Autoglas
EU ISTRAŽUJE PREDLOŽENI SPORAZUM

Kombiji su kamen spoticanja braka PSA-a i Fiat-Chryslera
Objavljeno 23. lipnja, 2020.

Europska unija istražuje predloženi sporazum nakon što su se dva velika, globalna, proizvođača automobila potpuno oglušila na njezine upite. Naime, spajanje marki Fiat, Chrysler i Jeep i grupacije Peugeot-Citroen-Opel moglo bi biti ugroženo nakon što dva konglomerata navodno nisu odgovorila na upite Europske unije, navodi se u izvješću Financial Timesa.


Izvršna vlast Europske unije, Europska komisija (EK), pokrenula je četveromjesečnu antitrust-istragu predloženog spajanja dvaju proizvođača automobila, nakon što do roka, koji je istekao prošlog tjedna, nisu ispunila obvezu dostave dokumentacije kojom bi smanjila zabrinutosti EK i riješila nastali problem. Naime, regulatori iz EK zabrinuti su da bi sporazum o spajanju FCA i PSA mogao smanjiti konkurenciju na tržištu lakih dostavnih kombija, do 3,5 tona – popularnog segmenta u Europi.


Izvršna potpredsjednica Margrethe Vestager, odgovorna za politiku tržišnog natjecanja, rekla je: "Laka komercijalna vozila važna su za pojedince, mala i srednja poduzeća i velike tvrtke kada je riječ o dostavi robe ili pružanju usluga kupcima. Oni su rastuće tržište i sve važnije u digitalnom gospodarstvu, u kojem se privatni potrošači više nego ikad prije oslanjaju na usluge dostave. Fiat-Chrysler i Peugeot SA, uz veliki portfelj marki i modela, imaju jaku poziciju u komercijalnim kombijima u mnogim europskim zemljama. Pomno ćemo procijeniti hoće li predložena transakcija negativno utjecati na konkurenciju na tim tržištima i osigurati da konkurentno okruženje ostane zdravo za sve pojedince i tvrtke koji se za svoje aktivnosti oslanjaju na takva vozila.


Spajanje Fiat-Chryslera (FCA) i Peugeot-Citroen grupe (PSA) stvorilo bi četvrtu najveću automobilsku kompaniju na svijetu, a procjenjuje se da je vrijedno 50 milijardi američkih dolara. Europska komisija izrazila je zabrinutost nakon početnog pregleda sporazuma, zahtijevajući da FCA i PSA daju dodatna objašnjenja do 10. lipnja. Dva proizvođača nisu odgovorila u tom roku, što je dovelo do pokretanja dodatne i sveobuhvatnije faze istrage. EK će dostaviti svoju konačnu odluku 22. listopada 2020.
Kombinirana bi grupa trebala imati više od 400 tisuća zaposlenih, ukupne prihode od gotovo 170 milijardi eura i godišnju proizvodnju od oko 8,7 milijuna modela Fiata, Alfa Romea, Chryslera, Citroëna, DS-a, Jeepa, Lancie, Maseratija, Opela, Peugeota i Vauxhalla.


Mato Pavličević
Možda ste propustili...

ODLIČAN POTEZ ORGANIZATORA VRHUNSKE UTRKE

Hrvatski rally veterani na WRC-u

POPULARAN GRADSKI AUTOMOBIL

Povoljnije do Toyote Axgo X