Osijek
U POVODU 1. MEĐUNARODNOG DANA SVIJESTI O GUBICIMA I BACANJU HRANE

Poražavajuci podaci: Čak
53 posto hrane bacaju
kućanstva u urbanim područjima
Objavljeno 29. rujna, 2020.

Centar za edukaciju i informiranje potrošača organizirao je u Vrtnoj bajci, izletištu u Čepinu, “Održivi doručak s medijima”. Taj je događaj organiziran u povodu 1. Međunarodnog dana svijesti o gubicima i bacanju hrane na kojem je Tanja Popović Filipović, koordinatorica projekta „Globalni pristup učenju o stvaranju otpada iz hrane u neformalnom obrazovanju„ ujedno predstavila rezultate kampanje Srdačno, hrana, a Anamarija Krišto, stručnjakinja u tom projektu, govorila o skraćivanju lanca od polja do stola, radi smanjenja gubitaka i bacanja hrane.

Održivi doručak dio je projekta kojeg sufinanciraju Europska komisija i Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske, a cilj je popuniti prazninu niske osviještenosti i slabe obrazovne baze globalne međusobne povezanosti otpada s hranom, podići svijest ciljnih skupina o globalnoj međuovisnosti i pitanjima okoliša i društvenog razvoja te promicati vještine izbjegavanja otpada hrane i promijenjene obrasce potrošnje u kućanstvima okrenuti smanjenju okolišnog i društvenog tereta na globalnoj razini.

Suvlasnica Vrtne bajke Zdenka Matagić ponudila je domaće proizvode u domaćinstvu u kojem ljudi, životinje i biljke žive u idealnom suživotu, a hrana je kvalitetna. Matagić napominje da su godinama posvećeni prirodi i pravi su primjer iskorištenosti mnogo toga što se u slavonskom domaćinstvu može proizvesti i iskoristiti za prehranu.

Popović Filipović pojasnila je da se čak 53 posto od ukupno bačene hrane, najviše baca u kućanstvima u urbanim područjima. “Najviše hrane bacaju obitelji s višim prihodima, s malom djecom, samci, i mladi. Poručujem im da trebaju racionalizirati kupnju namirnica, jer u suprotnom baca se novac, a veća proizvodnja utječe na sve nas i oko nas”, upozorava Popović Filipović.

Darko Pejić
NAJVAŽNIJE JE EDUCIRATI POTROŠAČE
- Podsjećamo na koncept “Od polja do stola”, ideju kako pomoći poljoprivredniku i unaprijediti našu proizvodnju, međutim, potrošači su stavljeni u drugi plan. Dokle god naš potrošač bude više prihvaćao strani i jeftiniji proizvod teško da ćemo moći plasirati naš, i teško da će ovaj koncept zaživjeti u Hrvatskoj. Možemo pomoći u edukaciji potrošača da shvati koncept “Od polja do stola” i kako zbilja mijenjati obrasce ponašanja da bi taj koncept bio stvarnost te da se okrenemo potrošnji robe iz domaće proizvodnje - istaknula je Krišto.
Možda ste propustili...

ODIJEVAMO JAKNE, PALIMO GRIJANJE

Došao je kraj ljetu u proljeće

ŽUPANIJA POMOGLA U ORGANIZACIJI TERENSKE NASTAVE

Učenici livanjskog kraja u Vukovaru

Najčitanije iz rubrike