Autoglas
KIA PREDSTAVILA POBOLJŠANJA SVOGA CROSSOVERA

Unaprijeđeni Stonic kod nas stiže najesen
Objavljeno 11. kolovoza, 2020.
Stonic će vozačima sada nuditi nove učinkovite “Smartstream” motore s brojnim inovacijama koje poboljšavaju učinkovitost

Kia je predstavila osjetna unaprjeđenja svojeg crossovera Stonica. On sada vozačima nudi nove "Smartstream" motore s inovacijama koje poboljšavaju učinkovitost. Tu je i novi benzinski 48-voltni blagi hibrid ‘EcoDynamics+’ koji dolazi i s Kijinim novim ‘clutch-by-wire’ inteligentnim ručnim mjenjačem.

Unutrašnjost i vanjština Stonica gotovo su nepromijenjeni, ali vlasnici će dobiti mnogo više mogućnosti personalizacije, na raspolaganju su nove boje karoserije i krova. U unutrašnjosti će vozač i suputnici najprije primijetiti veći 8-inčni zaslon na dodir (do sada je bio 7-inčni) s infotainment i navigacijskim sustavom. Od uvođenja 2017. ukupno je u Europi do danas prodano više od 150.000 Stonica. U Hrvatsku, kao i drugdje u Europi, stiže najesen.

Blagi hibrid
Unaprijeđeni Stonic nudit će Kijin benzinski blagi hibrid (MHEV) EcoDynamics+. U kombinaciji s novim Smartstream 1-litrenim T-GDi motorom s 48-voltnim MHEV sustavom, EcoDynamics+ pogon omogućava bolju učinkovitost i neprimjetno djelovanje elektromotora. Kompaktna 48-voltna litij-ionska polimerna baterija nadomješta benzinsku snagu s električnom i tako produljuje ‘nedjelovanje’ s novim starterskim generatorom za blage hibride (MHSG). MHSG je preko remena povezan s radilicom i neprimjetno preklapa između načina ‘motor’ (hrv. elektromotor) i ‘generator’. U načinu ‘motor’ tijekom ubrzavanja MHSG omogućava dodatnu električnu snagu i tako smanjuje opterećenje motora te snižava emisije. Tijekom smanjivanja brzine MHSG pod određenim uvjetima preklapa na način ‘generator’, čime rekuperira energiju s radilice kako bi napunio bateriju.

Novi "Smartstream" motor nadomješta Stonicovu prijašnju generaciju jednolitrenog ‘Kappa’ TGDI motora. Opremljen je s Kijinom naprednom tehnologijom promjenjivog upravljanja ventilima (CVVD), a tu su i druge inovacije. CVVD omogućava motoru da neprimjetno preklapa između različitih ciklusa izgaranja, ovisno o opterećenju, čime smanjuje potrošnju goriva u svim voznim uvjetima.

Mnogo izbora
"Smartstream" motor proizvodi jednaku snagu kao prijašnji Kappa motor - 100 ili 120 KS, ovisno o mjenjaču. Na primjer, najveći okretni moment kod izvedbe sa 120 konjskih snaga sa 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom (7DCT) veći je za 16 % (200 Nm).

U ponudi bit će i nehibridni benzinski motori – novi 1.0 T-GDi motor sa 100 konjskih snaga i nova izvedba 1,2-litrenog atmosferskog motora s inovativnom tehnologijom dvostrukog ubrizgavanja (Dual Port Fuel Injection) s 84 KS. Taj motor nadomješta multipoint s novim dvostrukim ubrizgavanjem goriva (DPFI), koji optimizira vrijeme ubrizgavanja za maksimalnu uštedu. 1.0 T-GDi motor sa 120 KS, osim standardnog 6-stupanjskog ručnog mjenjača (umjesto dosadašnjeg 5-stupanjskog ručnog), opcijski nudi i mogućnost izbora 7DCT mjenjača.

Ovisno o opremi, unaprijeđeni Stonic donosi novi sustav asistencije ADAS koji, između ostaloga, uključuje sustav za sprječavanje naleta (FCA) s prepoznavanjem pješaka, vozila i biciklista, sustav za održavanje vozila na voznoj traci (LKA), sustav za upozoravanje na dekoncentriranost vozača (DAW)...

Milan Bugarić
UVO CONNECT
Stonic sa sustavom UVO Connect vozačima omogućava pristup različitim podacima - prometne informacije uživo, vremenska prognoza, cijene goriva i detalji o eventualnim uređenim parkinzima i uz cestu – uključujući cijene, lokaciju i raspoloživost. Prepoznavanje glasa korisnicima omogućava traženje zanimljivih mjesta, traženje adrese, pružanje vremenske prognoze ili slanje SMS-ova s glasovnim naredbama. Nova usluga online navigacije koristi podatke iz baze u oblaku u realnom vremenu s ciljem predviđanja najbrže rute.
2017.

godine u Europu je stigla Kia Stonic
8-inčni

zaslon na dodir sada s e nalazi na središnjem dijelu kontrolne ploče
“Smartstream” motor proizvodi jednaku snagu kao prijašnji Kappa motor - 100 ili 120 KS