Osijek
U VEĆINI SE TVORNICA PROIZVODI

Osigurali propusnice i prijevoz do posla
Objavljeno 27. ožujka, 2020.
U Karolini su radnike poslali na kolektivni godišnji odmor do Uskrsa, nakon čega će odlučiti kako dalje

Jedna od posljednjih preventivnih mjera Nacionalnog stožera civilne zaštite ukidanje je javnog autobusnog i željezničkog prometa, što je uz zabranu napuštanja mjesta prebivališta neizbježno otežalo dolazak na posao i povratak kući radnicima tvrtki čiji proizvodni pogoni i dalje rade.

Kada je riječ o gradskom prijevozu u Osijeku, GPP je osigurao jutarnje, poslijepodnevne i večernje linije koje mogu koristiti isključivo radnici koji odlaze na posao ili dolaze s posla, uz posebne propusnice kojima to dokazuju. Uz iste propusnice na posao je moguće putovati i osobnim automobilima, no ostaje činjenica da je onima koji žive izvan Osijeka, a ne posjeduju automobil, dolazak na posao nakon ukidanja autobusnog i željezničkog prijevoza sada kompliciraniji. Kako čitava stvar funkcionira na terenu, upitali smo u nekoliko velikih osječkih tvornica. Sve su, doznajemo, osigurale propusnice za svoje radnike, a dobra je vijesti i da za sada ne trpi proizvodnja, jer isporuka potrebnih sirovina uredno funkcionira.

Iako je proizvodnja u Karolini obustavljena do Uskrsa, nakon čega će u Upravi te tvrtke odlučiti kako dalje, dobra je vijest da se građani ne moraju bojati nestašice njihovih proizvoda.

- Poslali smo radnike na kolektivni godišnji odmor, imamo velike zalihe svih artikala, no u slučaju da se ukaže potreba za nekim našim najvažnijim artiklima, možemo ponovno pokrenuti proizvodnju. Međutim, ako se to i dogodi, pokrenut ćemo samo pojedine linije. Inače, distribucija nam funkcionira normalno, robe ima na skladištu, vodimo računa o tome da, s jedne strane, ne dođe do nedostatka robe na tržištu, a s druge da zaštitimo naše radnike. Što se tiče dolazaka na posao, svim smo radnicima osigurali propusnice te vjerujem da neće biti problema – poručuje direktor Karoline Miroslav Šimić.

Dezinfekcijska sredstva
Proizvodnja u Saponiji i Kanditu, dvije pravne osobe, ali s istom Upravom, i dalje teče neprekinuto, uz poštovanje i pridržavanje svih propisanih javnozdravstvenih mjera zaštite sudionika proizvodnje. Onoga trenutka kada je riješeno i pitanje modela dolaska radnika na radna mjesta (zbog ukidanja redovnih linija gradskog prijevoza), bilo je riješeno jedino preostalo pitanje koje je moglo dovesti u ugrozu organizaciju proizvodnje. Posebice u Saponiji koja ima organiziranu proizvodnju u tri smjene te posljednjih tjedana maksimalno angažira kapacitete kako bi osigurala proizvode za dezinfekciju ruku i površina.

- Iako se situacija vrlo brzo mijenja, maksimalno smo angažirali kapacitete za proizvodnju sredstava za dezinfekciju, prvenstveno se fokusirajući na proizvodnju za ustanove koje su nam i inače kupci tih proizvoda, ali i na sve koji u ovom trenutku šalju upite za kupnju naših proizvoda. Trenutno su nam najtraženiji proizvodi BIS Handysept (za dezinfekciju ruku) i Akval dezinid (antibakterijski sapun) te Bis dezi-clean (alkoholno sredstvo za čišćenje i dezinfekciju površina) - kazuju u ovoj osječkoj tvornici.

I zaliha i sirovina
I Kandit radi punim kapacitetom kako bi potrošačima i tržištu osigurao dovoljno proizvoda iz konditorskog programa. Zanimljivo je istaknuti kako je proizvodnja uskrsnog programa završena prošli tjedan i isporučena prema kupcima, tako da ih neće nedostajati na tržištu.

