Novosti
SKOK ONLINE TRGOVINE ZA 13,9 POSTO

Rasla je i prodaja lokalnih proizvoda
Objavljeno 14. rujna, 2020.
Prema podatcima Državnog zavoda za statistiku, online trgovina u Hrvatskoj je u prvoj polovini ove godine porasla za 13,9 posto.

"U razdoblju od lockdowna vidimo da se potrošačke navike mijenjaju i da sve više ljudi zbog situacije s koronavirusom pribjegava kupnji online. Tako prvi podatci pokazuju da je u mjesec dana od početka pandemije online trgovina narasla i do 15 posto, što je velik skok ako znamo da je do sada na godišnjoj razini rasla za oko 12 posto. Taj trend se nastavio i u sljedećim mjesecima pa je online trgovina prosječno u prvih šest mjeseci 2020. narasla za 13,9 posto", istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK-a Tomislava Ravlić.

Proizvodi koji se najviše kupuju preko interneta su odjeća i obuća i potrepštine za kuću, a osjetno je rasla i prodaja svježe hrane lokalnih proizvođača. "Od zatvaranja gospodarstva u ožujku do kraja travnja ove godine online trgovina svježom hranom rasla je i do sedam puta više nego inače, a mnogi trgovci prilagođavali su svoje kanale prodaje upravo na online", kazala je Ravlić dodavši kako je pandemija dovela do velikog zaokreta jer se prije nje mrežnim kanalima najviše kupovalo putovanja i smještaj (54 posto) te karte za zabavne sadržaje (41 posto), dok sad upravo ti sektori bilježe najveći pad zbog ograničenog kretanja i zabrana okupljanja.

Kako se navodi u priopćenju Hrvatske gospodarske komore, koronakriza je zapravo samo ubrzala već postojeće globalne trendove u navikama i ponašanju potrošača. "Tako, primjerice, klasična trgovina sve više poprima oblike koji se spajaju s novim tehnologijama i prelazi na modele koji se kombiniraju s online trgovinom (tzv. omnichannel pristup ili potpuno na online). Najveće razlike u korištenju i prelasku potpuno na online su u food i non food segmentu. Neke velike svjetske kompanije su potpuno svoje poslovanje preselile na webshopove i tijekom sljedećih pet do deset godina najavljuju zatvaranje fizičkih prodavaonica na svim razinama poslovanja", ističe se u analizi HGK-a. D.Pav.
Možda ste propustili...

NAKNADE ZA PROVEDBU PARLAMENTARNIH IZBORA

Povjerenstvima 3,1 milijun eura