Mozaik
ISKAPANJA U ARGENTINI

Paleontolozi pronašli ostatke
krilatog dinosaura mesojeda
Objavljeno 5. lipnja, 2020.
Stručnjaci su mišljenja kako bi to otkriće moglo dati nove informacije o evoluciji ptica

Ostatci nove vrste malenog krilatog dinosaura mesojeda koji je živio u Patagoniji prije 90 milijuna godina pronađeni su u Argentini, objavili su paleontolozi koji procjenjuju da bi to otkriće moglo dati nove informacije o evoluciji ptica. Ostatci životinje koja nije bila dulja od metar i pol pronađeni su na nalazištu u središnjoj pokrajini Rio Negro, oko 1100 kilometara južno od Buenos Airesa, objavila je Znanstvena agencija Nacionalnog sveučilišta u Matanzi.

Ta nova vrsta nazvana je Overoraptor chimentoi i svrstana je u skupinu dinosaura mesojeda zvanih Paraves, objasnio je Matias Motta, znanstvenik u Argentinskom prirodoslovnom muzeju (MACN). Prva otkrića bila su 2013., a u drugoj kampanji u 2018. godini pronađeno je još ostataka.

- Ta je životinja posjedovala vrlo zašiljenu kandžu na kažiprstu kojom se služila za napad na svoj plijen. Imala je izduljene šape, što daje naslutiti da je riječ o životinji koja je trčala - objasnio je Motta, voditelj studije objavljene u časopisu The Science of Nature. Motta je ocijenio da "ta životinju pripada novoj skupini dinosaura južne polutke, dinosaura koji je zacijelo bio brz, okretan te je, kao i njegovi srodnici, morao biti mesojed". Znanstvenici su u čudu konstatirali da su šape te izumrle životinje slične nogama grabežljivaca, a gornji dio (šapa) bio je robustan i izduljen, nalik na noge modernih ptica, objasnili su.

Do ovog novog otkrića svi dinosauri mesojedi nalik na pticu koji su do sada otkriveni u Patagoniji pripadaju skupini Unenlagia, a bili su okretni i kretali se na stražnjim nogama. "Overoraptor ne pripada porodici Unenlagia, već drugoj skupini koja obuhvaća vrstu s Madagaskara nazvanu Rahonavis", objasnio je paleontolog Fernando Novas.

Hina