Novosti
MUNJEVITI RAST ONLINE-ŠOPINGA U HRVATSKOJ

Preko interneta sada se
kupuje čak i toaletni papir
Objavljeno 30. ožujka, 2020.
Online kupnja u Hrvatskoj već je u prvim danima koronakrize udvostručena

Iako su još do prije dva tjedna statistike upozoravale kako u Hrvatskoj tek oko 47 posto građana kupuje povremeno robu i usluge preko interneta, a njih 20 posto to čini redovito, u ovome sektoru poslovanja, koji nosi ime e-commerce, preko noći sve se promijenilo. Hrvati na račun poštovanja preventivnih mjera vezanih uz Covid-19 masovno rade od kuće, školuju djecu od kuće, ali i kupuju od kuće.

S obzirom na nedostatno razdoblje za dubinske analize, a oslanjajući se na podatke isključivo e-commerce tvrtki koje posluju u Hrvatskoj, kao i onih kojima je do jučer prodaja preko interneta bila sporedni dio poslovanja, prvi su zaključci da je online kupnja među Hrvatima u prvim danima koronakrize udvostručena, dok su procjene kako će do okončanja ove globalne javnozdravstvene krize doživjeti skok za dodatnih 20 do 30 posto.

Golem rast
O nevjerojatnom rastu internetske prodaje/kupnje najbolje svjedoče u Konzumu, jedinom trgovačkom lancu robe široke potrošnje koji je uoči pojave Covida-19 imao funkcionalan web-shop preko kojega su Hrvati mogli obaviti kupnju namirnica s brzom dostavnom na kućnu adresu. Njihov "Konzum Klik", koji je donedavno nudio dostavu svih artikala naručenih do 18 sati odmah sljedećeg dana u odabranom terminu, sada narudžbe obavlja u prosjeku za sedam dana!

"Interes za kupnju u Konzumovoj online trgovini je velik, što je i očekivano s obzirom na trenutnu situaciju s koronavirusom te činjenicu da je Konzum jedini trgovački lanac u Hrvatskoj koji ima vlastitu internetsku trgovinu. Novi termini za dostavu otvaraju se svakodnevno iza ponoći kad započne novi dan ili u poslijepodne kad je to moguće, i to za sve gradove u Hrvatskoj u kojima je dostupna naša usluga, a trenutni rok dostave robe iznosi sedam dana. Konzum je u cijelosti aktivirao svoje kapacitete kako bi se zadovoljio pojačan interes građana za kupnjom u online trgovini, a istovremeno se intenzivno radi na dodatnom zapošljavanju u cilju povećavanja postojećih resursa. Pozivamo sve kupce da budu savjesni i racionalni prilikom kupnje i svoje online košarice pune proizvodima u iznosu do 1000 kuna kako bi im narudžbe mogle biti brže isporučene, a na taj način će omogućiti i drugim kupcima da obave kupnju. Opskrbni lanac Konzuma i u ovim trenucima rasta potražnje dobro funkcionira te su naša skladišta i prodavaonice kvalitetno opskrbljeni, pri čemu najveći naglasak stavljamo na suradnju s domaćim dobavljačima, koja je strateški prioritet u našem poslovanju od samog početka, pa tako i u trenutnoj situaciji. Istovremeno dodatno pojačavamo zalihe s naglaskom na namirnice koje kupci najviše traže, poput mlijeka, soli, šećera, ulja, riže, tjestenine, svih vrsta konzerviranih proizvoda te toaletnog papira. Navedene kategorije proizvoda znatno su rasle u posljednjem razdoblju pa kod nekih bilježimo dvostruke prodajne brojke, a kod nekih i višestruko veću prodaju. Kad je riječ o toaletnom papiru, koji je i svojevrstan fenomen, unatoč iznimnoj potražnji proveli smo sve potrebne mjere kako bismo našim kupcima osigurali adekvatne količine ovog artikla", kaže Ivan Širanović iz Konzuma.

