Novosti
ZBUNJENI KRITERIJIMA OCJENJIVANJA

Slabi su rezultati probnog eseja iznenadili maturante
Objavljeno 6. lipnja, 2020.
Maturanti su prosječno ostvarili samo polovinu maksimalnog broja bodova?!

Ovogodišnji maturanti probni su esej iz hrvatskog jezika imali priliku pisati 12. svibnja, a nakon nekoliko tjedana čekanja konačno su im poznati i rezultati.

Nula za prepisivanje
Maksimalan broj bodova koji su pristupnici mogli ostvariti bio je 40, a sudeći prema pristiglim rezultatima, ukupan dojam nije najbolji. Naime, učenici koji su pisali A razinu prosječno su dobili samo nešto više od 20 bodova, odnosno polovinu maksimalnog broja bodova. Potvrđuju nam to i iz Ministarstva obrazovanja. "Na A razini od 9525 učenika koji su pristupili pisanju eseja 186 učenika nije ga predalo, 693 učenika dobila su 0 bodova. Prosječan je broj bodova na A razini bez učenika koji su dobili 0 bodova 25,46, a prosječan broj bodova s učenicima koji su dobili 0 je 23,56", objašnjavaju iz Ministarstva. Još slabiji rezultat na nižoj je, B, razini, gdje su maturanti prosječno zaradili čak manje od 20 bodova. "Na B razini od 2667 učenika koji su pristupili pisanju 91 učenik nije predao esej, 355 učenika dobilo je 0 bodova. Prosječan broj bodova na B razini bez učenika koji su dobili 0 bodova je 23,06, a prosječan broj bodova s učenicima koji su dobili 0 je 19,88", potvrđuju iz Ministarstva.

Objašnjenja radi, nula bodova dobili su učenici koji su esej prepisali ili nisu imali dovoljan broj riječi u njemu. Prepisanost eseja utvrdili su ocjenjivači probnog eseja, koji su sami prepoznali podudarnost napisanog teksta i raznih priručnika za maturu ili s pomoću softvera koji provjerava autentičnost teksta. Nula bodova (zbog prepisanosti i nedovoljnog broja riječi) dobila su ukupno 693 učenika na A razini i 355 učenika na B razini.

Tri maturantice s kojima smo razgovarali najviše kritiziraju upravo sustav ocjenjivanja, koji je na probnom eseju, smatraju one, bio manjkav. "Velik problem je što su rezultati stigli prilično kasno, odnosno samo nekoliko dana prije mature, iako je bilo obećano da ćemo rezultate saznati još prošlog tjedna. Nekako smo svi očekivali da ćemo dobiti podrobniju informaciju te opis ili komentar napisanog, međutim, to je izostalo. U mom slučaju samo su napisali koliki je broj bodova ostvaren u određenoj bodovnoj kategoriji, ali u svemu tome nisam imala informaciju gdje su točno pogreške i na čemu trebam poraditi. Ja sam pročitala dosta eseja svojih kolega, i odlikaša i onih koji inače slabije pišu, a rezultati se dosta razlikuju. Tako su neki odlikaši i učenici koji inače sudjeluju na natjecanjima gubili bodove na pravopisnim pogreškama i imali, recimo, rezultat 27/40, što je prilično slabo, a oni koji nisu na toj razini dobili su gotovo maksimalan broj bodova. Moguće je da je do takvih rezultata došlo i zbog činjenice što su ocjenjivači to radili volonterski, pa su, iako su profesori hrvatskog jezika, mnogi to radili prvi put i nakon kratke edukacije", zaključila je gimnazijalka koja je željela ostati anonimna.

Pokusni kunići
Svoj osvrt dala nam je još jedna maturantica, koja je, kaže, zadovoljna rezultatima, međutim, i nju je iznenadilo ocjenjivanje. "Rezultati probnog eseja za mene su bili zadovoljavajući i očekivani. Imala sam dosta bodova, a gubila sam ih točno u onim područjima za koja znam da njima trebam još poraditi. Analize nisu bile baš detaljne, ali je to razumljivo s obzirom na broj učenika koji je pisao esej. Jedino što mi se činilo čudno kod rezultata jest što sam u razgovoru s drugima saznala da su nekima puno strože ocjenjivali nego ostalima", objasnila je ta maturantica. Na ocjenjivanje se požalila još jedna osječka gimnazijalka, koja smatra da se Ministarstvo ne odnosi na pravi način prema ovogodišnjim maturantima. "Osim što su rezultati probnog eseja pristigli tek tjedan dana prije pisanja pravog na maturi, poražavajuće je što rezultati nisu relevantni. Naime, eseje su ispravljali i profesori kojima je ovo prvi put i koji nisu prošli potrebne edukacije i, na kraju krajeva, selekciju. Stoga su rezultati bili neobični - nekima, kojima pisanje inače nije problem, obeshrabrujući, a drugima ‘napuhani‘. Mogli smo vidjeti broj bodova koji smo ostvarili za svaku sastavnicu vrednovanja, no bez obrazloženja. Ministarstvo je na upite i žalbe odgovaralo izlikom da su samo testirali sustav i htjeli pomoći u pripremi za esej. No s obzirom na rezultate i činjenicu da velik broj maturanata nije uspio ni pristupiti pisanju eseja, još su jednom pokazali kako im je ova generacija maturanata poput pokusnih kunića", zaključila je maturantica.

Ema Nenadić
23,56

prosječan broj bodova na višoj razini probnog eseja, zajedno s učenicima koji su dobili nula bodova
KATEGORIJE
Učenike se na probnom eseju ocjenjivalo prema tri sastavnice: A) poznavanje i razumijevanje polaznog teksta (predstavljanje epohe, interpretacija polaznog teksta, povezivanje polaznog teksta s djelom u cjelini, portretiranje likova...); B) povezanost teksta (oblikovanje teksta i prikladan stil pisanja); C) upotreba hrvatskog standardnog jezika (pravopisna, morfološka, sintaktička i leksička točnost). Tradicionalno, učenicima su najzahtjevnije kategorije A i C.
Možda ste propustili...

52 POSTO OBRAĐENIH BIRAČKIH MJESTA

HDZ osvaja 63, Rijeke pravde 42 mandata

HUMANITARNA ORGANIZACIJA MARIJINI OBROCI HRVATSKA

Kampanja “Majci za ljubav”

Najčitanije iz rubrike