati negativan odgovor. Na ovogodišnju gala Vodikovu svečanost posebno smo ponosni, jer smo dosegnuli razinu kojoj godinama težimo - kaže dr. sc. Horvat.

Prednosti trenutka

Iako je u ovim okolnostima "čudno" govoriti o "prednosti", upravo zato što je sve išlo online, digitalno - bilo je dostupno svima u svakom trenutku – i onima koji ne bi mogli fizički nazočiti događajima. Olakšali su arhiviranje simpozija. Jedno je sigurno: nikada nisu ostvarili takvo javno bilježenje i dokumentiranje KR-a kao sada, a stečena su ih iskustva potaknula na pisanje publikacije.


- Korona nas je prisilila usavršavati se u novim tehnologijama, ali nam je s druge strane dopustila ne odustati od postavljena koncepta simpozija. Mi smo i nadalje besplatno susretište posjetitelja i izlagača - heterogenih kreativaca, znanstvenika, stručnjaka, ali su sada svi ovogodišnji materijali digitalno prisutni na mreži i nakon završetka programa. U prethodnim Riznicama, bilo je dovoljno nazočiti simpoziju, a sada su mogući povratci - kaže dr. sc. Mijoč.


Bilo je lakše "mjeriti" posjećenost, gledanost, streamnost... Na društvenim mrežama objave je vidjelo više od 72.000 ljudi, s dosegom od 10. 800 korisnika, a videosadržaje pogledalo je oko 11.700 osoba.

- Zanimljivo je to da ovaj put ne će biti mjesta za nepromjenjivu statistiku posjećenosti jer internetski život Rriznice 2020. tek počinje i statistika posjećenosti neprestance se mijenja - zaključuje dr. sc. Jasna Horvat.


Narcisa Vekić
SNAGA JE DRUŠTVA KREATIVNI POJEDINAC
Po završetku jedne organizacijski tim već ima krovnu temu druge Kreativne riznice. Kreativno meandriranje - tema je idućeg, 7. izdanja 2021., za koju imaju i plan A i plan B.

- Ovogodišnjom temom (Kreativna sila) promišljali smo kreativnu radnu snagu i potvrdilo se kako je snaga društva kreativni pojedinac te kako je veći broj kreativnih pojedinaca uzgonska, razvoja sila društva - ističe dr. sc. Horvat.

Ovogodišnja su im iskustva dragocjena, jer su uspostavili novi model održavanja Kreativne riznice, stvorili su kontakte s osobama iz tehničke potpore bez koje ovogodišnji simpozij ne bi uspio biti organiziran, napominju entuzijastični organizatori. Online model su uspostavili, a pokazalo se kako se s manjim brojem posjetitelja izrađuju kvalitetniji videomaterijali važni za buduća arhiviranja i širu dostupnost sadržaja.
Prof. dr. sc. Jasna Horvat: Posebno nas zanima koji će programski sadržaji ostvariti gledanost na dugi rok
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike