Osijek
KBC OSNOVAO POVJERENSTVO

Najviše je pritužbi na liste čekanja na Internoj
Objavljeno 15. listopada, 2020.
Ravnateljstvo osječke bolnice odlučilo se uhvatiti u koštac s listama čekanja, koje na nekim odjelima prelaze i 300 dana

Proteklog je tjedna u KBC-u Osijek prvi put osnovano Povjerenstvo za provjeru lista čekanja i pritužbi na liste čekanja, s ciljem bržeg rješavanja problema koje pacijenti smatraju jednima od najvećih u javnom zdravstvu. U Povjerenstvu su se tako uz predstavnika Ravnateljstva našli i predstavnici ustrojstvenih jedinica gdje se očekuje najveći napredak u skraćivanju lista čekanja.

Glas pacijenata
Najviše pritužbi osječka bolnica zaprimi elektroničkom poštom ili telefonski, a manji broj pisanim putem (knjiga žalbe, pošta, urudžbeni zapisnik). Od ukupnog broja pritužbi njih 41,02 % odnosi se na dostupnost zdravstvenih usluga, 26,92 % na liječenje i skrb o pacijentu i medicinsku dokumentaciju, 16,66 % na kvalitetu interakcije i komunikaciju, na bolničku se infrastrukturu žali samo 1,28 % pacijenata, a na ostale pritužbe otpada 14,10 %.

Kao što se vidi iz statistike, najveći se broj prigovora odnosi na duge liste čekanja. Tako su, prema podatcima KBC-a Osijek, primjerice, među najdužim listama čekanja one na Klinici za unutarnje bolesti (tzv. Internoj), gdje se za prvi pregled imunologa čeka 260 dana, reumatologa 284 dana, kardiologa 102 dana, dijabetologa 132 dana, a na pregled za osteoporozu čeka se čak 286 dana. Upravo na tu kliniku, doznajemo iz statistike, stiže i najviše pritužbi zbog nezadovoljstva organizacijom rada, ali i komunikacijom, nemogućnosti dobivanja termina, nejavljanja na telefon, nemogućnosti dobivanja informacija o liječenju te neizdavanja otpusnih pisama na vrijeme. No liste čekanja duge su i za, primjerice, prvi pregled kod dječjeg kardiologa, i to 108 dana, neurologa (prosječno 90 dana), pregled EMNG (315 dana), CT abdomena (280 dana), a na MR mozga čeka se 292 dana.

S obzirom na te podatke, zanimalo nas je i hoće li novoosnovano povjerenstvo osim prikupljanja podataka imati i ulogu povlačenja konkretnih poteza kako bi se liste čekanja skratile.

Nužna reorganizacija
- Podatci su sada sabrani na jedno mjesto i izvađena je sva statistika, a mi smo tu zbog pacijenta i želimo reagirati na njihove pritužbe. Naša je zadaća pružiti rješenja i odgovoriti na izazove s kojima se susreću u našoj ustanovi. Zato smo i osnovali Povjerenstvo za provjeru listi čekanja i pritužbi na liste čekanja. Već smo neko vrijeme svjesni da se pritužbe na duge liste čekanja, kao i na organizaciju rada, najviše odnose na našu najveću ustrojstvenu jedinicu, a to je Klinika za unutarnje bolesti. Stoga je Ravnateljstvo već više puta upozoravalo odgovorne osobe Klinike na nužnost reorganizacije poslova i rasporeda rada kako bi se skratile liste čekanja te je upozoravalo na brojne probleme. Tijekom već održanih sastanaka obećano je promptno rješavanje problema, ali bez konkretnih pomaka, jer su liste čekanja za prve i kontrolne preglede i dalje preduge, i više stotina dana. Svjesni smo da je to neprihvatljivo. Naime, Klinika za unutarnje bolesti ima ukupno 93 liječnika, stoga problem nije nedostatak kadra, nego je isključivo organizacijski. Čini se kako postojeće stanje organiziranosti i operativnosti nije učinkovito s obzirom na to da se problemi samo produbljuju - navodi se u odgovoru Ravnateljstva KBC-a Osijek našem listu.

U Ravnateljstvu kažu i kako su zbog ovakve situacije spremni na organizacijske promjene te, kako ističu, na nova, učinkovitija i kvalitetnija rješenja.

- Cilj je prije svega skratiti liste čekanja jer nam je na prvom mjestu interes i zadovoljstvo naših pacijenata. Povjerenstvo je i osnovano jer želimo brže rješavati probleme te pokazati da čujemo glas svojih pacijenta i uvažavamo njihove prigovore - naglašavaju u Ravnateljstvu.
Nefreteta Z. Eberhard
PRITUŽBE SVRSTANE U ŠEST KATEGORIJA
KBC Osijek pritužbe pacijenata svrstava u šest kategorija. To su kvaliteta interakcije i komunikacija (no i neuljudno ponašanje, dostupnost informacija), druga su kategorija pritužbe na liječenje i skrb pacijenata te medicinsku dokumentaciju. Treću kategoriju čine upravo pritužbe na dostupnost (dostupnost zdravstvene skrbi, pritužbe vezane uz liste čekanja, postupke naručivanja, nejavljanje na telefon, odgađanje liječenja, vrijeme čekanja u bolnici...). U četvrtoj su kategoriji pritužbe na bolničku infrastruktura, točnije, opremu, hranu, prostor i urednost, a peta se kategorija odnosi na bolničke račune. Šestu čini sve ostalo.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike