Autoglas
VOZILI SMO: ŠKODA OCTAVIA

Čehinja opet osvaja, i sada je atraktivnija
Objavljeno 23. lipnja, 2020.
Nova Škoda Octavia donosi toliko novosti da je poveznicu sa starim modelom teško pronaći. Mi smo provozali model Comby Style

Škoda Octavia jedan je od onih automobila za koji svi imaju riječi hvale. Sretnete li vlasnika Škode Octavije, vjerojatno će biti pun hvale za svoj automobil i često onaj tko jednom postane vlasnik Škode, to i ostaje.


Obiteljima Octavia pruža puno mjesta i poslovično odličnu Volkswagenovu tehnologiju uz pristupačniju cijenu. Octavia je, s druge strane, vrlo često viđana kao poslovni automobil, gdje opet imamo oduševljene zaposlenike, kojima nije problem prevaliti i tisuće kilometara mjesečno tom limuzinom. No, iako je uvijek bila poželjna, Octavia nekako nije bila toliko izgledom atraktivna, međutim to se sada radikalno mijenja.

Nova Škoda Octavia donosi toliko novosti da je poveznicu sa starim modelom teško pronaći. Posljednju Octaviju koju smo imali na testu, prije točno dvije godine, karakterizirala su razlomljena prednja svjetla i pomalo generički izgled, koji je bio daleko od atraktivnosti. Iako je i prošla generacija imala brojne kvalitete, izgled joj nije bio jedan od aduta. S novim modelom, koji smo provozali u karavanskom izdanju, priča je totalno drukčija. Svi su se osvrtali za našom testnom Octavijom, a zainteresirani su nas prolaznici čak i priupitali o kojem je modelu riječ. Moramo priznati da je prošlo već dosta od kada smo doživjeli takvu reakciju prolaznika na automobil koji imamo na testu.
Odličan izgled

Na novoj Octaviji sve je potpuno novo. Nova su atraktivna Matrix LED svjetla, nova je bočna linija s dinamičnim urezima, novi je stražnji kraj s razvučenim LED svjetlima, nova je krovna linija. Jednostavno, sve je novo! Dodatnu atraktivnost našem modelu dala je i dojmljiva plava boja, koja, usput rečeno, ovom automobilu izvrsno stoji. Dodajmo nešto kroma i privlačne naplatke – i imamo Octaviju kakvu bi svatko poželio. Ako ste pomislili da je s vanjštinom završio wow efekt – varate se. Unutrašnjost samo nastavlja podizati dojam o novoj Octaviji. Jednako kao i vanjština, unutrašnjost donosi temeljite promjene koje s prošlim modelima nemaju poveznice. Unutrašnjost je futuristička uz digitalni kokpit i golemi središnji zaslon dijagonale deset inča.

Futurističkom dojmu pridonosi i zanimljiv upravljač s dva kraka. Središnji greben lišen je svih gumbića, osim osnovnih, a nakon čijeg pritiskanja daljnje podešavanje opet nastavljamo na zaslonu. Dakle, era zaslona i dodira zahvatila je i novu Škodu Octaviju. Centralni zaslon nudi sijaset mogućnosti koje danas tražimo u automobilu. Od navigacije, povezivanja s telefonom (Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink), napredne multimedije, kontrole vozila...


Virtualni kokpit kao nastavak priče jedan je od najboljih na tržištu, no to i ne iznenađuje jer Škoda na raspolaganju ima znanje iz matičnog VW-a. Od tehnoloških novotarija Octavia nam nudi sve što bismo poželjeli, poput nadzora vozila ispred nas i automatskog kočenja, nadzora trak vožnje, komfornog ulaza i paljenja vozila bez ključa, automatsko zatamnjivanje zrcala, Matrix LED svjetala koja prate promet itd. Sve ono što bismo vezali uz neku višu klasu automobila Octavia ima.
2.0 TDI kao baza

Osim tehnologije i privlačnog izgleda unutrašnjost Octavije odlikuje i dobro poznata prostranost. Mjesta ovdje neće nedostajati, a vrhunac prostranosti je golemi prtljažnik kapaciteta od 640 pa sve do 1700 litara. Dakako tu su i sitnice koje život čine lakšim (poput strugalice za led u poklopcu spremnika goriva).

Ako je netko pomislio kako je dizelašima došao kraj, zasigurno se prevario. Većina europskih proizvođača i dalje nudi i razvija dizelaše, od njih su odustali oni koji ih zapravo nikad nisu ni imali (većinom dalekoistočni proizvođači koji su posuđivali motore od dugih proizvođača). Stoga je za sve naše vozače, ali i europske, kojima je dizelski pogon i dalje privlačan zbog svojih prednosti glede potrošnje i snage dobra vijest da se Škoda Octavia nudi s dizelom obujma od dvije litre. Prijašnji 1,6-litreni dizelaš zamijenjen je početnim 2-litrenim snage 115 KS, a koji smo upravo imali mi na testu. 2.0 TDI kao magična oznaka na ovim prostorima omogućava testnom modelu solidna ubrzanja i fantastične kruzerske mogućnosti uz nisku potrošnju i razinu CO2 od 93 grama po kilometru.


Marin Režić
SVE JE POČELO DAVNE 1996. GODINE
Sada već davne 1996. počela je Škodina renesansa s Octavijom, koja je vrlo brzo postala svjetski bestseler. U svibnju 1998. gama je proširena modelom Octavia Combi; od 1999. karavanska se verzija mogla dobiti i s pogonom na sve kotače. Posljednje vozilo prve generacije sišlo je s proizvodne trake u studenome 2010. U razdoblju od rujna 1996. do studenoga 2010. u cijelom je svijetu prodano 970.000 vozila u limuzinskoj i više od 470.000 vozila u karavanskoj verziji. Druga generacija Octavije bez prekida je nastavila uspješnu priču svoje prethodnice: od 2004. do 2013. godine 1,6 milijuna kupaca odlučilo se za limuzinsku verziju, a 900.000 za karavansku verziju. Treća generacija Octavije proizvodi se od studenoga 2012. Danas se taj bestseler smatra srcem marke. Octavia se osim u matičnoj tvornici u Češkoj, u Mladoj Boleslavi, proizvodi i u Kini, Indiji, Rusiji i Kazahstanu.
DIZAJNIRANA KAO DUGOPRUGAŠ
Potrošnja je u normalnim uvjetima oko pet litara, a pri 120 km/h motor se vrti na brodskih 2000 okretaja. To znači da je Octavia dizajnirana kao izvrstan dugoprugaš. Buka u vozilu je na prihvatljivoj razini, čak i pri većim brzinama. Za kraj ostavljamo cijenu. Ona se za naš testni model zaustavila na nešto iznad 217.000 kuna. Iako ćete možda na prvu burno reagirati, valja znati kako nudi hrpu opreme, naprednu tehnologiju i izvrsnu motorizaciju, stoga lako pronalazimo opravdanje za svaku kunu. Uvjereni smo da će to pokazati i prodajne brojke te status koji popularna "Čehinja" uživa na našem tržištu.
Možda ste propustili...

NASTAVAK ELEKTRIČNE OFENZIVE

Citroën je otkrio novi C4 i ë-C4

SLOM GLOBALNE POTRAŽNJE ZA AUTOMOBILIMA

VW odustao od tvornice u Turskoj