Autoglas
VOZILI SMO: PEUGEOT 2008

Štedljivi SUV: Francuz koji ima - ono nešto
Objavljeno 15. rujna, 2020.
Automobil od 1300 kilograma može potegnuti iznad 190 km/h, a deklarirana je potrošnja ispod četiri litre dizela na 100 kilometara

Novi Peugeot 2008 svi su opisivali kao adut na tržištu koji će pomesti konkurenciju u kompetitivnoj kategoriji koja se laički označava kao "mali SUV". Čim se približite novom modelu 2008, odmah je učljivo da je "mali" pogrešan izraz za taj automobil. Riječ je, naime, o vozilu čije su dimenzije 4300 x 1770 (s retrovizorima 1987) x 1550 mm, a međuosovinski razmak mu je 2,6 m. Drugim riječima, novitet je 14 cm dulji, a 3 širi od prethodnika. Narastao je i međuosovinski razmak, i to za 7 cm, a širi je i prednji i stražnji trag kotača.

Dakle nije "mali". Ali je SUV. Ono što ga čini još impresivnijim poklopac je motora, koji je vrlo visok, pa se, kada se stoji ispred automobila, doista ima dojam da je riječ o pickupu, a ne o pravom estetskom čudu. Peugeot uvijek vodi računa o dizajnu nešto više od ostalih "francuza" i uvijek postavi standard koji drugi slijede (čitaj: kopiraju). Dobar dizajn je nešto što se od Peugeota očekuje, pa ni novi model nije iznimka.

Konkretno, ovaj je model sedam dana bio pokroviteljski automobil na Fažana Media Festu i tijekom tjedna prevezao je 50-ak novinara i sudionika festivala. Svi koji su ulazili u automobil zapazili su "ono nešto" na prvi pogled. Čak su se i sasvim tehnički nepismene osobe zanimale za "ime" automobila.


Ima “ono nešto”
Uz samog izgled, nova 2008-ica ima podosta i drugih aduta, prije svega to je štedljivi dizelaš uparen s osmobrzinskim automatskim mjenjačem. Prema specifikacijama, automobil troši 4,2 litre dizela na 100 kilometara u gradskoj vožnji, samo 3,5 litara u vožnji izvan naselja, što daje prosjek od 3,8 litara dizela. Treba imati na umu da se ti podaci odnose na vozilo koje je prazno teže od 1300 kilograma (dakle, nije "mali"). Štedljivost nije na štetu snage, jer gorespomenutih 1300 kilograma 1,5-dizelski motor od 130 konjskih snaga može navodno dotjerati do 199 kilometara na sat.

Automatski mjenjač može se podesiti u tri režima rada: "eco", "normal" i "sport". Ako želite malo agresivniju vožnju, u režimu rada "sport" dobije se jače ubrzanje i isključuje se funkcija u drive asssistu koja drži automobil u sredini traka i upozorava vozača ako se vozilo počne (bez pokazivača smjera) kretati izvan traka. Inače, funkcija se može isključiti tipkom na lijevoj strani ispod upravljača, ali je vrlo korisna na dužim putovanjima, pogotovo na autocesti.

Prava mjera
Uostalom, ovo nije automobil za utrkivanje. Riječ je vozilu koje je prava mjera za obitelj s dvoje djece. Iako, ne mora biti samo to. Upravo multifinkcionalnost novog modela 2008 ono je što mu daje dodatnu vrijednost. Automobil je male potrošnje i velike udobnosti i kao takav tjera na maštanje o dugom putovanju, ali, s druge strane, vozilo nije lišeno svih onih dobrih karakteristika koje su potrebne gradskom automobilu za svakodnevnu upotrebu.

Udobnost je ona prava, ona koja govori francuski. Ima onu mekoću poznatu samo vozačima koji su nekada u životu vozili "francuza".

Sučelje automobila je kao i vanjština - futurističko. Peugeot 3D i-Cockpit potpuno je digitalizirano sučelje, na njemu nema ni jedne kazaljke, ali sasvim jasno i precizno daje sve potrebne informacije. Ovaj model 2008 opremljen je i displejom od 10 inča (primijetili ste da postaju sve veći...), koji je u boji i osjetljiv na dodir. Automobil se može spojiti bluetoothom s mobitelom, a ima i dvije USB utičnice, tako da je interakcija mobitela, automobila i radija u vozilu potpuna i daje mnogo mogućnosti.

Dakle, riječ je o poprilično prostranom, udobnom, štedljivom SUV-u, sposobanom za gradska ubrzanja i veće brzine na duljim dionicama. Cijena ovog vozila je pristupačnija kada se usporedi s ostalima u klasi, ali i dalje nije niska. Testirano vozilo uz dodatnu opremu stoji 202.595 kuna, ali ako se makne dio opreme, cijena može pasti i na 189.495. Doduše, Peugeot je u ponudu stavio i nekoliko verzija motora pa se 2008 može voziti i za početnu cijenu od 138.990 kuna, što je već doista cjenovni ulazak na tržište koje uglavnom drže istočnoeuropski proizvođači automobila. Znači, može i za malo novca.

Vuk Tešija
Benzin, dizel ili struja
Testirani automobil opremeljen je 4-cilindričnim rednim dizelskim (BlueHDi) motorom, postavljenim naprijed poprečno: 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail, 1 turbopunjač promjenjive geometrije, međuhladnjak i FAP filtar čestica. Naravno, auto je napravljen prema Euro 6d normi. Za one koji više vole benzin, Peugeot je automobil opremio i 3-cilindričnim rednim benzincem (PureTech), postavljenim naprijed poprečno: 4 ventila po cilindru, opremljen promjenjivo upravljanim ventilima, dva bregasta vratila u glavi pokretana lancem, elektroničko ubrizgavanje goriva u više točaka, glava i blok motora od lake legure. Peugeot je izbacio model i s električnim sinkronim motor s permanentnim magnetom, sprijeda poprečno.
Start&stop s osam automatskih brzina
Novi 2008 dostupan je s četiri paketa opreme. Riječ je o izvedbama Active, Allure, GT Line i GT, a sve su dostupne u benzinskoj, dizelskoj, ali i električno pokretanim verzijama. U verziji s unutarnjim izgaranjem postoji niz snažnih i štedljivih motora, opremljenih Stop & Start funkcijom: BlueHDi dizelskim ili PureTech benzinskim motorima, nudeći do 155 KS za taj dodatni sportski pogon. Za još veću fleksibilnost i brzinu imate u ponudi EAT8 8-brzinski automatski mjenjač s Quickshift tehnologijom, kojim je bio opremljen i testirani automobil.