Paze na mjere
Procvat internetske kupnje doživljava i Pevex, koji je dodatno proširio svoju online platformu zbog broja kupaca, ali i dodatno zaštitio svoje dostavljače koji pojačano rade. "Bilježimo rast naše online trgovine s obzirom na okolnosti.

Svim našim kupcima stojimo na raspolaganju preko naše internet-trgovine pevex.hr i besplatne usluge Click & Collect, koja je aktivirana u svih 25 prodajnih centara Pevex. Većih poteškoća u dostavi nemamo, naši dostavljači prate sve upute i mjere kriznog stožera, kamioni se prozračuju i dezinficiraju, a dostavljači strogo paze na socijalnu distancu te na higijenske protokole. Svi naši kupci imaju mogućnost obaviti kupnju na još dva načina kupnje na daljinu: telefonom i e-poštom", kaže Mira Raič, asistent za odnose s javnošću u Pevexu.

O rastu prodaje, i to u kratkom roku za čak 50 posto, svjedoče i tvrtke kojima je e-commerce poslovanje primarna djelatnost. Jedna od njih je eKupi, koji je pokrenuo i kampanju #ostanidoma u sklopu koje je kupcima ponudio proizvode koje ranije nije imao u svome asortimanu.

Ivana Solar
NAGLASAK NA KARTIČNOM PLAĆANJU
“Oduvijek smo težili tome da svakom kućanstvu u Hrvatskoj budemo dostupni i da ponuda ne bude centralizirana samo u većim središtima. Samim time upregnuli smo naš alat, našu platformu kako bismo omogućili ljudima osnovne prehrambene i higijenske proizvode kako se ne bi nepotrebno izlagali vanjskom okruženju te stavljamo naglasak na kartično plaćanje kako bi se socijalna interakcija koja nije nužna što više smanjila”, poručuju iz eKupi čiji je krizini model poslovanja aktivirao i popularni Bazzar. “Bilježimo rast prometa od otprilike 50 posto u odnosu prema proteklih nekoliko tjedana. Bazzar funkcionira kao online šoping-centar s provjerenim dobavljačima, pa mi prodajemo isključivo preko interneta, stoga dodatna prilagodba nije bila potrebna. Prilagodili smo se i usmjerili na potražnju druge vrste robe kao što su sredstva za čišćenje, proizvodi za higijenu te hranu. Za sada nemamo tehničke poteškoće zbog povećanog broja posjetitelja. I dostava funkcionira normalno, uz mogućnost malo dužeg čekanja na isporuku - do dan-dva duže - zbog povećanog obujma posla kurirskih službi. Najprodavaniji artikli bili su sredstva za čišćenje, higijenu, društvene igre, oprema i rekviziti za vježbanje u zatvorenom“, kaže Ivana Postružin, marketing menadžer Bazzara.
Emmezeta privremeno zatvorila web shop
I dok se za opstanak trgovačke kompanije bore promocijom svojih internetskih trgovina, tvrtka koja je imala kvalitetan web shop i prije koronakrize - privremeno je obustavila njegov rad. “U svrhu nacionalnog suzbijanja pandemije Covida-19, a u cilju zaštite zdravlja djelatnika i kupaca, Emmezeta je u cijelosti minimizirala poslovne aktivnosti. Od 23. ožujka rad web shopa privemeno je obustavljen. Ovom odlukom stavili smo sve naše zaposlenike, a time i kupce na prvo mjesto. Život je usporio, ali mi mu nećemo dopustiti da stane. Zato smo dostupni na našim društvenim mrežama i na infotelefonu 072/202022 za sve naše kupce. Vjerujemo kako zajedno možemo prebroditi sve nedaće. Nadamo se da ćemo uskoro opet uređivati domove naših kupaca, a dotad šaljemo poruku #ostanidoma”, poručuju iz Emmezete.
47

posto građana povremeno je kupovalo robu i usluge preko interneta prije koronakrize