Osijek
PROBLEMI ZBOG OBUSTAVE POSLOVANJA AUTOŠKOLA

Kad sve završi, najveći će problem biti velike gužve
Objavljeno 26. ožujka, 2020.
Neki vlasnici razmišljaju o otkazima, a neki o korištenju Vladinih mjera

Epidemiološka situacija vezana uz širenja koronavirusa donosi probleme u poslovanju za mnoge gospodarske subjekte, a od toga nisu izuzete ni autoškole. Naime, to je također jedna od onih djelatnosti za koje je na snazi obustava rada kako bi se spriječili bliski kontakti među ljudima. Osim vlasnicima i djelatnicima, trenutna situacija problem je i polaznicima, od kojih su mnogi maturanti, suočeni s izazovom nastave na daljinu i brojnim pitanjima kad je riječ o provedbi ovogodišnje državne mature, a uz sve školske obveze još ih čeka i završetak obuke u autoškolama.

Velike gužve
O svemu smo navedenom razgovarali s predsjednikom Strukovne grupacije autoškola Županijske komore Osijek, Antoniom Starčevićem, koji je naglasio kako će pravi problemi nastati tek nakon završetka epidemijske krize.

"Trenutno imamo zabranu rada, ne možemo privređivati, a mjere koje je dala Vlada dobre su i pohvaljujem ih, ali, nažalost, nisu dovoljne. Što se tiče utjecaja na kandidate i polaznike, tu je situacija nešto povoljnija, bar što se tiče rokova koji su dovoljno dugački da ne bi trebali nikome utjecati na provedbu obuke. Dakle, zakonske norme su u redu, ali zbog izvanredne situacije s koronavirusom ne bi bilo loše i njih revidirati ako za to bude potrebe. Smatram da će veći problem nastati kad sve ovo završi jer će se stvarati velike gužve i, uz već postojeće kandidate, trebat će upisivati i rješavati nove. Čak je i prije bio problem s brojem polaznika koji su izlazili na ispite, čekalo se tjednima na termin, a sad će vjerojatno biti još i gore. U obustavi su sve djelatnosti usko vezane uz autoškolu, dakle liječnički pregledi i ispiti prve pomoći, što je i u redu jer trebamo i mi dati svoj obol ovoj situaciji. Razgovarao sam s nekoliko kolega i doznao da jedni razmišljaju o otkazima instruktorima, a drugi bi ih zadržali uz prihvaćanje Vladinih mjera pomoći, međutim pravu sliku dobit ćemo tek nakon završetka ove krize. Sigurno je da će mnogi polaznici trebati i dodatne sate, o čemu ćemo puno više znati kad se vratimo poslu, ali sigurno je da će biti problema u redovitoj vožnji, provedbi ispita i svim ostalim aspektima poslovanja autoškola. Jedan je od velikih problema i plaćanje naše djelatnosti na rate, koje je dodatno otežano zatvaranjem ureda, bar u mojoj autoškoli, pa, iako je uplate moguće obaviti i preko internetskog bankarstva, vidim da je i to stagniralo. Svjestan sam da ljudi trenutno paze na svoj novac, zbog čega možda autoškolu preskoče i plaćanje ostavljaju za poslije, što nama direktno utječe na poslovanje. Ponekad sam dojma da smo kao banke, jer isporučimo uslugu, a čekamo mjesecima s otplatom. To je dio koji bi se mogao promijeniti, ali zakoni tržišta, bar na našem području, takvi su da "prepisujemo jedni od drugih", odnosno svi moramo nuditi jednake uvjete kako ne bismo ostali bez kandidata", objasnio je Starčević.

Mogući otkazi
Vladimir Prološčić, suvlasnik Autoškole Pilot, ističe kako u ovakvoj situaciji stagnacije poslovanja svaki dan igra važnu ulogu.

“Iako ne mogu govoriti u tuđe ime, mi možemo izdržati mjesec-dva bez ekonomskih kretanja, međutim sve preko toga može dovesti do otkaza i gubitaka radnih mjesta. Nadam se ipak da do toga neće doći i da sve ovo neće trajati toliko dugo. Što se tiče kandidata, smatram da im pauza u obuci neće donijeti bitne probleme, u praktičnom smislu, iako sam svjestan da je svima cilj da što prije završe sa svime. U nekim europskim državama postoje zakoni prema kojima obuka u autoškoli mora trajati godinu dana, a na takav rastegnut pristup ide se upravo zbog činjenice da za tu vještinu nisu dovoljna tri ili četiri mjeseca. Osobno sam imao više situacija u kojima su kandidati imali prekid od više mjeseci, primjerice zbog odlaska na rad u sezonu, a nakon povratka nikakav zaostatak nisam uočio kod njih. Štoviše, bolje su vozili jer su imali više vremena za razmišljanje, dok u realnim okolnostima polaznici moraju usvojiti jako puno informacija u kratkom vremenu, djelujući pod pritiskom i uvijek prisutnom tremom. Taj odmak od svega na neko vrijeme sigurno može postići dobre rezultate”, zaključio je Prološčić.

Ema Nenadić
VELIKI IZAZOV ZA POLAZNIKE MATURANTE
Stagnacija u poslovanju autoškola velike je problem prije svega maturantima, koji uz praćenje online nastave i neizvjesnost oko državne mature, još razmišljaju i o završetku obveza u autoškoli. Razgovarali smo s jednom ovogodišnjom polaznicom autoškole, 19-godišnjom Osječankom koja je s nama podijelila svoja razmišljanja o trenutnom prekidu obuke i problemima koje joj on nosi. “Meni je ostalo još samo šest sati vožnje do završetka, a kako sam maturantica i spremam se za upis na fakultet, ova epidemiološka situacija nije mogla doći u gorem trenutku. Nadala sam se da ću uspjeti završiti ove obveze prije završnih priprema za maturu, međutim, to sada nikako nije moguće. S obzirom na to da me očekuje puno posla i učenja kako bih ostvarila željene rezultate, sva mi je pozornost prije svega usmjerena na to”, kaže mlada Osječanka.
Trenutnu epidemiološku situaciju autoškole mogu izdržati mjesec-dva, a nakon toga mogli bi uslijediti otkazi
Možda ste propustili...

VATROGASNE AUTOLJESTVE IZ OSIJEKA NA SANIRANJU POSLJEDICA POTRESA

Čeman: Zvonarić u Zagrebu ostaje barem sedam dana, ostali čuvaju Osječane

OSJEČKI MODEL NAJBOLJI U HRVATSKOJ

Što učiniti ako vas baš sada zaboli zub?

OSJEČANI PRINTAJU 3D ZAŠTITNU OPREMU

Bolničko osoblje zahvalno i oduševljeno 3D vizirima

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

STOŽER CIVILNE ZAŠTITE OSJEČKO-BARANJSKE ŽUPANIJE

U Osijeku od koronavirusa preminule četiri osobe

2

RETFALAČKI CVJEĆARI UNOSE BOJE U CRNO-BIJELU SVAKODNEVICU

Obitelj Kolarić dostavlja i
optimizam: Zasadi cvijet,
spasi svijet i ostani doma!

3

STOŽER OSJEČKO BARANJSKE ŽUPANIJE

U Osijeku umrla i peta zaražena
osoba, novih troje oboljelih