Tehno

Fintech kompanije u 2020. transformiraju financijsko poslovanje
Objavljeno 6. ožujka, 2020.
Neprestana digitalna transformacija, ne samo bankarskog sektora već cijele uslužne industrije, zbog čega dolazi do sve veće potrebe za rješenjima koje nude fintech kompanije, pokazuje kako je razvoj uhvatio zamah, ali još uvijek nije doživio vrhunac. Na samim početcima fintech startupi bili su nišni te fokusirani na usku ciljanu skupinu korisnika, no svakodnevno unaprjeđivanje vlastitog poslovanja rezultira širenjem usluga, ali i povećanjem konkurencije. Od 2018. djelovanje fintech startupova postaje globalno, a 2020. donosi nove trendove u industriji financijskog poslovanja. Financiranje fintechova, koji se rijetko odlučuju da samostalno izađu na tržište, nastavlja postavljati rekorde - 2019. godina nadmašila je 2017. dostižući 24,6 milijardi dolara prikupljenih financijskih sredstava do kraja trećeg kvartala, a u budućnosti će se ulaganja još više povećavati.


Prema izvješću CB Insights agencije za istraživanje tržišta provedenom u sklopu Mastercard Start Path programa, proučeni su najnoviji trendovi koji će tijekom ove godine obilježiti tržišta u pet geografskih područja: Europi, Sjevernoj Americi, Aziji, Latinskoj Americi i na Karibima te na Bliskom istoku i Africi. Revidirana Direktiva o platnim uslugama Europske unije, PSD2, ažurirana je verzija izvorne direktive na kojoj je EU radio 2009., a kojom se želi bolje integrirati unutarnje tržište elektroničkog plaćanja. Donesenom regulativom plan je potaknuti zdravu konkurentnost, proširiti izbor i uvesti bolje cijene za korisnike financijskih usluga. Uz otvoreno bankarstvo i PSD2, Europa je postala središnje područje za uzlet fintech kompanija. Europski fintechovi u 2020. planiraju širenje na američko tržište na kojemu se žele približiti fizičkim osobama, ali i poslovnim subjektima.


Cilj fintech startupova u Sjevernoj Americi je olakšati izlazak kompanija na tržište. SAD, koji mnogi smatraju kolijevkom startup kulture, svojim jakim tržištem omogućava globalnim digitalnim kompanijama laku integraciju usluga, razdvajajući i spajajući rješenja. Digitalni divovi, fintech kompanije i zaposlenici stvaraju nova iskustva plaćanja ne postavljajući tako samo globalne trendove, nego i općeprihvaćene standarde.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike