Autoglas
ZA SVE KAROSERIJSKE IZVEDBE CEEDA

Predstavljen EcoDynamics, 48-voltni dizelski hibrid Kije
Objavljeno 11. kolovoza, 2020.

Kia Motors predstavila je novi ‘EcoDynamics+’ 48-voltni blagi dizelski hibrid (MHEV) za sve karoserijske izvedbe Ceeda. On smanjenjem emisija CO2 i troškova održavanja poboljšava učinkovitost 1,6-litrenog dizelskog motora ‘Smartstream’. Novi pogon nudi se kod snažnije i slabije izvedbe motora –115 KS i 136 KS – a kod ProCeeda je u ponudi samo snažnija izvedba. Blagi hibrid snižava emisije CO2 za 5 do 10 posto (NEDC 2.0, kombinirano), ovisno o izvedbi karoserije, mjenjača, snazi motora i opremi vozila.

Ceedov MHEV pogon djeluje zajedno s Kijinim ‘Smartstream’ 1,6-litrenim dizelskim motorom i maksimizira štedljivost s pomoćnim električnim okretnim momentom i regenerativnim kočenjem. EcoDynamics+ nastao je u cilju pružanja maksimalne štedljivosti motora s unutarnjim izgaranjem koji koristi i rekuperira električnu snagu. Sustav nadomješta okretni moment motora snagom kompaktne 48-voltne litij-ionske polimerne baterije, a i produljuje ‘nedjelovanje’ zahvaljujući novom starterskom generatoru za blage hibride (MHSG).

Ceed je jedan od prvih modela Kia s novim inteligentnim ručnim mjenjačem (iMT), koji će biti u ponudi samo kod blagih hibrida EcoDynamics+. Sustav ‘clutch-by-wire’ pridonosi manjoj potrošnji goriva i nižim emisijama CO2, dok ujedno zadržava vozne karakteristike klasičnog ručnog mjenjača. Umjesto mehaničke veze iMT kvačilo kontrolira potpuno elektronički. Neprimjetno se integrira sa starter-generatorom blagog hibrida (MHSG) i gasi motor prije nego je Kijin ISG sustav stani/kreni (Idle Stop & Go) u "coastingu". Također omogućava kratka vremenska razdoblja "ugašenog motora" tijekom coastinga pri brzini do 125 km/h koja se neprimjetno ponovo aktiviraju kada vozač pritisne papučicu gasa ili kvačila.

Auto ostaje u izabranoj brzini i kada se motor ugasi. Zahvaljujući snazi koju omogućava MHSG motor se ponovno pali odmah nakon što vozač pritisne na papučicu kočnice ili gasa. Ako vozač pritisne kvačilo kako bi promijenio stupanj prijenosa (kod uključenog kvačila) ili ako je brzina vozila preniska za trenutni stupanj prijenosa, onda se pali motor u položaju “neutral”.

Emisije CO2 za izvedbe Ceed i Ceed Sportswagon iznose 96 g/km, ako je vozilo opremljeno s iMT mjenjačem, odn. 99 g/km u slučaju opcijskog 7-stupanjskog mjenjača s dvostrukim kvačilom. Kod ProCeeda emisije u kombiniranom načinu iznose 103 g/km (s iMT mjenjačem), odnosno 104 g/km (s 7DCT), što je poboljšanje od 7,2, odnosno 6,3 posto.

Milan Bugarić
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana