Autoglas
VIVARO-E, OPELOVO ELEKTRIČNO KOMERCIJALNO VOZILO

Kompaktni električni kombi doseže 330 km
Objavljeno 5. svibnja, 2020.
Baterija smještena ispod prtljažnika dodatno snižava težište, što pogoduje vožnji u zavojima i stabilnosti pri bočnom vjetru

Vivaro-e prvo je potpuno električno komercijalno Opelovo vozilo, i na tržište stiže upravo kad isporuka dobara i usluga bez emisija postaje nužna u mnogim područjima. Dostupan u tri dužine i s mnogim inačicama karoserije, novi baterijsko-električni Vivaro-e omogućava profesionalcima da iskoriste mobilnost nulte emisije od vrata do vrata - i daleko dalje izvan “zadnjeg kilometra”.

Baterije
Potpuno novi Opel Vivaro-e potpuno je funkcionalan LCV za tvrtke s najvišim zahtjevima koji očekuju da se vozila neprimjetno uklapaju u njihove optimizirane radne procese. Knjige narudžbi trebalo bi otvoriti ovog ljeta, nakon čega slijede prve isporuke u toku godine. Vivaro-e proizvodi se u istom pogonu i na istoj liniji kao i verzije s dizelskim motorima.

Sa 100 kW (136 hp) i 260 Nm okretnog momenta iz električnog pogonskog sustava Vivaro-e nudi bolje performanse od većine električnih komercijalnih vozila. Elektronski kontrolirana maksimalna brzina od 130 km/h omogućava mu putnu brzinu na autocesti uz istovremeno očuvanje dosega vožnje. Baterija smještena ispod prtljažnika dodatno snižava težište, što pogoduje vožnji u zavojima i stabilnosti pri bočnom vjetru čak i kada je potpuno napunjen.

Kupci mogu birati između dvije veličine litij-ionske baterije, ovisno o njihovim potrebama: sa 75kWh i dosega do 330 km ili za one koji imaju manje intenzivno svakodnevno korištenje svog vozila, s 50 kWh i dometom do 230 kilometara, oba u WLTP1 ispitnom ciklusu. Baterije se sastoje od 18, odnosno 27 modula kod jače konfiguracije. Smještene su ispod prostora za utovar, tako da ne utječu na praktičnost njegova korištenja. Sofisticirani regenerativni kočnički sustav vraća energiju proizvedenu pri kočenju ili usporavanju, što dodatno povećava učinkovitost.

Jednostavan je za punjenje kao i za korištenje. Može se puniti na više raznih načina: preko zidne kutije (“wall box”), brzim punjačem, ili čak i iz kućne utičnice ako je to potrebno.

Pomoć vozaču
Ako se koristi javna punionica od 100 kW jednosmjerne struje, baterijski paket od 50 kWh do 80 % kapaciteta napuni se za samo 30 minuta (približno 45 minuta za baterijski paket od 75 kWh).

Karoserijske izvedbe uključuju: crew cab, platformu s kabinom i putnički kombi. Nosivost je, ovisno o modelu, do 1275 kg, a ukupna masa između 2800 i 3100 kg. S krugom okretanja od 11,3 m, vrlo je okretan u uskim prostorima. Većina izvedbi visine je 1,9 m, što im omogućava pristup podzemnim garažama i shopping-centrima s niskim stropom. A ono drugo, što je važno za Hrvatsku, na autocestama ne plaća skuplju međukategoriju koja je izmišljena samo da bi se vozačima vanova i kombija izbio novac iz džepa.

M i L verzije duge su 4,95 odnosno 5,30 m uz prtljažni prostor obujma 5,8 i 6,6 m3. Posebno su praktična električno pokretana bočna klizna vrata, koja se mogu otvoriti, zamahom stopala ispod bočnog praga prilikom ulaska. Kokpit je opremljen nizom praktičnih prostora za odlaganje većih ili manjih stvari. Vivaro-e nudi i neuobičajeno široku paletu sustava pomoći vozaču, što povećava sigurnost profesionalnih korisnika.

Mato Pavličević
BROJNE APLIKACIJE
Kako bi Vivaro-e učinili još praktičnijim, “OpelConnect”, “myOpel” aplikacija i “Free2Move Servis” - marka mobilnosti PSA grupe, pružaju posebna rješenja za električna vozila. Ove usluge raspoložive su preko aplikacija. “Charge My Car” (napuni moj automobil) funkcija “Free2Move Services” app-a pruža pristup do više od 140.000 punionica diljem Europe, uključujući i plaćanje. Kupac može s pomoću svog pametnog telefona provjeriti stanje napunjenosti baterije i programirati kada će klima-uređaj rashladiti vozilo.
190

cm visine znači da se plaća cestarina kao za automobil
130

kilometara na sat elektronski je kontrolirana maksimalna brzina
Karoserijske izvedbe Opela Vivaro-e uključuju crew cab, platformu s kabinom i putnički kombi
Najčitanije iz rubrike