Autoglas
NA ZNANJE VOZAČIMA

Od srijede dnevna svjetla na vozilima više nisu obvezna
Objavljeno 31. ožujka, 2020.
Vozači mopeda i motocikala kratka svjetla moraju imati upaljena i tijekom dana

Nije šala, ali od 1. travnja na hrvatskim prometnicama prestaje obveza vožnje s upaljenim dnevnim ili kratkim svjetlima. Obvezno korištenje dnevnih ili kratkih svjetala danju započelo je 1. studenoga 2019., a završava danas (utorak). Unatoč zakonskoj odredbi, policija podsjeća sve vozače kako se svjetla moraju koristiti noću (ima onih koji to ne čine) te u slučaju smanjene vidljivosti, poput magle, kiše ili snijega.

- Bez obzira na zakonske obaveze, vozilo s upaljenim dnevnim ili kratkim svjetlima danju bolje je vidljivo, pa je i prometovanje sigurnije. Stoga apeliramo na vozače da unatoč prestanku obveze korištenja dnevnih ili kratkih svjetala danju, od srijede tijekom vožnje na vozilu u slučaju smanjene vidljivosti imaju upaljena svjetla, kako bi bili što uočljiviji drugim sudionicima u prometu te i na taj način pridonijeli vlastitoj sigurnosti te sigurnosti drugih sudionika u cestovnom prometu - poručuju iz policije. Evidentno je da je vozilo na cesti vidljivije s upaljenim dnevnim ili kratkim svjetlima, pogotovo kada vozača koji dolazi iz suprotnog smjera zabljesne sunce. Vozilo bez upaljenih svjetala tada se teže uočava na cesti, a s upaljenim svjetlima ta je vidljivost mnogo bolja.

Ova zakonska odredba ne odnosi se na vozače mopeda i motocikala, koji su i dalje dužni tijekom cijele godine danju imati upaljena kratka svjetla na vozilu. U slučaju nepoštovanja navedenih zakonskih odredbi, vozač će se kazniti novčanom kaznom u iznosu od 300 kuna.

- Znam da sam vidljiv na cesti ako imam upaljeno svjetlo na motociklu. Nekoliko kolega mi je nastradalo, nažalost, bilo je i poginulih jer ih vozači drugih vozila nisu uočili - rekao nam je Osječanin Tihomir Anić, koji gotovo 10 mjeseci godišnje vozi motocikl po Osijeku i okolici.

Također, vozači bicikala od prvog sumraka do potpunog svanuća (noću) te danju u slučaju smanjene vidljivosti na biciklu moraju imati upaljeno jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani bicikla. U slučaju nepoštovanja navedenih zakonskih odredbi, vozač bicikla kaznit će se novčanom kaznom od 500 kuna.

Upravo su neosvijetljeni biciklisti noćna mora nemalog broja vozača jer ih je na cesti u vrijeme slabe vidljivosti uistinu teško uočiti. Tako je prošle godine na hrvatskim cestama poginulo 16 biciklista, a ozlijeđeno ih je čak 864. Neka od tih smrtnih stradavanja zbila su se u večernjim i noćnim satima, kada bicikli nisu bili osvijetljeni. S obzirom na posljedice sudara, koje su nerijetko kobne, ova kazna od 500 kuna čini se minornom. Inače, posredni krivci za nesreće u kojima su stradavali biciklisti bili su i vozači automobila jer nisu prilagodili brzinu uvjetima na cesti...

Milan Bugarić
//zakonska odredba //
PRAVILA DRUGIH DRŽAVA U EUROPI
Iako su granice zatvorene, nije na odmet znati da u Mađarskoj svjetla moraju biti upaljena danju na cestama izvan naselja. Svjetla po danu obvezna su u Češkoj, Danskoj, Estoniji, Finskoj, Latviji, Makedoniji, Norveškoj, Poljskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj i Švedskoj. U Italiji su svjetla obvezna na autocestama i cestama izvan naselja, a isto tako i u Portugalu i Rusiji. Iako nisu obvezna, u Njemačkoj i Švicarskoj svjetla su po danu preporučljiva, a u Grčkoj su zabranjena. U Austriji nisu obvezna, osim u slučaju slabe vidljivosti.
Možda ste propustili...

CX-80 UDOBNOST, PRAKTIČNOST I SVESTRANOST

Nova perjanica Mazde sa 7 udobnih sjedala

TALIJANSKA POLICIJA POHVALILA SE SA NOVIM "KONJEM U SVOJOJ ERGELI"

Lamborghini Urus za policajce