Tehno
VELIKI IZAZOVI ZA SVJETSKO GOSPODARSTVO

Bosch se posvetio tehnološkim inovacijama i borbi protiv klimatskih promjena
Objavljeno 8. svibnja, 2020.
S obzirom na pandemiju koronavirusa, Bosch očekuje velike izazove za svjetsko gospodarstvo u tekućoj poslovnoj godini: „Pripremamo se za globalnu recesiju koja će imati znatan učinak i na naše poslovanje u 2020. godini”, rekao je prof. Stefan Asenkerschbaumer, glavni financijski direktor i zamjenik predsjednika Boscheva upravnog odbora.


Na temelju dosadašnjih poznatih učinaka, Bosch u ovom trenutku očekuje da će automobilska proizvodnja pasti za najmanje 20 posto u 2020. godini. U prvom tromjesečju ove godine prodaja Grupe Bosch pala je za 7,3 %, što znači da je već sada mnogo niža u odnosu prema prethodnoj godini. Samo u ožujku 2020. prodaja je pala za 17 posto. S obzirom na mnoge neprilike, tvrka se ni u jednom trenutku nije osjećala manje sposobnom za prognoziranje budućnosti.


Trenutačno su u prvom planu opsežne mjere za smanjenje troškova i osiguranje likvidnosti. To uključuje smanjenje broja radnih sati i smanjenje troškova proizvodnje, što je već provedeno na mnogim lokacijama diljem svijeta, smanjenje plaća stručnjaka i upravitelja, uključujući izvršno vodstvo te produženje rokova za ulaganja.


Unatoč izazovima zbog trenutačnih okolnosti, Bosch slijedi svoj dugoročni strateški plan: dobavljač tehnologije i usluga i dalje sustavno nastoji ostvariti ambiciozne klimatske ciljeve te razvija djelatnosti potrebne za podržavanje širenja održive mobilnosti.


„Taj ćemo cilj ostvariti”, rekao je Denner. „Na kraju 2019. postigli smo ugljičnu neutralnost na svim svojim lokacijama u Njemačkoj. Do danas smo prešli 70 posto puta prema ostvarenju istog cilja diljem svijeta.” Kako bi ugljična neutralnost postala stvarnost, Bosch ulaže u energetsku učinkovitost, povećava udio obnovljivih izvora energije u svojoj opskrbi energijom, kupuje veću količinu zelene električne energije i neutralizira neizbježne emisije ugljika.


Kada je riječ o borbi protiv klimatskih promjena, Bosch uvodi dva nova pristupa kako bi osigurao da njegov trud ima umnožavajući učinak u gospodarstvu. Jedan od ciljeva jest da uzlazne i silazne djelatnosti duž lanca vrijednosti budu što je više moguće klimatski neutralne, od „kupljene robe” do „uporabe prodanih proizvoda”. Očekuje se da će do 2030. povezane emisije (opseg 3.) pasti za 15 posto, odnosno za više od 50 milijuna metričkih tona godišnje. U tu je svrhu Bosch, u dogovoru s Inicijativom za znanstveno utemeljene ciljeve, postavio cilj, čime je postao prvi dobavljač automobilske opreme koji se obvezao na mjerljiv cilj. Nadalje, društvo namjerava objediniti znanje gotovo 1000 Boschevih stručnjaka diljem svijeta i iskustvo stečeno kroz više od 1000 vlastitih projekata energetske učinkovitosti u novom savjetodavnom društvu pod nazivom Bosch Climate Solutions. M.R.