Učionica
RADIONICA NA PRAVNOM FAKULTETU:

„Nastava usmjerena na studente: planiranje, poučavanje i vrednovanje na studijima prava“
Objavljeno 30. lipnja, 2020.
Radionicu je održala prof. dr. sc. Vesna Kovač s Filozofskoga fakulteta u Rijeci. Na radionici su, osim članova projektnoga tima Pravnog fakulteta Osijek i zainteresiranih nastavnika, sudjelovali kolegice i kolege s pravnih fakulteta u Rijeci, Zagrebu i S

U okviru projekta „PROVIDENTIA STUDIORUM IURIS – Unaprjeđenje kvalitete studiranja na pravnim fakultetima u Hrvatskoj“ održan je 16. i 17. lipnja 2020. godine drugi dio ciklusa radionice pod nazivom „Nastava usmjerena na studente: planiranje, poučavanje i vrednovanje na studijima prava“. S obzirom na okolnosti vezane uz epidemiju COVID-19 virusom, radionica se održala putem platforme MS Teams. Navedenu je radionicu, kao i u prvom ciklusu, održala prof. dr. sc. Vesna Kovač s Filozofskoga fakulteta u Rijeci. Na radionici su, osim članova projektnoga tima Pravnog fakulteta Osijek i zainteresiranih nastavnika, sudjelovali kolegice i kolege s pravnih fakulteta u Rijeci, Zagrebu i Splitu.

Prvi je dan radionica bila usmjerena na prikaz nastavne metode „učenje rješavanjem problema“ (PBL) na studijima prava te pripremu materijala za samostalno učenje. Naglasak je stavljen na temeljne ideje PBL-a, razlike u odnosu na tradicionalan kurikul, temeljne korake za primjenu PBL-a u nastavi, ulogu nastavnika i studenata u PBL-u, prednosti tog oblika u nastavi, ograničenja te analize konkretnih primjera primjene PBL-a u nastavnom procesu.

Nastavnici su kroz skupni rad aktivno sudjelovali u zadatcima (prezentacija didaktičkog scenarija PBL-a) te su iznosili iskustva vezana uz održavanje mrežne nastave, ispita, kolokvija, seminarske nastave, radionica. Osobito su se dotaknuli izazova s kojima su se susretali prilikom pripreme (nastavno/radno opterećenja), prilagodbe i provedbe mrežnog oblika nastavnog procesa, odnosno prelaska s učioničke nastave na nastavu u mrežnom okruženju te zadovoljstva i reakcija studenata na nov način te pristup radu i studiranju. Valja istaknuti kako su se profesori i studenti Pravnoga fakulteta Osijek vrlo brzo i uspješno prilagodili novonastaloj situaciji. Drugi dan radionice posvećen je važnim pitanjima poput prikaza metoda i tehnika vrjednovanja i ocjenjivanja u visokoškolskoj nastavi. Istaknuta su pitanja poput određivanja svrhe ocjenjivanja, motivacije studenata za učenje i usmjeravanje učenja, evaluacije nastave, osnovnih funkcija ocjene, povezivanja ishoda učenja i procjenjivanja.

Sudionici su aktivno sudjelovali u raspravi i postavljenim zadatcima.

Ana ĐANIĆ ČEKO

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike