Učionica
PROJEKT POPULARIZACIJE ZNANOSTI FILOZOFSKOG FAKULTETA OSIJEK - OTVORENI ČETVRTAK

Mirella Müller: Prestaju li djeca učiti pisati? Digitalizacijom udžbenika do narušavanja grafomotorike
Objavljeno 26. svibnja, 2020.

Docentica doktorica Mirela Müller s Odsjeka za pedagogiju Filozofskoga fakulteta Osijek objavila je u trenutačnim izvanrednim uvjetima mrežno predavanje, u sklopu projekta popularizacije znanosti Otvoreni četvrtak, koje je dostupno na njezinu YouTube profilu i na Facebook-stranici Otvorenog četvrtka od 21. travnja 2020. godine. Predavačica je predavanjem upozorila na važnost razvoja pisanja rukom kao vještine koja je obilježila ljudski razvoj. Iako sve implikacije potpune digitalizacije i zanemarivanja vještine pisanja nisu još u potpunosti znanstveno istražene, vrijednost je rukopisa za razvoj kognitivnih sposobnosti zasigurno važna jer kognitivna je aktivnost tijekom pisanja rukom složenija od primjerice odabira slova na tipkovnici. Nadalje se može zaključiti da oblikovanje slova graniči s umjetnošću pa se utoliko može povezati i s ljudskom kreativnošću. Predavačica je zaključila kako su opasnosti nedostatka razvoja grafomotorike osobito aktualne u vrijeme kolektivne nastave na udaljenost kao u slučaju trenutačne pandemije. Zbog toga je upozorila na potrebu ciljanoga usavršavanja nastavnika za rad u digitalnom okruženju i u pogledu promicanja medijske pismenosti.


Videozapis je u 24 sata pogledalo oko 200 osoba što upućuje na činjenicu da je tema nadasve aktualna i javnosti zanimljiva. Predavanje je i dalje dostupno na poveznici: https://youtu.be/XRen1DHwj-Q.

Jasna Poljak Rehlicki;Stephanie Jug

Možda ste propustili...