Autoglas
PREMIJERA: CORSA-E

Električni automobil kao najbolja kupnja
Objavljeno 24. ožujka, 2020.
Linija krova 4,06 metara dugačke Corse nalikuje onoj dvosjeda i 48 mm je niža nego kod prethodne generacije. Vozač sjedi 28 mm niže

Šesta generacija Opel Corsae nudi revolucionarnu električnu mobilnost. Sada Opel nudi prvi put električnu verziju na bateriju s dosegom do 337 kilometara. Corsa-e može se naručiti po cijeni od 242.348 kn, što je preporučena maloprodajna cijena s PDV-om, a prije poticaja. Kad je to primjenjivo, poticaji će dodatno smanjiti cijenu. Tako će u Hrvatskoj uz 80.000 kn poticaja cijena biti 162.348 kn.

Baterija snage 50 kWh može se napuniti do 80 % za 30 minuta. Corsa-e spremna je za sve mogućnosti punjenja – putem utičnice Wallbox, brzog punjenja, ili kabela za kućne utičnice, a baterija dolazi s jamstvom u trajanju osam godina/160.000 km. Vozači mogu birati između tri načina vožnje: Normal, Eco i Sport. Način vožnje Sport povećava voznu dinamiku uz umjeren utjecaj na vozni doseg. U načinu vožnje Eco Corsa-e podržava vozača u postizanju veće učinkovitosti. Zahvaljujući izlaznoj snazi od 100 kW (136 KS) i trenutačnom vršnom okretnom momentu od 260 Nm, glavne karakteristike obuhvaćaju responzivnost, agilnost i dinamične performanse. Corsi-e trebaju samo 2,8 sekunde da ubrza od 0 do 50 km/h ili samo 8,1 sekunda od 0 do 100 km/h - čime konkurira mnogim sportskim automobilima. Najveća brzina od 150 km/h elektronički se kontrolira.

Toplinska pumpa
Uz dužinu od 4,06 metara Corsa ostaje agilan, praktičan peterosjed s dobrim rasporedom. Aerodinamički optimizirani kotači dodatno poboljšavaju izgled i učinkovitost. Linija krova nalikuje onoj dvosjeda i 48 milimetara je niža nego kod prethodne generacije, što ne utječe negativno na prostor za glavu. Vozač sjedi 28 mm niže. Ponašanje u vožnji i vozna dinamika bolji su zahvaljujući nižem težištu. Upravljanje svih varijanti Corse responzivno je i dinamično, pa je maksimalno zabavno biti iza upravljača. Kupci mogu dodatno unaprijediti kabinu kožnim sjedalima.

Corsa-e za grijanje i hlađenje kabine koristi toplinsku pumpu koja je učinkovitija od uobičajenih HVAC sustava (grijanje, ventilacija, klimatizacija), i troši manje energije baterije, što pozitivno utječe na vozni doseg.

S Corsom-e premijerno se predstavljaju tehnologije i pomoćni sustavi koji su se dosad mogli susresti samo u višim tržišnim segmentima. Među najvažnijim su značajkama prilagodljiva svjetla IntelliLux LED Matrix koja ne zasljepljuju, a koja Opel prvi put nudi u segmentu malih automobila. Osam LED elemenata koje kontrolira prednja kamera visoke razlučivosti najnovije generacije automatski i neprestano prilagođavaju svjetlosni snop trenutačnoj prometnoj situaciji i okruženju. Corsa-e opcionalno je dostupna i s posebno učinkovitim LED svjetlima koja štede više od 80 % energije u usporedbi s halogenim svjetlima, bez kompromisa u kvaliteti osvjetljivanja – dapače, zahvaljujući posebnoj reflektorskoj tehnologiji, i LED svjetla pretvaraju noć u dan.

Sigurnost
Tempomat utemeljen na radaru i bočni čuvar utemeljen na senzorima također se premijerno predstavljaju u novoj Corsi. Ako automobil nenamjerno napusti traku, aktivna pomoć u držanju prometne trake primjenjuje blago korektivno upravljanje. Uz aktivnu pomoć pri vožnji automobil se drži sredine vozne trake. Prilagodljivi tempomat održava određenu udaljenost spram vozila ispred uz korištenje radara i senzora kamera. Taj sustav nudi dodatnu funkcionalnost zaustavljanja i kretanja, kočenje do zaustavljanja i praćenje vozila ispred u prometnim zastojima. Dostupna je i pomoć koja prepoznaje objekte u mrtvom kutu te cijeli niz pomoćnika za parkiranje.

Ponuda novih informacijsko-multimedijskih sustava koja se sastoji od modela Multimedia Navi s dodirnim zaslonom u boji dijagonale 17,8 cm, kao i modela s vrha ponude Multimedia Navi Pro s dodirnim zaslonom u boji dijagonale 25,4 cm čine da su vozači i putnici posve povezani. Korisne funkcije kao što su Live Navigation s podacima o stanju u prometu u stvarnom vremenu, izravno povezivanje s pomoći na cesti i eCall učinit će da se vozač i putnici zbilja osjećaju opušteno i zaštićeno. Uz e-daljinsko upravljanje korisnici mogu provjeriti stanje napunjenosti, postaviti vrijeme punjenja, ili unaprijed zagrijati ili ohladiti kabinu prije vožnje, a sve to putem aplikacije myOpel na kompatibilnom pametnom telefonu.

Milan Bugarić
Punjač Corsa-e omogućuje brzo punjenje
Corsa-e jednako se lako puni kao što se lako vozi. Utičnica Wallbox, brzo punjenje ili kabel za punjenje putem kućne utičnice – nova Corsa-e spremna je za razne mogućnosti punjenja. Ugrađeni punjači za Corsa-e osiguravaju čim kraće vrijeme punjenja. Corsa-e standardno dolazi s jednofaznim ugrađenim punjačem snage 7,4 kW. U Njemačkoj Corsa-e Edition nudi se i s opcionalnim trofaznim ugrađenim punjačem snage 11 kW. Corsa-e standardno je opremljena i utičnicom za istosmjerno napajanje, pa može koristiti postaje za brzo punjenje snage do 100 kW/napona do 500 V. Ponuda kabela i utičnica Wallbox ovisi o energetskoj infrastrukturi svakog tržišta. Oni omogućuju čim veće brzine punjenja i osiguravaju dugovječnost baterije. Kupci koji žele puniti bateriju kod kuće trebaju koristiti standardni kabel „mode 2“ koji podržava 1,8 kW i utičnicu specifičnu za infrastrukturu.
PREPOZNAVANJE PJEŠAKA I BICIKLISTA
Corsa-e standardno nudi i automatsko kočenje u nuždi utemeljeno na radaru (upozorenje na moguć frontalni sudar s automatskim kočenjem u nuždi i prepoznavanjem pješaka i biciklista). Time se brzina automobila smanjuje za maksimalno 50 km/h kako bi se smanjila sila u slučaju teškog sudara. Upozorenje na moguć frontalni sudar uz prepoznavanje biciklista opcionalna je funkcija. Ovisno o brzini, sustav može prepoznati vozila i pješake. Prepoznavanje umora također je standardna značajka i upozorava vozača zvučnim i vizualnim signalima da mora napraviti pauzu nakon dva sata vožnje brzinama većim od 65 km/h.