- Ako dođe do problema s isporukom sirovina za proizvodnju, fokusirat ćemo se na proizvode koji su najtraženiji na tržištu jer nam je odgovornost kao domaćeg proizvođača da popunjenost polica bude na zadovoljavajućoj razini - oprezni su u Kanditu.

Za obje tvrtke još uvijek je dotok potrebnih sirovina iz inozemstva redovan, jednako tako i plasman gotovih artikala iz tvornice, odnosno do krajnjih kupaca. U obje ove osječke tvrtke proizvodnja se, bez dotoka novih sirovina, može nesmetano odvijati u iduća dva mjeseca.

I u tvrtki Meggle Hrvatska, koja zapošljava više od 180 djelatnika, odolijevaju novonastalim okolnostima te se proizvodnja odvija nesmetano, uz sve potrebne mjere zaštite zdravlja djelatnika.

- Tijekom posljednjih nekoliko tjedana osigurali smo dodatne zalihe gotove robe i repromaterijala tako da smo u mogućnosti opskrbiti tržište našim proizvodima kako bismo premostili ovo krizno razdoblje te smatramo da nema razloga za bojazan od nestašice proizvoda - kaže Marjan Vučak, glavni direktor (CEO) Meggle jugoistočna Europa.

U Pivovari Osijek posvećeni su očuvanju proizvodnje, a primarni im je zadatak očuvati "na životu" kvasac i, naravno, sam proces proizvodnje piva. "Za djelatnike koji dolaze u pogon osigurali smo potrebne propusnice, a dobar dio njih pri tome koristi uslugu izvanrednog prijevoza GPP-a. Oni koji nisu izravno uključeni u proizvodni proces svoje radne zadatke obavljaju od kuće", pojašnjavaju u Pivovari Osijek.

Ivan Alilović
Vedran Bestvina

Sektor za promet i veze HGK - Županijske komore Osijek

PRIJEVOZNIKE U OVIM VREMENIMA TREBA TRETIRATI KAO VOJNIKE

Vedran Bestvina iz Sektora za promet i veze HGK - Županijske komore Osijek u svakodnevnoj je komunikaciji s prijevoznicima. Kaže, situacija na terenu daleko je od idealne, prvenstveno zbog slabe koordinacije.

- Ne znam odakle bih krenuo, problema je uistinu puno, od samoizolacije do nedovoljno dobre koordinacije. Imamo jedno na papiru, a nešto posve drugo na terenu. Puno je nervoze i panike, prijevoznici nisu upućeni u sve informacije koje u suradnji s kriznim stožerima objavljujemo na našim mrežnim stranicama. Ne čitaju svi, a informacije se k tome mijenjaju prilično brzo. Tu su sad i te propusnice i različita tumačenja tko može prometovati, a tko ne, međutim dajemo sve od sebe da pomognemo tim ljudima, jer oni su sada na prvoj crti i treba ih tretirati kao vojnike. Naime, roba ne smije stajati, ako nestane robe, tek tada će zavladati kaos - ističe Bestvina.

Ponekad se, kaže, osjeća nemoćno pokušavajući prijevoznicima dati informacije koje ih zanimanju.

- Često zbog slabe koordinacije nemam te informacije i ne znam kako bih im pomogao, i mogu misliti kako se tek oni osjećaju čekajući u kolonama 15 ili 20 sati. Osim toga, prijevoznici i vozač, s jedne strane, moraju poštovati neka pravila, a s druge ih se strane stigmatizira kao potencijalne prijenosnike zaraze, iako poštuju sve higijenske preporuke te su izolirani u svojim kabinama koje prilikom utovara i istovara robe ne smiju napuštati. Mogu razumjeti nezadovoljstvo zbog neodgovornog ponašanja, međutim, ne možemo reći da je netko neodgovoran ako nema pravodobnu informaciju. Znam da se ne može preko noći sve urediti, no svatko bi u svojoj domeni trebao učiniti sve što može - apelira Bestvina.
Trenutno su najtraženiji Saponijini proizvodi sredstva za dezinfekciju ruku i površina
briga
RADNICI SU ZAŠTIĆENI PO PREPORUKAMA
Najčitanije iz rubrike