Mozaik
ŠTO ZNAČI DOLAZAK SPOTIFYJA U HRVATSKU?

Naši glazbenici sad imaju priliku pjesme predstaviti cijelom svijetu
Objavljeno 15. srpnja, 2020.
Dolazak digitalnih servisa u Hrvatsku velika je prekretnica za cjelokupnu domaću glazbenu industriju

Vodeći servis za digitalni streaming glazbe svoje je područje djelovanja proširio na 13 novih zemalja, među kojima se našla i Hrvatska. Što taj korak znači za hrvatsku glazbu te koje sve mogućnosti Spotify nudi svojim korisnicima, ali i koji se sadržaji Hrvatske diskografske udruge mogu pronaći na Spotifyju - pročitajte u nastavku.


- Dolazak digitalnih servisa u Hrvatsku velika je prekretnica za cjelokupnu domaću glazbenu industriju. Ne sumnjam da će Spotify dodatno pridonijeti popularizaciji digitalnih servisa i naći put do brojnih novih korisnika u Hrvatskoj, što me izrazito veseli. Drago mi je i što će svi ljubitelji glazbe od danas imati priliku koristiti se uslugama koje u svijetu postoje već neko vrijeme te što se na našem tržištu događa velik digitalni razvoj - istaknuo je predsjednik Hrvatske diskografske udruge i direktor diskografske kuće Croatia Records Želimir Babogredac.


Spotify je svoje iskustvo slušanja glazbe ovoga tjedna otvorio za 13 zemalja, predvođenih Rusijom, a među njima su se, uz Hrvatsku, našle sve zemlje okruženja (Albanija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Kosovo, Sjeverna Makedonija, Slovenija, Srbija), Bjelorusija, Kazahstan, Moldavija i Ukrajina.


- Lansiranje na novih trinaest tržišta izrazito je važan trenutak za Spotify - izjavio je potpredsjednik kompanije Gustav Gyllenhammar i dodao da se radi o rastućim tržištima glazbenog streaminga.


Entuzijazam je poslovnog glazbenog ekosustava u Hrvatskoj velika. S razlogom. Jer su prihodi od digitalnih servisa u našoj zemlji prošle godine porasli za 42,7 posto. I taj podatak djeluje poticajno za domaće glazbenike, posebice u doba svjetske zdravstvene krize.


Želimir Babogredac upravo zato ističe da je dolazak Spotifyja "najvažniji pomak upravo za naše glazbenike i sve ljude u glazbenoj industriji, koji će sada imati priliku svoje pjesme predstaviti cijelom svijetu"! Generalna direktorica Spotifyja za Južnu i Istočnu Europu, Federica Tremolada, izjavila je da će ovim otvaranjem "glazbenici iz regije moći dosegnuti veći broj slušatelja i publiku, koja je sve povezanija na globalnom nivou".


Streamanje glazbe najpopularniji je i najudobniji način uživanja u glazbi, a o njegovoj popularnosti govori podatak kako je prošle godine na taj način preslušano više od četiri bilijuna pjesama (iza brojke četiri nalazi se 12 nula!), a uspon pretplate na servise doseže brojke koje se izražavaju u milijardama. U ukupnom glazbenom poslovanju prihodi od streamanja iznose 56,1 posto, navodi Svjetska diskografska orgaanizacija (IFPI).


Hrvatska diskografska udruga na svojemu kanalu na Spotifyju razvit će set playlista prema žanrovima i raspoloženjima, slično načinu na koji se one razvijaju na servisima Apple Music i Deezer. I zato od danas i na Spotifyju možete uživati u odabiru čak 100 aktualnih domaćih pjesama za ovo ljeto na playlisti pod nazivom "Ljetno".
Spotify posebnu pozornost pridaje izvođačima. Servis nudi platformu Spotify for Artists s alatima koji glazbenicima, menadžerima i diskografima pomažu u praćenju statistika o slušanju njihove glazbe u realnom vremenu. Omogućuje im kompletnu sliku traženosti i korištenja njihovih novih izdanja dajući im priliku za bolje razumijevanje publike, povezivanje s obožavateljima i bolje vođenje poslovanja. T.K.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike