Kultura
"DUNE - THE DESERT PLANET" KRISTINE MARIĆ U GALERIJI SE SC-A

Tijelo je tema kao i sredstvo izražavanja, komunikacije
Objavljeno 22. listopada, 2020.
Izložba Dune - the Desert Planet multimedijske umjetnice Kristine Marić u Galeriji se SC-a može pogledati od 22. listopada do 3. studenog.


U svojim radovima, koje realizira u obliku performansa, videa, fotografije, instalacije..., Kristina Marić prije svega aktivira vlastito tijelo, bilo neposredno u njegovoj fizičnosti – u većem ili manjem stupnju akcije, izloženosti i trpnje - bilo u virtualnom obliku, kao digitalni fantazam.


U radu seTragovi, 2014., ’žigoše’, utiskujući različite predmete u vlastitu kožu na kojoj ostaju linearni otisci - crteži. U performansu U glibu (2017.), u namjenski konstruiranom i postavljenom ’koritu’, javno, usred Osijeka, satima boravi doslovce u blatu, a na jednoj crnogorskoj morskoj plaži performira gurajući glavu duboko u pijesak... U radu Na nišanu (2017.) posjetiteljima nudi da gađaju pištoljem njezino virtualno tijelo na velikom ekranu. Tijelo je tema kao i sredstvo izražavanja, komunikacije.


Drugi njezin lajtmotiv, neposredno vezan uz tijelo jest - tlo - piše, između ostaloga, Antun Maračić u predgovoru ovoj izložbi.
"Tlo u pojavnosti zemlje, blata, pijeska..., kao stvarnost materije u koju uranja, kao teritorij i granica. I tijelo i tlo ideja su opipljive stvarnosti, kontakta sa svijetom, sudbinske međupripadnosti; metafore oslonca i identiteta. A sve zajedno, činjenice su i pojmovi čije aktualne danosti žena i umjetnica Kristina Marić ne prihvaća kao konačne, bespogovorne opcije i rješenja. U tom smislu, pitanja koja si u raznim oblicima tih međuodnosa postavlja alternirana su i voljom za promjenom, ma koliko ona u sebi sadržavala svjesnu utopijsku tlapnju pa tako i prizvuk melankolije, kao i (auto)ironije. (...) Polazeći od snimki tužnih pogonskih ruina i brda zaostale okamenjene soli, nadrealističko-informelnih vizura prostora propale solane u Ulcinju (mjestu umjetničina podrijetla po majci), koja je desetljećima bila generatorom istodobno privrednog i ekološkog opstanka mjesta, Kristina ponovno spaja elementarno i tjelesno, naizmjenično dokument i stvaralački čin koji uključuje ideju simbolične kazne, ali i liječenja sebe same te prisnog krajolika svojih korijena. Vežući stare mitove (o Sodomi i Gomori te stupovima soli kao Božjoj kazni za neposluh) uz parafrazu glasovite filmske scene s minimalističkom skulpturom u prapovijesnom kontekstu iz Odiseje u svemiru S. Kubricka, Kristina postavlja njezinu bijelu verziju, izduženi okomiti kvadar ’stupa od soli’ koji izranja iz mora. Nadalje, u sljedećim videoradovima-performansima ona se svojim tijelom koristi kao predtekstom istog motiva. Na njezinu obnaženu figuru, kao stup kiše slijeva se sol, dok je u drugom slučaju performerica, aludirajući na hranjivost i ljekovitost soli, utrljava u vlastitu kožu", zaključuje Maračić. N.Vek.
NA550 IIdam complicides esElina SAIPAP
Dectum no. Simus itilles pro vivirmi hinum. Fici et ina ca re aus coente caet; ex non it fini perbemorusce niae, ditemen itiorsus invertus imis, suncule rfendam derei pl. Gra vilicaurnit ocut voltors patrit; int. Opterfes An ad adhuceps, que rem. Elibem mordio, nonsigilius bonsulicus effres me iam es vici crissic aticavenic ment C. Catum fursusq uideffre consuntrum norunum et furemus actorit iussendit; hoca; essolis. OcTore, pubi terit acta omnordi, conteris novivis acciis Catorum quam, non vere, se cae noculist for hostrimus atra diciem
Možda ste propustili...

GALERIJA “ANTUN ULLRICH”

Otvorena izložba Darka Jovanovića

“POSLJEDNJA FREUDOVA SEANSA”

Planet Art uKinu Urania

MBP PREDSTAVLJA KATALOG IZLOŽBE “USPOMENE NA DJETINJSTVO”

16 priča o djetinjstvu i odrastanju

Najčitanije iz rubrike