Autoglas
VOZILI SMO: DACIA DUSTER TCe 100 ECO-G

Kod ovog automobila ne pitate za tankiranje
Objavljeno 18. kolovoza, 2020.
U jeku novih saznanja koja smanjuju CO2, Dacia Duster nije se okrenula hibridima ili struji, iz naftalina je izvukla - ukapljeni plin

Dacia se koristi jednostavnom Renaultovom tehnologijom, koju prodaje po poprilično niskoj cijeni, a u jeku novih saznanja koja smanjuju CO2, Dacia se nije okrenula hibridima ili struji, nego je iz naftalina izvukla - plin. I to joj jako dobro ide, uvjerili smo se u to na sedmodnevnom testu, kada nam je u ruke došla verzija Prestige 1.0 TCe 100 ECO-G, koja motor hrani benzinom i ukapljenim naftnim plinom (UNP).

Sa zanimanjem sam provozao ovaj automobil, ponajviše jer svakodnevno vozim na plin. Nisam ništa posebno očekivao, no kako se bližio kraj testa, ovaj automobil sve je više oduševljavao. Ajmo ovaj put krenuti od kraja i cijene. Testni Duster s dodatnom opremom stoji 128.750 kuna - s PDV-om i trošarinom. Inače ovaj plinaš starta, bez opcija, sa 116.310 kuna s PDV-om. Testni je model skuplji zbog narančaste boje atacama (3600 kn), MultiView kamere (3200 kn), kartice "Slobodne ruke" (1300 kn) i kartografije Istočne Europe (750 kn).

Udobnost

Prednost Dustera je što naprvu ne očekuješ nešto posebno od njega, pa je sve što je dobro samo plus. Naš je plinaš izgrađen na B0 platformi, dug je 4341 mm, bez bočnih retrovizora širok je 1804 mm, visina s krovnim šinama je 1687 mm, a međuosovinski razmak 2673 mm. Težina je između 1252 i 1305 kg, a verzija Duster TCe 100 s benzinskim motorom teška je između 1191 i 1275 kg. Težina praznog vozila varira ovisno o opremi, a testni je Duster bio nešto teži zbog tvornički ugrađene dodatne plinske instalacije.


Vizualno je Duster sada mišićaviji i na prvu se vidi da je širi. Riječ je o SUV-u, no malo se zamislite kada otvorite vrata, koja su, za razliku od konkurancije - lagana. Unutrašnjost Dustera je pristpojna, sjedala su udobna i imate onaj osjećaj prostranosti. Odmah se primijeti kako je armaturna ploča potpuno redizajnirana, a iako su i dalje poprilično jednostavni, vidi se da se teži kvaliteti. Vozač i suvozač sjede na udobnim sjedalima s natpisima Duster, a na njima su vidljivo naglašeni svijetli prošivi na tamnijoj sivo-crnoj podlozi presvlaka od tkanine. U ovoj testnoj izvedbi Prestige nema, kao na prethodno testiranom modelu Duster TechRoad 1.3 TCe 150 FAP, crvenih detalja na ventilacijskim otvorima, rukohvatima vrata, okviru oko ručice mjenjača. Kod razine opreme Prestige uzdužni su krovni nosači u mat-kromiranoj izvedbi, a unutrašnjost kabine je crna.
Štedljivac

Da je riječ o plinašu, vidi se po gumbiću s lijeve strane upravljača. Kada je automobil hladan, aktivira se benzinski motor, a kako je trenutno ljeto, treba mu doslovno nekoliko sekundi da se prebaci na plinski način rada. Nema neke velike razlike u vožnji na plin ili na benzin. Štoviše, u pojedinim trenutcima Duster agilnije reagira na plinskom režimu vožnje.


Kako smo naveli, Dacii Duster treba dati vremena i sasvim sigurno će vas osvojiti.

Onih 128.000 kuna s početka teksta možda izgleda puno, no samo pogledajte bazne cijene za ostale SUV-ove, tu glede jeftinoće Dacia nema konkurencije. I onda taj plin, koji dodatno štedi na svakom kilometru. Tank za plin smješten je tamo gdje inače stoji rezervni kotač i kapaciteta je 35 litara. Mi smo ga na testu napunili tri puta, i ni u jednom trenutku nismo razmišljali koliko to košta. Plin smo ukupno platili oko 450 kuna, što je uobičajena cijena za tank benzina, inače kapaciteta 50 litara. Preuzeli smo Duster s punim rezervoarom benzina, a takav smo i vratili, "popio" je možda pet litara benzina za više od 1000 kilometara! Ako, primjerice, putujete iz Osijeka do Dubrovnika duljom rutom, kroz Hrvatsku, dovoljno je napuniti oba tanka i bez problema stižete na odredište bez posjeta pumpi, i još imate podosta kilometara za vozikanje.
Računica je jasna, ovaj je automobil jeftin i po tome mu nema ravna u usporedbi s konkurencijom. Nije teško izračunati kako Duster zbog vožnje na plin štedi oko 35 lipa po kilometru, što znači da će do kilometraže od 100.000 kilometara uštedjeti 35.000 kuna samo na razlici cijene benzina i plina. A ako bude radio, a može, i duže od 350.000 km, uštedjet će onoliko novca koliko stoji novi Duster.
Milan Bugarić
POHVALA MOTORU, ALI I MJENJAČU
Dacia Duster TCe 100 ECO-G nije namijenjen za jurnjavu, niti mu to treba. Mi smo ga ipak malo jače provozali i pristojno je reagirao, doduše ne kao neki sportaši. Sve zapreke je korektno prošao i nije se previše mučio. O.K. je i petostupanjski mjenač, koji dobro reagira na brze promjene brzina iz više u nižu i obratno. Kako je pogon samo na prednjim kotačima, znalo je doći do ustinu manjih proklizavanja prilikom naglijeg pritiskanja gasa. I taj je rezultat korektan jer ovo nije automobil za driftanje. Treba naglasiti kako kontrola proklizavanja i ESP reagiraju prilično naglo, pa se nekako i vi na vozačkom mjestu tome prilagodite i umjerenije vozite.

Na ulazu u podzemne garaže vrišti upozorenje da vozila na plin ne smiju unutra. Testni Duster smije jer je ugrađen nepovratni ventil, a ograničenje punjenja UNP-om je do 80 posto volumena plinskog spremnika.
TEHNOLOGIJA ZA BOLJU VOŽNJU
Sama je udobnost veća zahvaljujući praktičnim tehnologijama namijenjenima vožnji i udobnosti: MultiView kamera s više prikaza, upozorenje na mrtvi kut, zračne zavjese, automatska kontrola klime, ulazak bez ključa, start/stop gumb i automatsko aktiviranje prednjih svjetala. Multimedijski sustav kompatibilan je s aplikacijom Android Auto, koji vam omogućuje uporabu aplikacija pametnog telefona na 7-inčnom zaslonu osjetljivom na dodir multimedijskog sustava Media Nav Evolution. Tu su i sustavi pomoći, poput onog pri kretanju na uzbrdici, stražnji parkirni senzori i putno računalo.
Možda ste propustili...

ODLIČAN POTEZ ORGANIZATORA VRHUNSKE UTRKE

Hrvatski rally veterani na WRC-u

CX-80 UDOBNOST, PRAKTIČNOST I SVESTRANOST

Nova perjanica Mazde sa 7 udobnih sjedala