Autoglas
VW TIGUAN

Najprodavaniji SUV ide u boj s konkurencijom
Objavljeno 20. listopada, 2020.
Najuspješniji model Volkswagena dobiva nove pogonske sustave, sustave potpora i infotainment sustave te doseg na struju do 60 km

Tiguan je trenutačno najuspješniji model Volkswagena u svijetu, a samo prošle godine proizvedeno ih je 911.000. Sada je stigao osvježeni model s novim progresivnim pogonskim sustavima, sustavima potpora i infotainment sustavima te novim dizajnom prednjeg dijela vozila.


Volkswagen sada prvi put u Europi nudi SUV vozilo s učinkovitim plug-in hibridnim pogonom. Doseg Tiguana eHybrid1 snage 180 kW (245 KS) isključivo na električni pogon iznosi do 60 kilometara, a, kao novitet se na tržište probija prvi Tiguan R1. Model Performance pogonjen na sve kotače potpuno nanovo definira dinamiku u ovoj klasi SUV vozila svojom snagom od 235 kW (320 KS) i prilagođenim sustavom razdjelnika okretnog momenta iz svijeta sportskih automobila pod nazivom R-Performance Torque Vectoring. Usavršeni su i 2,0 l turbodizelski motori (TDI) novog Tiguana. Oni daju snagu od 90 kW (122 KS), 110 kW (150 KS) i 147 kW (200 KS) te su u ovoj seriji prvi put povezani s dvostrukim SCR katalizatorom s dvostrukim ubrizgavanjem AdBlue sredstva (dvostruko doziranje).

Novi dizajn prednjeg dijela

Prednji dio Tiguana potpuno je novooblikovan, s novokoncipiranim LED glavnim svjetlima. Poklopac motora konstruiran je na višem položaju iznad markantne rešetke hladnjaka. Novodizajnirani kotači od lakog metala veličine 17“, 18“7, 19“7 i 20“7 te također novi donji završetak stražnjeg dijela vozila zaokružuju stilski update vanjskog dizajna Tiguana.


Svi novi motori ispunjavaju strogu normu za ispušne plinove Euro 6d-ISC-FCM. S modularnim infotainment sustavom treće generacije (MIB3) Tiguan donosi novi spektar online usluga, a prvi put i značajku App-Connect Wireless (povezivanje aplikacija smartphonea bez kabela). Novi je također 480-W sound sustav Harman Kardon. Potpuno novo razvijeno je upravljanje sustavom Air Care Climatronic (dio serijske opreme od linije Life), gdje su integrirana dodirna polja i klizači. Njima se rukuje intuitivno te su potpuno osvijetljeni.


Novi su i višenamjensko kožno kolo upravljača, Air Care Climatronic, infotainment sustav sa zaslonom veličine 6,5″ te online usluge We Connect i We Connect Plus.

Motorizacija

Tiguan će biti dostupan u verzijama „Tiguan“, „Life“, „Elegance“ i „R-Line“. Sve su one puno bolje opremljene od usporedivih prethodnih modela. Jedan od najvažnijih novih sustava motora u Tiguanu je održiv i agilan plug-in hibridni pogon sa 180 kW (245 KS) sistemske snage. Zahvaljujući litij-ionskoj bateriji sa sadržajem energije od 13 kWh novi Tiguan eHybrid vozit će isključivo na električni pogon u modusu „E-Mode“ na udaljenostima do 60 kilometara. U modusu „Hybrid“ surađuju turbobenzinski motor (110 kW/150 KS) i e-motor (85 kW/115 KS).


Usavršeni su i turbodizelski motori. Četvrocilindrični TDI motori bit će dostupni odmah na početku prodaje s 90 kW (122 KS), 110 kW (150 KS) i 147 kW (200 KS). K tomu je verzija od 147 kW uvijek opremljena pogonom na sve kotače (4MOTION), dok je on dio opcijske opreme kod TDI modela od 110 kW koji ima potrošnju između 4,7 i 4,5 l/100 km. Izrazito moderni 1,5 l TSI motori snage 96 kW (130 KS) i 110 kW (150 KS) ubrajaju se u najnoviju generaciju benzinskih motora marke Volkswagen. Oba 4-cilindrična motora već su se dokazala u prethodnom modelu. Verzija od 110 kW može se opcijski kombinirati sa 7-stupanjskim automatiziranim mjenjačem s dvije spojke DSG. Potrošnja je između 5,7 i 5,5 l/100 km.

Volkswagen prvi put u Europi nudi novi Tiguan s plug-in hibridnim pogonom. Učinkovit spoj 1,4 l turbobenzinskog motora (TSI) snage 110 kW (150 KS) i e-motora tipa HEM80 snage 85 kW (115 KS) u sličnom se obliku ugrađuje i u druge bestselere marke Volkswagen. Plug-in hibridni pogon u novom modelu Tiguan eHybrid razvit će sistemsku snagu od 180 kW (245 KS); maksimalni sistemski okretni moment iznosi 400 Nm. E-motor i 6-stupanjski automatizirani mjenjač s dvije spojke DSG (DQ400e) konstruiran upravo za ovu svrhu čine kompaktnu cjelinu; modul je izravno spojen s poprečno ugrađenim TSI motorom. Pogonski je koncept izveden tako da se Tiguan eHybrid pokreće u električnom modusu „E-Mode“ kad je baterija dovoljno napunjena.


Milan Bugarić
// PREMIJERA //
Punjenje plug-in hibridnog vozila
Baterija modela Tiguan eHybrid u pravilu se puni do kraja na vanjskom izvoru, i to preko sučelja u prednjem blatobranu na vozačevoj strani. To mjesto za utikač je i dalo naziv hibridnom pogonu. Baterija se, ovisno o izvoru struje, puni izmjeničnom strujom (AC) od 2,3 ili 3,6 kW. Uređaj za punjenje integriran u modelu Tiguan eHybrid upravlja postupkom punjenja potpuno automatski; vozač samo mora spojiti utikače. Osim toga, on može regulirati trenutak punjenja preko infotainment sustava („e-Manager“) ili aplikacije „We Connect“ na smartphone uređaju kako bi primjerice iskoristio povoljnu noćnu tarifu struje. Komforno: unutrašnjost se prije pokretanja može ohladiti ili zagrijati i tijekom punjenja s priključenim kabelom za punjenje i općenito tijekom parkiranja.

Vozač Tiguana može pozvati razne informacije o hibridnom pogonu preko digitalnih instrumenata.
STIGLE CIJENE I ZA HRVATSKU
S početkom prodaje u Hrvatskoj na raspolaganju su sve četiri linije opreme, „Tiguan“, „Life“, „Elegance“ i „R-Line“. Ulazni model Tiguan 1.5 TSI sa 96 kW/130 KS i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem starta s cijenom od 193.052 kune, dok ulazni model s turbodizelskim 2.0 TDI motorom s 90 kW/122 KS i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem stoji 207.307 kuna. Iz Volkswagena napominju kako Tiguan već u seriji nudi „Front Assist“, „Lane Assist“, automatski klima-uređaj „Climatronic“, LED glavna svjetla, 17“ aluminijske naplatke s gumama 215/65 R17, radio „Composition“, pripremu za „We Connect“ & „We Connect Plus.