Autoglas
VOZILI SMO: PEUGEOT 208

Francuski je šarmer pogodio i s dizelom
Objavljeno 28. srpnja, 2020.
Zanimljivost 1,5-litrenog dizelskog motora je da vam se sve više sviđa kako kilometri prolaze, a i štedljiv je, potrošnja je pet litara

Nakon Peugeota 208 GT Line paketa opreme, na sedmodnevni test došao nam je i Allure dizelska inačica. Iako je klasa ispod, a boja je umjesto žute crvena, svejedno privlači poglede. Još jednom smo se s dizajnerske strane uvjerili zašto je taj automobil proglašen za europski automobil 2020. godine.

Iako se pokušavamo oteti vizualnom dojmu i prebaciti se na vožnju i njezine detalje, moramo se opet vratiti na dizajn ovog automobila koji je uistinu odličan. Prednja maska je velika i dojmljiva, s kromirano lakiranim vrhovima na crnoj plastici, što definitivno stvara dubinu. Tu su i prepoznatljiva LED svjetla u obliku kljova ispod glavnih farova, i to je povezuje s većom 508-icom. Na raširenom stražnjem kraju je specifičan C nosač krova te istaknuti spojler i svjetla povezana sjajnom plastikom.



Svakom vozaču važna je vanjština, a kod 208-ice vizualno je privlačna i unutrašnjost. Kokpit je dobro razrađen, a posebnost su 3D elementi pred očima vozača. Do pravog pogleda dolazimo i pomicanjem upravljača po visini, ali i dubini. Izgled ekrana na kokpitu možemo lako promijeniti pritiskom i okretanjem gumba na upravljaču.

Skockan

Ovo je 1,5-litreni dizelaš, ali ne onaj trocilindarski koji se ugrađuje u nove Opele, već sjajni Peugeotov koji je prije nekoliko godina stigao s 308-icom. Taj model sa 100 konjskih snaga sada dolazi sa 6-stupanjskim mjenjačem. Snagu razvija prilično nisko i neće trebati stiskati gas previše da bi se dobila prava radna brzina. Zanimljivost tog dizelskog motora je da vam se sve više sviđa kako kilometri prolaze. Definitivno ga se treba provozati nekoliko stotina kilometara na svim prometnicama kako biste se uvjerili u njegove vrline.


Ovaj skockani mališan je štedljiv, prosjek potrošnje bio je oko pet litara, a ne treba smetnuti s uma kako je u tu potrošnju bila uključena i vožnja autocestom koja se, preko tempomata, održavala na 145 km/h. Kako smo imali GT Line verziju nedavno, malo je nedostajalo te početne snage koja je dolazila u trećoj sekundi, no brzo se taj osjećaj izgubi. Testni 208 Allure je uistinu odličan automobil.

Odlična kamera

Vozač i suvozač imaju pun komfor. Sjedala su odlična i udobna, pa i vožnja od 300 kilometara u komadu nije nikakav problem. To se, pak, ne može reći za one koji sjede straga, a viši su od 190 cm. Nema tu baš previše mjesta za koljena, no ovo i nije automobil pravljen za prijevoz pet odraslih osoba, za to postoje veći Peugeotovi modeli. Što se tiče prtljažnika, on nije bajan, obujam je 311 litara, a to se preklapanjem stražnjih sjedala može povećati na 1106 litara.

Ono što nas je oduševilo na testnom Peugeotu 208 je stražnja kamera koja i potpunom početniku omogućava savršeno parkiranje. Testirali smo ga naslijepo na bočnom parkiranju, ne gledajući prostor iza automobila, već samo promatrajući kameru na središnjem zaslonu. Ignorirali smo i zvučne senzore. Kako smo se približavali zidiću, zoom kamere se povećao, pa smo uparkirali automobil doslovno centimetar-dva od zida. Parkirna kamera definitivno vrijedi svake lipe!


Kada je o cijeni riječ, ona za testni Peugeot 208 Allure, sa svim doplatama, iznosi 156.748 kuna. U tu cijenu ulazi metalik boja, bežično punjenje mobitela, DAB radio te spomenuta stražnja kamera. Bez tih dodataka, a opet je solidan paket opreme, cijena iznosi 144.340 kuna. Allure paket opreme uključuje automatski klima-uređaj, 16-colne kotače, 7-inčni središnji ekran. Inače, početna cijena Peugeota 208 je 98.735 kuna, a riječ je o najslabijem benzincu sa 75 KS, a dizelaš s osnovnim paketom opreme Active do registracije stoji 130.940 kuna.

Nema sumnje kako će Peugeot 208, u bilo kojoj varijanti, pronaći put do kupaca u Hrvatskoj. Nudi sve, nećete pogriješiti izaberete li benzin ili pak dizel. Nakon prijeđenih stotina kilometara usudili bismo se reći kako nas je strah budućih uradaka dizajnera i nasljednika trenutne 208-ice. Ako sada ona izgleda savršeno, kakva će biti nasljednica? Šalu na stranu, Peugeot 208 1,5 Allure BlueHDi 100 S&S je odličan automobil i, bar neko vrijeme, ne treba se ništa mijenjati.

Milan Bugarić
NASTAO NA UNIVERZALNOJ PLATFORMI
Peugeot 208 nastao je na platformi CMP, na kojoj je nastala i nova Opel Corsa. Oba se automobila nude kao benzinski, dizelski ili električni. PSA se odlučila zadržati dizel u ponudi zbog niske emisije CO2, gdje je bolja od benzinaca, te zbog popularnosti dizela u Italiji i Portugalu.

Platforma CMP može se prilagoditi u pogledu više različitih dimenzija vozila, ali i motorizacija. Obuhvaća sve vrste pogona te će kupcima omogućiti odabir njihova preferiranog tipa pogonskog sklopa, bez obzira na to žele li termički (benzinski ili dizelski) ili električni motor. CMP platforma pomaže ograničiti emisije CO2 Peugeota 208 zahvaljujući smanjenju težine (30 kg manje u usporedbi s PF1 platformom prethodne generacije 208-ice). Tu je i poboljšana aerodinamika, smanjen otporu pri kotrljanju, optimizacija pogonskog sklopa, uključujući i sustav Stop & Start.
SREDIŠNJA KONZOLA U SLUŽBI VOZAČA
Što se tiče dimenzija, testni 208 Allure dug je 4055 milimetara, širok 1745 mm, visok 1430 mm, a međuosovinski razmak je 2540 mm. Središnja konzola s velikim ekranom osjetljivim na dodir zakrenuta je prema vozaču, a ispod ekrana su tipke kojima se brže dolazi do određenih sustava. Kao i kod ostalih verzija i-Cockpita, volan je malen i splošten i s gornje i s donje strane, što traži malo navikavanja, ali ubrzo vam se nakon njega svi ostali u drugim automobilima čine kao kormila. Materijali su kvalitetni, završna obrada na viskom nivou i ukupan dojam u kabini je prilično ugodan i profinjen.
Najčitanije iz rubrike